Het grote 18" bandenmaat topic

Gestart door innocenti, 09-03-2008 20:23:49

Vorige topic - Volgende topic

josvandevelde

Ik heb 18 inch met 235/40 onder mijn C70 (T5). Heb juist gisteren setje Canisto's gekocht (17 inch). 18 staat mooi (zie foto's topic "Wie ben ik  ; even voorstellen een R en een C"), maar ik vind de draaicirkel veel te groot en iets meer comfort mag ook wel. Met andere uitslagbegrenzers hoop ik de draaicirkel wat te verkleinen. Vanaf heden te koop: 4 x 18 inch, met 4x Michelin Pilot Sport, 2x 4mm 2x 6 mm

rovelra

De draai cirkel van een C is inderdaad belachelijk !!!

lionart

ik heb vanochtend zonder problemen met aanlopen of aanschuren bij max. uitsturen 225/40 r18 immi pegs onder mijn '94 t5 gelegd.  ;D

lionart

nu ze er toch enige tijd onder zitten merk ik dat ze toch niet zonder problemen er onder zitten.
Wanneer je een drempel overgaat kan het gebeuren dat de zijkant de onderzijde van het spatbord raken. :-)
dit komt op den duur uit op een ietwat gefreesde zijkant

ulkeman

Citaat van: lionart op 21-12-2010 16:47:56
nu ze er toch enige tijd onder zitten merk ik dat ze toch niet zonder problemen er onder zitten.
Wanneer je een drempel overgaat kan het gebeuren dat de zijkant de onderzijde van het spatbord raken. :-)
dit komt op den duur uit op een ietwat gefreesde zijkant

als je er op let valt het prima mee.

heb ze in de zomer maanden er ook gewoon opzitten ;) en ook nog is 4 cm verlaagt.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

StefanCJ

Binnenkort is het tijd voor nieuwe zomerbandjes, de Pegs blijven gewoon, ik heb 17 inch Comets gepast maar vind dit toch gewoon veel mooier.

Voor wat betreft de banden twijfel ik tussen
- Toyo PROXES T1 Sport 225/35 ZR18 87Y XL (in het banden-topic worden ze als goed betiteld, slijten iets sneller maar ach ...).
of
- Falken FK-452 225 35 R18 87Y (zelfde band als nu, bevalt prima, in Nederland prijziger maar via Duitsland voordeliger).

Wie o wie heeft goed advies? Is sowieso de loadindex van 87 (545*4=2180 kilo totaal) wel voldoende?

Grtz. StefanCJ  :)

NinaPaul

Citaat van: StefanCJ op 07-06-2011 23:56:41
Binnenkort is het tijd voor nieuwe zomerbandjes, de Pegs blijven gewoon, ik heb 17 inch Comets gepast maar vind dit toch gewoon veel mooier.

Voor wat betreft de banden twijfel ik tussen
- Toyo PROXES T1 Sport 225/35 ZR18 87Y XL (in het banden-topic worden ze als goed betiteld, slijten iets sneller maar ach ...).
of
- Falken FK-452 225 35 R18 87Y (zelfde band als nu, bevalt prima, in Nederland prijziger maar via Duitsland voordeliger).

Wie o wie heeft goed advies? Is sowieso de loadindex van 87 (545*4=2180 kilo totaal) wel voldoende?

Grtz. StefanCJ  :)

De draagkracht is de waarde van de maximale belasting die mag worden aangebracht op de band tegen de snelheid die is aangeduid door het snelheidssymbool.

dat is idd 2180 kilo bij (y=)300km/h, lijkt me meer dan voldoende!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Een loadindex van 87 is voldoende, maar wel als minumum voorgeschreven.

StefanCJ

Geld de loadindex alleen bij de maximum aangeschreven snelheid, zoals Ninapaul zegt?

Ludo

Ninapaul zegt nogal veel...  ;D
Laadindex en snelheidsindex zijn 2 verschillende dingen.
Laadindex staat voor draagkracht, wat de band maximum kan dragen.
Snelheidsindex zegt wat de maximum toegestane snelheid is, voor het type band.

hvdmountain

Citaat van: Ludo op 08-06-2011 10:50:14
Het lijkt me inderdaad dat daar geen causaal verband in zit. Neem de band van een tractor:
Hoge laadindex.
Lage snelheidindex.

StefanCJ

Duidelijk zo, dat wilde ik even zeker weten. Bedankt!

NinaPaul

Juist, ik baseer mij gewoon op de Richtlijn 2005/11/EG; omzettingstermijn 31 december 2005; toepassingsdatum 1 januari 2006. (paragraaf 2.1.6.  2.28. de belastingsindex of -indices)
Maar jij zal het inderdaad beter weten!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 08-06-2011 12:31:35
Maar jij zal het inderdaad beter weten!

Dank u.  :evil:
In die richtlijn zie ik nergens een verband tussen draagkracht, en snelheid.
Wat wil je dan bewijzen?.  ???

NinaPaul

:eusa_wall: en het nog niet willen inzien dat je gewoon fout zit.

Citeer,,belastingsindex (loadindex)", een of twee getallen die de belasting aangeven die de band bij enkele montage of bij enkele en dubbele montage kan dragen bij de snelheid die overeenkomt met de bijbehorende snelheidscategorie en bij gebruik overeenkomstig de voorschriften van de fabrikant.

Eigenwijs :eusa_naughty:

-Gottfried Leibniz