Het grote 18" bandenmaat topic

Gestart door innocenti, 09-03-2008 20:23:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Zucht.   :eusa_doh:

Het ging me om je ruim voldoende van de draagkracht.
Die ligt dus, zoals in je eigen quote staat: voorschriften van de fabrikant, dus helemaal niet ruim, maar op het minimum!.
De snelheidsindex waar je het over hebt, die is dan wel ruim voldoende, maar daar ging de vraag niet over.
Dezelfde draagkracht, kan ook voorkomen bij een snelheidsindex V of wellicht ook nog H.
De snelheidsindex zegt dus niks maar dan ook werkelijk niks, over de draagkracht.
Sterker nog, wat over snelheidsindex gaan roepen, als het om draagkracht gaat, gaat werkelijk nergens over.
Je zaait er enkel onduidelijkheid over bij de vraagsteller.
::)

NinaPaul

#91
verspilde moeite.... doe er mee wat je niet laten kunt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 08-06-2011 14:11:33
verspilde moeite.... doe er mee wat je niet laten kunt.

Als je gaat roepen, dat de draagkracht van een band, bepaald word door de snelheidsindex (stond ik het bericht dat je net verwijderd hebt) gaat het helemaal nergens over.
Ik moet er dus niks mee doen, de onzin word door jou geschreven, en de vraagsteller kan er niks mee.

NinaPaul

dit is gewoon de harde waarheid

De draagkracht is de waarde van de maximale belasting die mag worden aangebracht op de band tegen de snelheid die is aangeduid door het snelheidssymbool.

bewezen met regelgeving.

leer te leven met het feit dat zelfs jij fouten maakt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

daytonawim

#94
Jou auto weegt circa 1450 Kg leeg. ( of weeg em eens)

Tel daar bij op :

- gas installatie incl vulling 75 tot 100 kg ?
- 40 kg benzine
- 400 a 500 kg aan passagiersgewicht en bagage
- tot 75 kg extra gewicht als je een trekhaak hebt of dakkoffer gebruikt.
- 25 kilo vuil aan en onder je auto

Dan zit je al aardig tegen je loadindex aan te hikken !

Zet er gewoon loadindex 91 onder, go the safeway

Ludo

De vraag luidde:

Citaat van: StefanCJ op 07-06-2011 23:56:41
Is sowieso de loadindex van 87 (545*4=2180 kilo totaal) wel voldoende?

Het antwoord was:

Citaat van: NinaPaul op 08-06-2011 01:09:17
lijkt me meer dan voldoende!

Terwijl het énige correcte antwoord is:

Citaat van: Ludo op 08-06-2011 07:41:14
Een loadindex van 87 is voldoende, maar wel als minumum voorgeschreven.

Die loadindex 87 komt voor bij een band met snelheidsindex V, maar ook bij W, Z, Y...
De draagkracht, maakt hier dus niks uit voor de snelheidsindex.
Voor alle banden, blijft de draagkracht dus op het minimum.
Zó moeilijk is dat dus allemaal niet...

NinaPaul

1870 kg is wat die maximaal mag wegen. (dan hou je 310kg over), waarmee je een snelheid mag rijden van 300km/h dit is RUIM VOLDOENDE

Immers meer mag je niet laden en sneller kan je niet rijden.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

daytonawim

Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig                                       1.467 kg
Toegestane maximum massa voertuig           1.930 kg
Massa rijklaar                                                Niet geregistreerd

:eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

NinaPaul

C70 (T5) uit '98 handgeschakeld  1870kg
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

daytonawim

Volgens mij hadden we het hier over een S70 2.5T

In elk geval als je alle wettelijke zaken meerekend is een loadindex van 87 het absolute minimum, gezien de praktijk
altijd hoger gaan zitten, want je bent zo maar overbeladen.

NinaPaul

Altijd hoger? jouw auto is altijd maximaal vol geladen? (altijd in overtreding)

Het mag niet, doe het dan ook niet.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Demon

Citaat van: NinaPaul op 08-06-2011 16:15:53
Altijd hoger? jouw auto is altijd maximaal vol geladen? (altijd in overtreding)Het mag niet, doe het dan ook niet.
Waarom zou dat niet mogen??

Groet,
The Demon.

NinaPaul

Ik zal het duidelijker maken

U rijdt ALTIJD met een volle auto waarvan het gewicht hoger is dan het maximaal toegestane gewicht?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ulkeman

Citaat van: NinaPaul op 08-06-2011 16:15:53
Altijd hoger? jouw auto is altijd maximaal vol geladen? (altijd in overtreding)

Het mag niet, doe het dan ook niet.

jeetje ben je ambtenaar ofzo?
iedereen maakt wel is een overtreding.......


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

daytonawim

#104
Overigens gaat het niet over altijd, maar ook af en toe !!! overschrijding van je loadindex is ook dan trikky.

Ik zit zelf regelmatig met 5 volwassenen in de auto (dat heb je snel met grote kids) dan praat ik over 400 kg aan belading, een volle tank is 70 liter, dus 70 kilo dan zit ik op 470 kg aan massa.

1467 kg
 470 kg

1937 kg

OEPS dat is al meer dan de 1930 KG maximale toegestane massa, dan komt er altijd nog wat bagage of boodschappen bij  :o :o :o

De  :police: accepteerd in het principe 10% overbelading (even los van de 5% regel en het asdrukken verhaal)

Hoe je het draaid of keert, je zit zo maar aan die grens van je load index van 87 dat is max massa + circa 10% die Volvo voorschrijft.
Als je dan met mooi en heet weer een wat langere weg voor je hebt, warmt de boel lekker op en een ongelijk zit in een klein hoekje :eusa_doh: :eusa_doh: