Oliedruk te hoog

Gestart door RvS, 27-01-2008 21:53:08

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: RvS op 28-01-2008 18:58:10
Vandaag bij een andere garage geweest. Monteur draaide heel voorzichtig oliedop open en haalde de peilstol eruit. Druk weg en een keurig rustig lopende motor. Hij gaat morgen verder met controle maar gaf aan dat het wel meeviel. Ik hou jullie op de hoogte!

Zie je wel !
Goedzo !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mbk

heb ik ook gehad en hele carterventilatie schoon gemaakt. Bovenop het blok een enorme olie voorraad in alle gleufjes. Zelfs de slangetjes zaten potdicht! Helaas te lang mee doorgereden en nu lekkage aan een van de keerringen. Maar na schoonmaak (middagje werk) is de overdruk geheel verdwenen. (850 10V '95)

RvS

Bij een andere garage geweest. Gasklephuis en carterventilatie is schoongemaakt. Onsteking is schoongemaakt, bougies vervangen. That's it! Auto loopt als een trein! Voor nog geen 200 euries! Mede dankzij jullie tips!

D-J

Mooi verhaal!!! Fijn dat je auto weer spint als een bronzig poesje ;)
V70 T-5D

RvS

Nog iets. Bij lange ritten tanken met euro 98 is goed om dit soort verstoppingen tegen te gaan.

Taranis

Citaat van: RvS op 31-01-2008 19:26:04
Nog iets. Bij lange ritten tanken met euro 98 is goed om dit soort verstoppingen tegen te gaan.

Ik zie niet in wat ongelood 98 tanken daar voor invloed op zou hebben. De motor loopt er wel lekkerder door, dat wel. Gewoon op een lange rit als ie lekker opgewarmd is het gas eens op de vloer trappen helpt beter. Warm stoken dat hok :evil:

Roland

Beste Rvs.. hoest met je auto?  kamp ook met vervelend olieverlies op bais van te hoge druk?

groet,

Roland