Saab of Volvo ?

Gestart door Jurjen, 06-04-2003 17:31:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jurjen

Hallo,

Ik ben op zoek naar een occasion als vervanging voor mijn lease-bak, een 2002 Saab 9-3 T Coupe met 185 PK . Het liefst een Volvo 850 Estate /  V70, en ik wil er max. 12000 euro voor uitgeven. Alleen ben ik een beetje 'verwend' door die 185 PK en zoek ik dus een auto die net als mijn Saab toch redelijk van wanten weet ::)

Ik heb als Volvo-leek inmiddels al aardig wat opgestoken van het Volvo front, mede dankzij dit actieve forum, en begrijp dat een snelle (=T5 of R) Volvo in deze prijsklasse een riskante aanschaf kan zijn.

Vandaar mijn vraag: is het misschien verstandiger een goede 'gewone' Volvo stationwagen (ca 140 PK) te kopen en deze te chippen voor wat meer power/koppel ? Of rijdt dat voor geen meter meer i.v.m. ophanging/onderstel en weet ik al niet wat ?

Zijn er trouwens nog aanraders als het gaat om goede Volvo handelaren ?

Ben benieuwd naar de meningen van de kenners...

ciao, Jurjen



BennieV70T

#1
hoi ,ik zou dan op zijn minst een 2.5 20v estate kopen.
En kijk eens op de site van volvo850 club bij de verkoop sectie daar staan mooie volvo`s te koop
groeten bennie
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Mellow_yellow

#2
Om de prestaties van jouw Saab te evenaren zou ik toch minimaal een T5 of 2.5T kopen! Een GLT rijdt heerlijk maar mist het koppel van een turbomotor. Overigens zitten er niet zoveel risico's aan het kopen van een T5 of R.... vraag me af hoe je daarbij komt? Zorg alleen dat je de onderhoudshistorie kent en laat even de staat van de turbocompressor checken, that's it. Mocht de turbo zijn beste tijd gehad hebben, dan kun je meteen lekker upgraden naar een grotere turbo, een 3" downpipe, een sportuitlaat, een ...... oeps  :-X ik draaf weer door!  ;)

rogier

#3
Een GLT heeft ook al 170 pk. Verder rijdt zo'n wagen fantastisch, dus je gaat er echt niet op achteruit. T5 is natuurlijk helemaal te gek, maar heeft wel een groot nadeel: wat moet je kopen als je van je T5 af wil??

;D

Guido_Smit

#4
Niet om een GLT met 170pk af te raden, maar het verschil met een "slechts 193pk" low pressure turbo is wel enorm door zijn (lpt)hogere koppel.
Ik kan het weten want ik rijdt ze allebei dagelijks.
Het is een veel...groter verschil dan tussen een 140 en een 170pk!

Groeten: Guido.