Mijn zakjapannertje

Gestart door Wouter76, 25-09-2019 20:40:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter76

Een Volvo 850?.....nope...V70?.....nope.

Misschien een andere 'dikke' Volvo dan?

Nee, nou..niet echt.

Ik ben wel al ruim elf jaar in het bezit van een Volvo, een 340 met de zogenaamde jaretellen aandrijving.
Dat model in diverse varianten zijn jullie ook vast wel bekend mee, Arjen heeft zelfs een prachtig exemplaar gehad.

Op het forum van de Volvo 300 club heb ik daar een topic over sinds jaar en dag: http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3326

Ook leuk, maar daar ben ik dit topic niet voor begonnen.
Nu weet ik dat de Volvo 300 altijd al een beetje in het verdom hoekje heeft gezeten, zo ook de zakjapanner die ik er sinds deze zomer bij heb voor toekomstig woon werk vervoer.

Een heuse Suzuki Alto welteverstaan.
Goedkoop, zuinig en betrouwbaar, dat zijn de steekwoorden die van belang waren bij de aankoop.
Niet alleen goedkoop qua aanschafprijs, maar ook in bezit en onderhoud.

Aangezien we hier in het off-topic gedeelte zitten is het hopelijk geoorloofd deze saaie, kleurloze, nietszeggende in India gebouwde Suzuki aan jullie voor te stellen.

Op wederom het Volvo 300 club forum heb ik voor de liefhebber alle werkzaamheden tot op heden bijgehouden, en er zit nog het één en ander aan te komen.

De link voor iedereen die al lezend tot hier is gekomen: http://forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=11394

Hopelijk beleef je er veel leesplezier aan, het is weer eens wat anders dan de dagdagelijkse stoere alfa mannen Volvo  ;)

hilko73

Ik ben net begonnen met  je topic over de 340, maar nu al: hulde voor die auto en je cleaning-skills! En wat een gave auto is de 340 toch...
De zakjapanner zal ik ook gauw gaan bezoeken.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Wouter76

Dank je Hilko!

Altijd leuk om zulke complimenten te lezen, en wat mij betreft is het verhaaltje nog lang niet uit, al zou vandaag of morgen rondrijden op benzine verboden worden dan start ik hem af en toe wel stiekem in de garage :-)
Het is gewoon veel te leuk en leerzaam om aan auto's te werken, en dan natuurlijk in mijn geval in het bijzonder de 340.

De Alto is ook een auto, kleiner dat wel natuurlijk, toch zit deze op diverse vlakken zo heb ik gemerkt toch weer heel anders in elkaar, minder ehh lomp en gedegen, wel heel overzichtelijk en hier en daar nog makkelijker om aan te werken.
Wat in de werkzaamheden aan de Alto tot op heden ook meespeelt is dat ik in afwachting ben van de formaliteiten om voor een nieuwe werkgever te mogen beginnen (zit helaas wat vertraging op de lijn), en dat ik na wat spitten een complete technische handleiding heb gevonden op het wereld wijde web.
Dat scheelt echt enorm, genoeg tijd en een fatsoenlijk handboek wat je vertelt hoe, waar, wat en ook de diverse aanhaal momenten.

Veel leesplezier nog, het topic over de 340 is inmiddels een behoorlijke 'kluif' geworden.

hilko73

En het topic over de Snoes ook doorgenomen. Erg vermakelijk!
Het topic over de 340 zit ik nu ergens in 2010, dus ik heb nog wel een stukje te gaan. Leuke club daar trouwens, erg hartelijk en behulpzaam allemaal!  :eusa_clap:
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Wouter76

#4
Helemaal goed, dat is ook stiekem wel een beetje mijn insteek.
Want ja, echt heel spannend zijn de werkzaamheden op zich nu ook weer niet, en om het dan allemaal heel droog neer te zetten...

En ik heb gemerkt dat ik er ook plezier in schep om het verhaal te voorzien van de nodige humor en mijn taalvaardigheid uit te dagen.
Er zijn bijvoorbeeld ook topics op het Volvo 300 forum waar je kaak vanzelf al van zakt, en een beetje speeksel je mondhoek dreigt te verlaten, al zou er minimale informatie bij gegeven worden.

Die omgang met elkaar en de onderlinge behulpzaamheid is iets wat me direct vanaf het aanmelden op het forum al opviel, dat gevoel werd nog vele malen sterker toen ik lid werd en naar het eerste evenement (V3C  BBQ) ging.
Dat is wellicht het voordeel aan een relatief kleine club mensen, maar vooral denk ik ook iets waar je de vinger nooit echt op zal kunnen leggen.
Belangrijk is in ieder geval wel de intentie om er met z'n allen wat leuks van te maken en de bereidheid elkaar te helpen waar mogelijk.

Dat merk ik hier toch ook vaak wel, ondanks dat het forum voor zover ik begrepen heb zelfstandig functioneert en geen directe relatie tot de Volvo 850 club kent.
Ik lees hier al vele jaren de diverse (auto) avonturen van velen, met in het bijzonder die van Arjen (met z'n rode compleet ver/omgebouwde bolide), de enige die ik ook persoonlijk heb ontmoet een beetje ken.
Daarnaast ook de weblog van Yits, ik neem echt mijn petje af voor hem in meerdere opzichten, heerlijk om deelgenoot te mogen zijn van veel van zijn belevenissen, zowel op auto, elektronica, als ook persoonlijk gebied.
En dan Dirk natuurlijk, ondanks dat ik hem helemaal niet gekend heb voelt dat door alles vanaf moment nul meegelezen te hebben wel zo.
Het deed me dan ook echt wel wat toen ik las dat hij helaas niet meer onder ons is, want ondanks de uiteenlopende meningen was hij toch op zijn minst een zeer bijzonder mens.

Wouter76

@Hilko; lees je nog steeds mee?