uitlaatsteun bij achteras s70 afgebroken

Gestart door tackle, 23-11-2007 19:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BoudewijnB

Mag ik eventjes tussedoor een off-topic vraag stellen, vind het te klein voor een nieuwe:

Past het uitlaatsystheem voor een 850 estate FWD ook op een V70 AWD?

thnks

atbob

Ik heb een nieuwe beugel binnengekregen, maar wat me hieraan opvalt: aan 1 kant zitten 2(!) haken. Sorry, even geen foto hier bij de hand (vanavond wel), maar de ring om de uitlaat heeft aan 1 kant 1 haak voor in het rubber, en aan de andere kant 2 haken (en eentje wat lager dan de ander).

Komt iemand dat bekend voor? Hoe moet ik dit monteren?

thuur

Citaat van: atbob op 29-10-2009 12:10:27
Ik heb een nieuwe beugel binnengekregen, maar wat me hieraan opvalt: aan 1 kant zitten 2(!) haken. Sorry, even geen foto hier bij de hand (vanavond wel), maar de ring om de uitlaat heeft aan 1 kant 1 haak voor in het rubber, en aan de andere kant 2 haken (en eentje wat lager dan de ander).

Komt iemand dat bekend voor? Hoe moet ik dit monteren?

Hoe je wilt. De klachten waren dat de uitlaat te laag hing, daarom is die 2e haak erbij gekomen. Waarschijnlijk heb je die ook nodig om je uitlaat netjes onder de bumper te monteren.


Gr 8)

atbob


Concorde

Toevallig afgelopen weekend ook die haken weer vastgelast.
Als je er een asje (of stukje M6 bout) naastlegt, en deze meelast zit íe ook goed vast.
Voor hoelang weet ik niet :)

razorx

Citaat van: atbob op 29-10-2009 12:10:27
Ik heb een nieuwe beugel binnengekregen, maar wat me hieraan opvalt: aan 1 kant zitten 2(!) haken. Sorry, even geen foto hier bij de hand (vanavond wel), maar de ring om de uitlaat heeft aan 1 kant 1 haak voor in het rubber, en aan de andere kant 2 haken (en eentje wat lager dan de ander).

Komt iemand dat bekend voor? Hoe moet ik dit monteren?
Komt me bekend voor,

Ik vind dat model niet lekker werken. Alles past net niet.
Ik heb nog steeds de achterdocht dat die voor een ander model auto bedoeld is.

Richard V70

mm ik ken het probleem. Je krijgt hem er wel onder hoor. Zit er bij mij al een jaartje onder  ;D

thuur

Citaat van: razorx op 11-01-2011 00:43:25
Citaat van: atbob op 29-10-2009 12:10:27
Ik heb een nieuwe beugel binnengekregen, maar wat me hieraan opvalt: aan 1 kant zitten 2(!) haken. Sorry, even geen foto hier bij de hand (vanavond wel), maar de ring om de uitlaat heeft aan 1 kant 1 haak voor in het rubber, en aan de andere kant 2 haken (en eentje wat lager dan de ander).

Komt iemand dat bekend voor? Hoe moet ik dit monteren?
Komt me bekend voor,

Ik vind dat model niet lekker werken. Alles past net niet.
Ik heb nog steeds de achterdocht dat die voor een ander model auto bedoeld is.

Ik vind ze prima passen. De 2e haak is om de hoogte aan te passen. Mocht de hoogste stand je nog niet bevallen pak een grote tang en buigt hem nog iets meer naar je smaak.


Gr 8)

Concorde

#38
Mijn gelastte haken hielden het dus 6 weken....
Was ook weinig eer meer aan te behalen.

Heb nu de pijp met de recipro afgezaagd, zo'n 10 cm vóór de ophanghaak.
Een stuk RVS pijp ø60 gehaald, van zo'n 50 cm lang + een stuk RVS as ø8 om een nieuwe haak van te buigen.
Pijp netjes gepolijst...  ;D

Ik heb me bij de Brezan voor €35,- af laten zetten voor een verbindingsstuk. En ik dacht dat ik met al dat RVS zo goedkoop uit was... (€10,-)

Daarna alles gemonteerd, haak pasgemaakt, en gehecht.
Toen de pijp er weer af, en de ophanghaak afgelast.
Gemonteerd, en ik weet zéker dat die pijp de auto overleeft!

Ik heb nu geen sportief eindsierstuk, maar een gepolijste RVS pijp; weer's wat anders.... BTW.... die sierstukken zijn ook belachelijk duur!   :eusa_wall:

Ik plaats nog wel een foto.

elmarconi

Citaat van: Concorde op 25-02-2011 11:00:51
BTW.... die sierstukken zijn ook belachelijk duur!   :eusa_wall:

je hebt nu 45 euro en wat werk uitgegeven.

http://www.estateservices.nl/aanbiedingen.htm was je voor 36.70 + 12.60 excl. verzendkosten ook klaar geweest. Wat is duur  :-\
--
Autogas Inside . . .

Concorde

#40
Dat verbindingsstuk maakte het zo duur....
Als ik het van tevoren had geweten had ik 't misschien toch anders gedaan, maar dit is ook een nette oplossing. Vind ik....
Bovendien vraag ik me af of die pijp van Estateservices lang genoeg zou zijn....
Maar goed, het ging hier ook over oplossingen.... dit is er één van.



hmmmm, je blijft poetsen zie ik....  ;)

rode 850

Wat ben ik blij dat ik een lasapparaat, een heleboel slijptollen en een berg uitlaat pijp heb  ;D  hoef ik me niet bezig te houden met al dit gepruts en al helemaal niet naar een dealer(dealer) of garage waar je alleen maar teveel betaald. :eusa_naughty:

Concorde

#42
goed zo....

volvoc70T5

bij mij ook afgeknapt dit weekend..maar `s kijken waar ik heen ga met dat ding..
betreft de achterste op een C70

pieranja