Leuk zo'n leaseauto.... maar dan..

Gestart door Eric, 06-12-2007 20:42:52

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Ik zou voor de Skoda gaan. Veel auto voor niet al te veel geld. Kwaliteit is gewoon goed.

He, heerlijk om weer over Skoda's te lullen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Eric

Citaat van: Brambo67 op 10-01-2008 10:19:44
Ik heb inmiddels weer wat ander auto's bekeken. Ik heb even de Skoda-dealer bezocht om daar plaats te nemen in een Scout 4x4. Wát een auto! De nieuwste Haldex met Instant Traction ('bijna' échte AWD dus), leer met alcantara, ruim etc. voor ongeveer 40k! Kijk dan heb je hééél veel auto voor verantwoorde bijtelling. Ben ook nog even bij Audi geweest om de nieuwe A4 en A5 te bewonderen. Ik moet zeggen dat die A4 echt schitterend is. Geweldig afgewerkt, heerlijke stoelen waarin je nog echt laag kunt zitten (dit itt onze en roffels en de nieuwe) Het ding is echter niet te betalen; een A4 met 2.0 TDI, handbak en weliswaar heel veel opties kwam zomaar op bijna 70k.... Dat gaat dus echt nergens meer over! Kortom, ben er nog steeds niet uit. Ik ga zo'n 40k per jaar rijden en dat vind ik voor een LBP R AWD die maximaal 1 op 8 haalt (98RON dus....) wel veel. Heb deze week twee afspraken buiten de deur en dat is dus wel genieten geblazen. Wordt vervolgd.

Eens.. die Skoda vielen mij ook 100% mee.. Veel waar voor je geld! En die 40k per jaar rijden is niet alleen duur maar ook zonde voor de roffel vind ik eigenlijk.. Wel lachen trouwens met zo'n auto bij de klant aan te komen...
Heb je al eens vragen/opmerkingen gehad van klanten over de R???
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Brambo67

:eusa_boohoo: :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:
Zoals de zaken er nu voorstaan ga ik afscheid nemen van de LBP :eusa_boohoo: :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:

Ik heb alles nog eens op een rijtje gezet en kom steeds weer tot de conclusie dat de hoeveelheid km's per jaar die ik ga rijden me de nek om doen in de kosten. Ik overweeg nu dus ernstig om toch een leaseauto te bestellen en deze dan ook privé te gaan gebruiken. De R erbij houden is zonde; de auto zou voornamelijk in mijn garagebox komen te staan.

Ik heb het afgelopen jaar ongeveer 20 dkm gereden met de auto en met veel plezier. Ik heb er (erg) veel geld tegenaan gegooid om 'em helemaal top te krijgen. Ik zal vermoedelijk een flinke afschrijving moeten accepteren maar dat gaat dan maar onder de noemer van 'hobby'.

Via de leaemaatschappij ben ik nu de mogelijkheid aan het verkennen om de auto in te ruilen op de nieuwe. Ik heb nog geen idee wat dat gaat worden. Ik heb inmiddels van alles bekeken; V70nn, Tiguan, C Estate, S-Max, Mondeo, Passat, Galaxy, Octavia RS en Scout, Mazda CX7 enz. enz. Het is eigenlijk heel bizar; ik heb jaren min of meer toch wel jaloers gekeken naar die mensen die ieder jaar weer een nieuwe leasebak mochten bestellen maar nu ik zelf weer mag voelt het meer als moeten....

De komende weken ga ik dan in ieder geval nog maar flink genieten van mijn LBP. Uiteindelijk ben ik blij dat ik de auto ooit gekocht heb. De R AWD Comfort in LBP was, is en blijft een droomauto. Voo r mij is die droom in ieder geval realiteit geworden en dat voelt goed.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

FGG

Ik ken 't probleem van de keuze. De keus is enorm, slechte auto's worden eigenlijk niet meer gemaakt. Dan gaat de keus al snel bepaald worden door emotie en misschien ook wel ego. Dat ego-probleem had mijn vorige werkgever ook: naar Centerparcs gaan met 2 kids waarbij de kids de spullen op schoot hadden maar weigeren om de Lexus IS te laten staan en de Skoda mee te nemen waarin je ruimte over hebt.
Als ik zo kijk naar je rijtje met auto's staan daar toch leuke auto's tussen. De vraag is ook wat je nodig hebt. Een S-max is leuk maar heb je al die (nutteloze) ruimte nodig? Kies je voor value-for-money en ga je voor een Skoda? Het comfort en de degelijkheid van een C-klasse of een V70 is toch niet te versmaden...
Allemaal lastige overwegingen waarbij er eigenlijk maar 1 is die de keus kan maken en dat ben je zelf. Op een Forum zul je toch voor een groot deel subjectieve reacties krijgen en zullen bepaalde merken sowieso buiten de boot vallen omdat 't gros bepaalde merken of type auto's verafschuwen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Saint

Citaat van: FGG op 22-01-2008 10:02:28Dat ego-probleem had mijn vorige werkgever ook: naar Centerparcs gaan ...

Als je daar heen gaat heb je tevens een imagoprobleem...  ;D
No shirt no shoes, no pinball

Simplicity

Citaat van: Brambo67 op 22-01-2008 09:51:38
:eusa_boohoo: :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:
Zoals de zaken er nu voorstaan ga ik afscheid nemen van de LBP :eusa_boohoo: :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:

Ik heb alles nog eens op een rijtje gezet en kom steeds weer tot de conclusie dat de hoeveelheid km's per jaar die ik ga rijden me de nek om doen in de kosten. Ik overweeg nu dus ernstig om toch een leaseauto te bestellen en deze dan ook privé te gaan gebruiken. De R erbij houden is zonde; de auto zou voornamelijk in mijn garagebox komen te staan.

Ik heb het afgelopen jaar ongeveer 20 dkm gereden met de auto en met veel plezier. Ik heb er (erg) veel geld tegenaan gegooid om 'em helemaal top te krijgen. Ik zal vermoedelijk een flinke afschrijving moeten accepteren maar dat gaat dan maar onder de noemer van 'hobby'.

Via de leaemaatschappij ben ik nu de mogelijkheid aan het verkennen om de auto in te ruilen op de nieuwe. Ik heb nog geen idee wat dat gaat worden. Ik heb inmiddels van alles bekeken; V70nn, Tiguan, C Estate, S-Max, Mondeo, Passat, Galaxy, Octavia RS en Scout, Mazda CX7 enz. enz. Het is eigenlijk heel bizar; ik heb jaren min of meer toch wel jaloers gekeken naar die mensen die ieder jaar weer een nieuwe leasebak mochten bestellen maar nu ik zelf weer mag voelt het meer als moeten....

De komende weken ga ik dan in ieder geval nog maar flink genieten van mijn LBP. Uiteindelijk ben ik blij dat ik de auto ooit gekocht heb. De R AWD Comfort in LBP was, is en blijft een droomauto. Voo r mij is die droom in ieder geval realiteit geworden en dat voelt goed.

dan meteen maar lekker aase: wa moet ie opbrengen??? :eusa_whistle: ;D