Powerbox 850tdi

Gestart door denkweb, 03-07-2003 17:19:11

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

Kan iemand mij vertellen waar de stekker zit waarop een powerbox wordt aangesloten, op een 850 2.5 TDi motor?? Ben al aan het neuzen geweest maar ben er nog niet over uit...

s©ub@

serieus antwoord of een "denkweb-antwoord"?  ;D :P ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

denkweb

tja.. stomweg heb ik weer meer snoertjes als een ander... zelfs als een andere tdi...

Zippo

Citaat van: denkweb op 28-08-2003 02:39:03
tja.. stomweg heb ik weer meer snoertjes als een ander... zelfs als een andere tdi...

De stekker MOET op de pomp zitten.........
Daartussen zet je de box.
Ik blijf bij mijn standpunt, geen powerbox maar een vaste chip, ik spreek uit ervaring! ;)
Anders vraag maar na aan Micdee.......... 8)
Toen ik de BoraBora nog had, heb ik ook zo'n (ding) mogen lenen. stekker ertussen gezet, en rijden maar.
Samen met Jo dat (ding) afgesteld, met 3 potmetertjes.
Eerst deed ie niks, later rookte de auto teveel roet, toe hield ie weer in, uiteindelijk hadden we alles goed afgesteld.........en wat dacht je: de auto starte heel erg slecht. >:(
Kortom, ik heb er GEEN goeie ervaringen mee. :-\

Zippo

denkweb

Kweetet, maar bij gebrek aan financiën en een box die ik kostenloos mag uitproberen... tja... je wilt wat he!

Wie weet valt het toch nog mee  ::)

Marc 0101.001

ik denk dat het wel mee zal vallen.

Zippo

Denk 't niet, ff sparen denkweb....... ;)

Zippo

Marc 0101.001

Hij kan het toch proberen? Ik heb geen klachten van klanten die een P-Box hebben.

Zippo

Citaat van: Yellow Banana II op 28-08-2003 17:48:47
Hij kan het toch proberen? Ik heb geen klachten van klanten die een P-Box hebben.

Ik zat eral op te wachten......... ;)
Idd kan hij 't proberen........... :P

Zippo

Marc 0101.001

Citaat van: Zippo op 28-08-2003 17:50:00

Zippo

Je zat er niet op te wachten. Je stuurt er bewust op aan en ik wilde jou niet teleurstellen....  ;)

Zippo

Citaat van: Yellow Banana II op 28-08-2003 18:07:08
Citaat van: Zippo op 28-08-2003 17:50:00

Zippo

Je zat er niet op te wachten. Je stuurt er bewust op aan en ik wilde jou niet teleurstellen....  ;)

Bewust stuur ik mijn antwoorden niet, ik spreek uit mijn ervaringen.

Zippo

denkweb

Nou moet ik het wel uitproberen anders komen we er niet achter wie er gelijk heeft  8)

Johann

Ze hebben beide gelijk denk ik.

Zippo heeft er ervaring mee, ik heb er een beetje ervaring mee.
Een kennis van mij heeft er veel ervaring mee.
Sterker nog, hij heeft die dingen zelf geproduceerd.
Het is oplichterij als je ziet dat er voor 15 Euro aan onderdelen in zit, ze voor veel geld over de toonbank gaan en in veel gevallen minimale winst geven.

Marc verkoopt ze zelf, ik denk andere types, en zal daar wel positive ervaring mee hebben.
Als de klant tevreden is dan is het toch goed en werkt het..?

De meeste power boxjes zijn potmetertjes die de luchtmeter waarden voor de gek houden.
Er kan daardoor meer brandstof gebruikt worden en zal de ECU ook de turbodruk verhogen.
Probleem is bij bijna alle turbo's dat er een maximale boven waarde in de ECU zit waar je niet omheen komt.
Met de drie potmetertjes moet je dus de brandstof zo afstellen dat de druk onder de maximale waarde blijft.
Zo niet dan gaat de motor "op z'n bek".
De winst kan daarom minimaal zijn.

Met een Chip pas je alle waarden aan en kun je in de praktijk meer winst behalen.
We hebben hier al eerder een discussie over gehad. Er zullen echt wel goede externe oplossingen zijn maar daar zijn er niet veel van.....

Entuscan

Het idee van een powerbox staat veel mensen wel aan. Nl dat je het zelf kan installeren en wegnemen indien nodig.

Met diezelfde gedachtegang heeft BSR toch ze'n PPC ontwikkelt.  En ik denk dat achter een jaartje of zo wel wel PPC klonen (of in ieder geval universele) om de markt zien komen
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Cca Powersytems

Even mijn Reaktie over de POWERBOXEN

Ik zit zelf al jaren in de Tuning, Inderdaad waren er voorheen (en nog steeds) slechte powerboxen te koop,
De ervaring met de VW Bora waren niet goed omdat je waarschijnlijk een powerbox had waar de parameters helemaal niet goed in stonden er is namelijk veel bende te koop maar ook bij veel tuners goede spullen, ik en collega tuners willen onze handen niet branden aan slechte powerboxen, Slecht voor de naam.
Wat betreft de Plaats waar de stekker moet zitten, Het is een ovaale 8 pins stekker die net iets voor je brandstof pomp zit het lijkt een geheel maar zijn toch los koppelbaar.
Vragen? mail dan maar.
Groeten
Car Center Arnhem