Powerbox 850tdi

Gestart door denkweb, 03-07-2003 17:19:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb


denkweb

Wat is de reactie van een Volvo 850 Turbo (al dan niet op diesel) als deze is voorzien van een degelijke tuningschip wanneer er daarnaast ook nog eens een powerbox gemonteerd wordt?

Deze vraag kreeg ik van een kennis en moest hem even het antwoord schuldig blijven... maar niet voor lang hoop ik  8) ;D

mehn

Citaat van: denkweb op 19-08-2005 12:05:28
Wat is de reactie van een Volvo 850 Turbo (al dan niet op diesel) als deze is voorzien van een degelijke tuningschip wanneer er daarnaast ook nog eens een powerbox gemonteerd wordt?

Deze vraag kreeg ik van een kennis en moest hem even het antwoord schuldig blijven... maar niet voor lang hoop ik  8) ;D

Ik zou zeggen probeer het. Jij hebt een chip en naar ik meen ook nog wel ergens een powerbox  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

denkweb

Citaat van: mehn op 19-08-2005 12:09:10

... en naar ik meen ook nog wel ergens een powerbox  ;D

Twee weggegeven en die ene hele beroerde is in de kliko verdwenen, dat wil ik niemand aandoen!  ;D

Entuscan

Ik denk ... BOEM

Kijk zo'n powerbox past de waardes die van de sensors naar de ecu gaan aan (naar beneden) zodat de ecu compenseert en sterker loopt als normaal.
Een gechipte ecu compenseert naar NOG hogere waardes ... normaalgezien zit zo'n ecu al tegen de limieten aan en dan ga je er dus flagrant over.

Met een gesloopt blok als resultaat
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

denkweb

Of we gaan echt op max rijden als het zo'n flut box is die toch amper extra vermogen levert ;)

Laten we er maar niet op gokken iig.

onnaj

Ik heb sinds kort een Volvo S70 TDi en kan nu een originele VAG/volvo powerbox aankomen (2e hands) voor ietsjes meer als 100 euro, ding heeft nieuw aantoonbaar bijna € 700,-  :o gekost.

Is het verstandig om de powerbox te gebruiken met mijn kilometerstand?

Ik weet dat een chip wat beter is omdat deze met werkelijke waardes werkt en een powerbox een soort piggyback is. (Ik ken btw mensen van de mr2club die met hun non-turbo met piggyback aardige winsten wisten te behalen, zonder motorische problemen.)

Eugene

en wat is jou km stand? ;)

De kmstand zal niet zon probleem zijn. Zolang de motor en turbo gewoon in orde is, zou ik zeggen: Doen, zeker voor dat geld...

If it's not blown, it sucks...

onnaj

mijn kilometerstand is 353.000. Hij is gisteren voorzien van een nieuwe distri + waterpomp en wordt nog helemaal nagekeken of alles verder in goede staat is.

Turbobiker

Kan weinig kwaad, voor 100 euro gewoon doen, jouw motor zal niet gaan mopperen. Maar heb je ook een idee waarom de eigenaar van zijn powerbox af wil? (lijkt me niet dat ze kapot kunnen, maar er zou best een reden achter kunnen zitten)
De Tussenpaus

onnaj

Hij heeft een andere auto gekocht..een 525tds de sukkel!!!  ;) ;D

onnaj

Ik heb hem net opgehaald. Het is een Hopa Tuning Bypass Module afgeregeld op 179pk.

Ik ga hem morgen installeren, 1 draadje moet namelijk aan de lmm-stekker gesoldeerd worden. Ben ECHT benieuwd.


onnaj

Ding net erop gezet en hij trekt als een lier!! Hij is nu met 4 man erin net zo snel als normaal met 1 man! Echt niet verwacht dit verschil!

Vooral t verschil in kracht in de 2,3 en een beetje in de 4 is echt flink! In de 5 merk ik wel wat verschil maar niet gigantisch, wel loopt ie op top min een km of 7-8 harder. In de 1e versnelling trekt ik nooit echt hard op maar dat zal ongetwijfeld helemaal gigantisch gaan. Hij trekt nu gewoon na de 4000 nog een stuk harder door als eerst!

Toppie dus!!

namsob01

Hoi, heb kado gekregen een power module ?? uit de usa van vrienden van mij.
zit een beschrijving bij dat het geschikt is voor mijn V70 2.4 uit 1999.

Iemand ervaring mee. :D.... de module met 2 metalen pootjes plaats je in de sensor aftapen en klaar. Meer power, zuiniger tec. klinkt mij iets te mooi . als je google mvtiturbo intikt krijg je veel e-bay info zag ik.

gr reinout

v40jlt4

"power module", hmm, lijkt meer op een "power resistor". EEn dikke weerstand van een euro.

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.goldmine-elec-products.com/images/G14375B.jpg&imgrefurl=http://www.goldmine-elec-products.com/prodinfo.asp%3Fnumber%3DG14375&h=273&w=300&sz=6&hl=nl&start=51&tbnid=8bf_mWqnqbfOPM:&tbnh=106&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dpower%2Bresistor%26start%3D40%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D%26rls%3DGGLD,GGLD:2004-33,GGLD:nl%26sa%3DN

Je ziet veel van dat soort "modules" b.v. een die je aan je MAF moet hangen. Zo'n ding zorgt ervoor dat het signaal dat de ECU van de MAF (of een andere sensor) krijgt, niet klopt.
Het laat b.v. de ECU denken dat er meer lucht naar binnenkomt dan werkelijk het geval is waardoor ie meer benzine inspuit. Of misschien aan de MAP, waardoor de ECU denkt dat de turbodruk lager is dan max. en nog een beetje meer boost toestaat. etc etc.

Zuiniger, dat geloof ik niet zo.

Liever niet, vind ik persoonlijk, dit soort modificaties. De ECU voor de gek houden vind ik eng, en ik vind niet veel eng,....