Eendags kenteken..... iemand ervaring?

Gestart door Peth©oni, 07-04-2003 18:34:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peth©oni

Mijn vraag is eigenlijk, heeft iemand ervaring met het aanvragen van een eendagskenteken incl bewijs, en zo ja hoe snel kan dat gerealiseerd worden? Volgens mij waren er geen kosten aan verbonden... ???

Ik wil de zekerheid hebben om op zo'n kenteken uit duitsland naar ned. te rijden..... met een GELE R.....

hoop op snelle reacties.

Gert_T5

#1
Volgens mij word hiervoor geen eendagskenteken afgegeven, alleen voor de dag dat kentekenkeuring plaats vind, en dan alleen om naar keuringstation en terug te rijden. Hieraan zijn inderdaad geen kosten aan verbonden. Denk wel om verzekering.

Zippo

#2
Dag!

Ik heb er wel ervaring mee! De bedoeling van zo'n kenteken is dat je ermee mag rijden van huis naar de RDW en weer terug! ;) Er zijn inderdaad geen kosten aan verbonden.
Zoals jij 't hier omschrijft ben je een kenteken nodig uit DLD en die kun je alleen krijgen als je een autodealer bent (voor 7 dagen), dus als je iemand kent .......... wordt het voor jouw alleen maar makkelijker ;)
Wat je ook kunt doen is met duitsehandelaarsplaten (als je daar iemand kent die handelaar/dealer is) rijden van DLD naar NL en in NL met groenehandelaarsplaten rijden!

http://www.rdw.nl/ned/01_actueel/01_faq/start.asp?pagina=inhoud.htm

Succes! Zippo.

Roy V70R

#3
CiteerDag!

Ik heb er wel ervaring mee! De bedoeling van zo'n kenteken is dat je ermee mag rijden van huis naar de RDW en weer terug! ;) Er zijn inderdaad geen kosten aan verbonden.
Zoals jij 't hier omschrijft ben je een kenteken nodig uit DLD en die kun je alleen krijgen als je een autodealer bent (voor 7 dagen), dus als je iemand kent .......... wordt het voor jouw alleen maar makkelijker ;)
Wat je ook kunt doen is met duitsehandelaarsplaten (als je daar iemand kent die handelaar/dealer is) rijden van DLD naar NL en in NL met groenehandelaarsplaten rijden!

http://www.rdw.nl/ned/01_actueel/01_faq/start.asp?pagina=inhoud.htm

Succes! Zippo.


Hey Zippo,

Is er in de tussentijd iets verandert dan.
Je zegt dat een 7-daags kenteken alleen voor de handel is. ???
Toen ik in 2001 mijn auto ophaalde heb ik een duits 20-daags kenteken gekocht voor 250.-DM.
Hier mocht je 20 dagen door europa mee  rijden.

Ik ben er toen ook nog mee naar het RDW mee gereden,
toen was ie nog 3 dagen geldig, weet je nog wel denk ik. ;D

Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Zippo

#4
CiteerHey Zippo,

Is er in de tussentijd iets verandert dan.
Je zegt dat een 7-daags kenteken alleen voor de handel is. ???
Toen ik in 2001 mijn auto ophaalde heb ik een duits 20-daags kenteken gekocht voor 250.-DM.
Hier mocht je 20 dagen door europa mee  rijden.

Ik ben er toen ook nog mee naar het RDW mee gereden,
toen was ie nog 3 dagen geldig, weet je nog wel denk ik. ;D

Groeten roy.

Dag Roy!!!

Dat is twee jaar geleden!
Ik heb dit van betrouwbare bron ::)

Zippo




Guido_Smit

#5
Een 5-daags kenteken vanuit Duitsland is ook nu nog steeds mogelijk!