Diesel of benzine?

Gestart door Abe850TDI, 28-12-2007 10:50:33

Vorige topic - Volgende topic

Abe850TDI

Ben al weer een tijdje op zoek naar een 850/V70 na mijn debacle met een 850TDI http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=23345.0

Mijn budget ondertussen verdubbeld maar ik weet niet meer of nog wel een diesel moet gaan rijden. We rijden ca. 12-15.000 km/jaar (veel afstanden minder dan 40 km). Wat er aangeboden wordt is over het algemeen totaal uitgewoond, gisteren heb ik er 4 bekeken (bijv. bwjr 2000 met ruim 3 ton en alleen optisch al 4 grote beschadigingen kost nog 8200 of je komt bij 'foute' bedrijven terecht; je ziet het gelijk al).
Hoor ook verhalen over verplichte roetfilters en verhoging houderschapbelasting voor diesels. Maar ja, de diesels doen het volgens mij altijd...
Daarnaast al het enthousiasme hier op de site over de 5 cilinders benzine. Plus dat ik met benzine wat jonger en wellicht completer kan gaan rijden.
Ik weet het effe niet meer.

Wat vinden jullie de beste optie? Benzine of diesel?

alvast bedankt
Klaas

jero

Met zo weinig jaarlijkse kilometers zou ik voor een benzineversie gaan.

de boekhouder

Roetfilters verplichten gaat lastig worden; voor veel auto's (waaronder onze 850) zijn ze niet leverbaar.
Maar idd., ik denk dat bij zo weinig km.'s diesel moeilijk uit kan. Lpg misschien een wat beter alternatief ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

mark1976

Inderdaad, benzine zou met zo weinig kilometers ook mijn voorkeur hebben. Sterker nog, ik zou direct gaan shoppen voor een mooie T5 of T5R  :eusa_whistle: Feit is dat je heel veel benzine versies vindt die er nog spick en span uitzien. Moeten hooguit nog ff ingereden worden  :eusa_think:
Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

)()()sT

Ik zou sowieso voor benzine gaan.
LPi erin gooien is een goede optie als je weet dat je de komende jaren erin blijft rijden (zo denk ik nu ook, maar ik weet nietof ik het nu bij deze nog zou doen aangezien een zakelijke auto waarschijnlijk er ooit komt).

Koop een nette 855/V70 met een redelijke km-stand, en gooi er gas in. Sta je elke keer te lachen bij de pomp  ;D

Misschien Duitsland een optie?
Ik heb laatst een geweldige V70 voor een kennis gekocht met 107.000 km (aantoonbaar)  :o

Succes!

Abe850TDI

Ik rijd al zakelijk een auto (een diesel van een niet nader te noemen merk...) en omdat mijn vrouw zoveel prive rijd (12000 km, tja ik vraag me ook wel eens af wat ze allemaal doet ;-)) en ik prive ca. 5000 km rijd met mijn leasebak willen we volgend jaar van de bijtelling af. Bovendien was de auto van mijn vrouw ook aan vervanging toe.
Maar wat krijg je voor een mille of 7 met een oude Clio als inruil??

)()()sT

Genoeg ;)
Vooral in Duitsland.. Ik heb in 2005 mijn '97er 855 voor €4500 gekocht. BPM erop en klaar...
Die V70 waar ik net over sprak was ergens rond de 6k en in absolute nieuwstaat  :)

Marc O.

Voor een mille of 7 plus een Clio (zeg even 1500 euro) moet je toch een nette 850 (T-5 of R) of een wat jongere V70 kunnen kopen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

de boekhouder

Lijkt mij ook; ik heb voor mijn 10v de helft betaald, lpg in gezet en vervolgens rij ik er bjina 40. dznd /jr. mee. Als zoiets goed onderhoud heeft gehad, heb je er nog een goede / veilige / ruime / etc........ auto aan !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Abe850TDI

Had nog niet aan G3 gedacht maar is wellicht wel een interessante optie zo te lezen...

wplas1

Er zijn er meer dan genoeg te vinden voor niet veel geld op benzine. Beetje rondkijken op het net en wat bezoekjes afleggen.
Had mijn 850 5 cil. 1995 (op wat steenslag na) in absolute nieuwstaat via een garage in Den Haag. Altijd door Hooftman onderhouden, boekjes erbij, alle sleutels, full options, zomer en winterbanden , km stand 168000 en dat voor 1600 euri !! Ik ben de koning te rijk. Hoefde nul komma nul aan gedaan te worden.

wplas1

Op autotrader.nl  al 50. vanaf 600 tot 2500 euro.  bezine.
Op autoweek.nl  255 vanaf 600 tot 13000 euro. benzine

cas

klaas, ik heb precies hetzelfde gehad, en meerdere voor jou. ik heb gekeken naar het aantal km dat ik maak. de wegenbelasting kosten. aanschaf en evt dingen zoals LPG.

belangrijk bij dieselkeuze.... ik had wel een diesel gewild, maar met mijn vele (10-15dkm ) km's in de stad. rij ik de diesel bijna nooit goed warm. dus dan is dat een slechte koop.

ik zou je clio lekker prive verkopen. anders krijg je alleen maar inruil/handelswaarde. hou je weer meer geld over!

heb zelf dus ook een benzine v70 gekocht. als hij definitief blijft, dan gaat er LPG in.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

ief

Lekker voor een bezine versie gaan! Liefst eentje met een reisföhn erop, want tenslotte zijn de roffels gemaakt om te reizen..... 8)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Abe850TDI

Heb vanmiddag met een 2.5 automaat en handgeschakeld gereden, wat een souplesse!!

Ik kwam nu op marktplaats en viavia uiteindelijk bij Milano Dordrecht deze auto tegen, weet iemand wat deze auto bij Milano kostte?? er wordt nu 6950 voor gevraagd.

http://www.milano.nl/html/occasions_volvo_detail.asp?id={0E71CB59-2947-3FBA-1115-3EC67FCFA0D3}

alvast bedankt weer voor jullie reacties
Klaas