toch maar weer ff de motor...

Gestart door s©ub@, 27-01-2003 14:08:15

Vorige topic - Volgende topic

s©ub@

ik ga vanavond kijken naar een andere 850; als ik het dus goed begrepen heb zie ik aan de zijkant op het blok een nummer ingeslagen staan met kleine puntjes...

eindigd dit nummer op een 2 dan is het een GLE en eindigd het op een 4 dan is het een GLT, klopt dat zo een beetje?  ???

een turbo zal ik (helaas) niet aantreffen; maar wil wel ff weten of ik nou naar een GLE of GLT sta te kijken...  :P
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Reitse

Klopt! GLE is tienklepper, GLT is 20klepper :D

BennieV70T

hoi scub,je kunt ook even naar de kenteken papieren vragen daar kun je het ook op zien.
groeten bennie
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Mellow_yellow

Citeerik ga vanavond kijken naar een andere 850; als ik het dus goed begrepen heb zie ik aan de zijkant op het blok een nummer ingeslagen staan met kleine puntjes...

eindigd dit nummer op een 2 dan is het een GLE en eindigd het op een 4 dan is het een GLT, klopt dat zo een beetje?  ???

een turbo zal ik (helaas) niet aantreffen; maar wil wel ff weten of ik nou naar een GLE of GLT sta te kijken...  :P

Staat op een stukje plat metaal (verlengde van de bovenkant onderblok) net achter de distr.kap (dus tussen de uitlaat van de 1e cilinder en die kap in). je moet goed kijken om het te zien!

s©ub@

thx mensen...

dan ga ik nu op pad om (mijn mogelijk volgende) roffel te bekijken...
cu

Paco

nog makkelijker...

Bij een 20 klepper staat er heel groot.... --->>> 20V
Bij een 10 klepper staat er iets van -------->>> DOHC

of doch,

zoiets toch?
ach ik wil dat nie eens zien...! HAHAHAHA

Een handelaar probeerde me wijs te maken dat ie een 20klepper te koop had... ff het kappie open en wat kwam me daar tegemoet.... een hele fijne 10 klepper... en nog volhouden dat het een 20V is... niet te geloven!

Paco

Sucbby-boy...

was het wat eigenlijk? Mooi bakkie? 20kleppertje? foto's???

:o :o :o

s©ub@

ben ik weer...

was dus idd een 10kleppertje  :-/ [helaas]

verder wel een strakke bak; maar nu dus weer verder op zoek...

ennuh marc (en rest) motorcode eindigde idd op een "2"... dus dat samen met de DOHC tekst op het kleppendeksel en die standaard GLE velgen op de foto maakte het hele verhaaltje rond...

wel mis ik nog steeds die recirculatieknop [scrablewoord!] op het bedienigspaneel van de verwarming...
weet iemand waarom/hoe/wat dat mogelijke is???