Wie rijdt er in een importauto?

Gestart door llinssen, 30-08-2007 17:24:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Saint

Citaat van: Turbo-Geek op 17-10-2007 13:02:45
Afgezien van omderhoud is het voor sommigen een PRE dat ie in NL op eerste kenteken gekomen moest zijn ... Vraag me niet waarom maar sommigen beschouwen dat als heilig.
Ik vind het onzin en schuif dat soort opmerkingen onder het mom van 'interessant' doen.
Dit is mijn 3e import auto en het bevalt me prima, en netzoals met alles in het leven moet je soms wat geluk hebben, ook met een 2ehandse en zelfs NIEUWE auto (ongeacht land van herkomst).

Onbekend maakt onbemind he! In Holland weet je de regeltjes wat beter, dus zeggen onderhoudsdocumenten/NAP etc. iets meer. Verder wordt het weleens overdreven ja.
No shirt no shoes, no pinball

Arcadia

Citaat van: llinssen op 18-10-2007 08:51:08
Citaat van: Arcadia op 17-10-2007 23:23:56
Heb dit voorjaar twee Italiaantjes opgehaald. Prima te doen, zelf importeren.

Zie ik speciale export platen uit Italiƫ op de foto, of zijn dat importplaten van Nederland?
Hoe werkt dat precies?

Dat zijn inderdaad Italiaanse exportplaten die je ziet. Alleen, in Italie is het gewoon een a4-tje met een kenteken en een officieel stempel die achter je voorruit moet. Een kopietje hiervan gaat achter je achterruit.. Staat heel debiel en kost je ongeveer 100 Euro, in Italie te regelen. Ik trof een Zwitserse douoane-beamte bij de grens die dacht dat ik ze zelf gemaakt had.. Stonden we dan, een half uur te zweten voor we de grens over mochten..haha.. Uiteindelijk had 'ie het door en mochten we door.. Verder, eenmaal weer in de EU, heb je nergens last van..

Testa Giallo

Een Italiaanse 855 2,0 T5R, van 1995, Cream Yellow natuurlijk, gekocht bij Hennes in Nijmegen, in september 2005 alweer. (Wat gaat alles toch snel in zo'n automobiel!)