ATF olie bijmengen

Gestart door Michael T-5, 14-03-2008 21:28:27

Vorige topic - Volgende topic

Michael T-5

Bij mijn T5 tikt er met starten en met enige regelmaat, bv voor het stoplicht, een klepstoter flink.
Ik gebruik Castrol Magnatec 10 W 40.
Nu heb ik de tip gekregen om eens +/- 2 liter ATF olie met de motorolie te mengen en hem daar eens even op te laten lopen.
Dit zou de klepstoterrubbers weer soepel(er) maken.
Daarna wel eerst met spoelolie rijden en dan weer compleet verversen.
Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met dit "paardemiddel" en wat zijn evt de gevolgen hiervan?
Ben er zelf een beetje huiverig voor en daarom nu de vraag van vandaag: Doen of niet doen ???
It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses...  Hit it !!!

Enno

Ik heb begin februari 2008 mijn motor geflushed. Met forte. Het is me niet tegen gevallen wat het resultaat is.....

Is 2 liter ATF niet een beetje erg veel?...

Ik heb het bij 400 ML forte gehouden. Vond dat ook al meer dan genoeg. Motor olie blijft nu redelijk schoon, ook na dik 1000 KM rijden.

-D©©©L-

Niet doen !!!

Begin maar eens met een paar 100 km voor de normale olie beurt ca. 100 ml ATF bijmengen (driekwart vol koffie bekertje) en daar rustig/normaal mee rijden.

KMvrtr

Als ik me niet vergis zijn er verschillende types ATF.
Maakt het dan nog uit welke ATF er gebruikt wordt?

KMvrtr

Stelde ik nu een domme vraag, of weet niemand het antwoord?

Methode

Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

bassie81

Kreeg dezelfde tip van iemand die het echt kan weten (oud ANWB instructeur en thans motorenbouwer, tuner) echter slechts een halve liter en geen twee liter (waar moet je het trouwens laten??) en dan 500 km rijden (RUSTIG!) en dan olie verversen.

DIt zou idd de motor schonen en de tikkende klepstoters verhelpen. Ik durf het aan maar ben voorlopig niet aan een beurtje toe, ws pas aan het einde van het jaar.

pwassink

halve liter is nog erg veel ..

atf is troep.. in wezen ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

mehn

De topicstarter heeft er ongeveer 200cc ATF in gekiepert. Restje van een automaatflush dat ik nog had ;)
Heeft niets geholpen, vorige week heb ik hem een fles Forté top end treatment bezorgd, die gaat er nu in zo snel het oliepeil dat toelaat.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Enno

Citaat van: mehn op 04-06-2008 22:36:13die gaat er nu in zo snel het oliepeil dat toelaat.

Als je olieverbruik maar hoog genoeg is, dan duurt dit niet lang ;)..

mehn

Dat is nu juist het "probleem". Heeft geen olieverbruik...

XC60 D4 AWD:

Enno

Hoe vaak maak jij lange ritten?....

Een goede lange rit zorgt er vaak voor dat de (ongewenste) onverbrande brandstof resten weer verdampen, en je oliepeil opeens na een lange rit van 1000 KM op minimum staat.

Mijn v70 heeft ook zogenaamd geen olieverbruik, maar ga ik met 5000 KM oude olie een ritje maken > 500 KM, dan mag er toch echt wel olie.

Turbo-Geek

Waarom wachten ?  Het af laten van wat olie is toch zo gebeurt en bijzonder simpel ..........
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mehn

Wie heeft het over wachten?

XC60 D4 AWD:

-D©©©L-