Wie rijd er nu op winterwielen ?? 2007/2008

Gestart door @®-, 08-10-2007 13:42:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Ikke niet, maar het gedrag van mijn Bridgestone's re50A valt me niet tegen met die kou. Eerdere mischeliens op mijn lease peugeot hadden veel meer terugval bij kou.

Pas_caL

Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...

Lampje

Ik heb mijn Vredesteins Snowtrac II's op 3 bar gezet. Had ze altijd op 2.6 bar. Jongens, wát een verschil qua trillingen.

Die zijn volledig weg :eusa_dance:

kcie

#243




Inmiddels zins november de Goodyear Ultragrip 7 er weer op liggen.
Ik ben zelf grote voorstander voor het gebruik van winterbanden.

Inmiddels wel weer even geleden,  kreeg ik  het verhaal van een hulpverlener te  horen die bij een ongeval op de snelweg ter plaatse kwam. hierbij waren  7 auto's betrtokken (oorzaak spontane sneeuw/hagelbui) .De betrokken auto's met winterbanden hadden voorzijde van de auto nog schade vrij. De rest op zomerbanden hadden aan de voorzijde en of op meer plaatsen schade.
Of je hier nu een conclusie uit moet/kunt trekken weet ik niet, maar ik vond het wel een aardig praktijk voorbeeld.
Warning! This message contains hidden bugs!


V70 2.4 '99, Honda Pan European ST1100

Lampje

Ik ben het volledig met je eens. Maar er zullen hier vast ook mensen zijn die zullen beweren dat de mensen met de zomerbanden niet voldoende afstand hielden.

Zo hoorde ik een keer van een kettingbotsing waar 40 auto 's bij betrokken waren. Echter één auto op de linkerbaan was schadevrij: een wit VW-busje van de politie.

Hoe ken dat nu? :police:

thuur

Citaat van: moderators op 21-11-2007 23:13:38
voor de 3e en laatste keer verzoeken wij de welles/nietes cq nut-van discussie te staken anders gaat dit topic op slot.


EDIT: daar zijn topics genoeg voor, maar niet dit topic


Gr ::)

kcie

Citaat van: thuur op 08-02-2009 13:39:48
Citaat van: moderators op 21-11-2007 23:13:38
voor de 3e en laatste keer verzoeken wij de welles/nietes cq nut-van discussie te staken anders gaat dit topic op slot.


EDIT: daar zijn topics genoeg voor, maar niet dit topic


Gr ::)

Oeps, sorry. :-[
Ja, ze zitten er onder (that's it)
Warning! This message contains hidden bugs!


V70 2.4 '99, Honda Pan European ST1100

t5play

Ik niet, rij vrij weinig met de c70 in de winter.

HeZz

Ik ook niet, rijdt alleen in NL.
En maak niet zoveel kilometers, heb ze tot nu toe nooit gemist (klopt op hout).
Looking 4 a V70N

Boogie

Is het al weer tijd om de bandjes te wisselen?
De temperatuur loopt al weer zachtjes aan op.
Ik ben eigenlijk wel weer klaar met mijn winterwielen.
Wil gewoon weer de zomerwielen er onder.

groet

Jan

joebar

zondag nog ff snel naar Leipzig op en neer gereden met de Snowhawks eronder, en ik ben in ieder geval overtuigd van de winterbanden.....

850classic

Hallo,
ik heb 4 S60/S80 velgen onder de 850 estate.
Met 4 nieuwe banden,snowtrac 2 205-55-16inch.
Hoeveel bar moeten ze hebben?
Ik begreep van iemand zelfs 3 Bar???

850classic

Ik heb mijn Vredesteins Snowtrac II's op 3 bar gezet. Had ze altijd op 2.6 bar. Jongens, wát een verschil qua trillingen.

Ik bezit de snowtrac 2 en staan nu op 2,1bar.Oppompen naar 3bar.Advies of niet doen?
Lijkt me ook een mindere rolweestand te geven dus misschien ook een beter verbruik?

Lampje

Mijn vrouw rijdt het hele jaar door op winterbanden van Michelin. Ze rijdt er al 3 jaar op en volgens mij hebben die krengen nog steeds 8 mm :eusa_clap: