Wat is wijsheid - ombouw 850R naar B5244T5

Gestart door de Boeing, 25-05-2014 17:28:26

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Citaat van: de Boeing op 22-07-2023 11:08:37Deze had ik destijds tijdens het zoeken al eens afgedopt, en verder niet meer naar gekeken, zolang geleden ondertussen dat ik ff kwijt ben wel slangetje waar naar toe gaat maar zag laatst wel dat er nog 1 vrij lag (denk die naar het koolstofpotje, in theorie lijkt hij me daar geen luchtlek te kunnen gegeven maar toch even extra afgedopt  ;D ).

Net terug van een 2500 km vakantie ritje, en ketel heeft het prima gedaan, lambdalampje ook niet meer gezien (maar dat ligt vast aan de vele lange stukken, dus weinig idle speed...). LPG tanken in Frankrijk daarentegen?! Slang aan koppelen en, niets... Binnen gaan aanschuiven in de rij en dan te horen krijgen: "Ok, we gaan de pomp voor u ontgrendelen, hoeveel had u graag getankt?" Ik: Hoeveel, hoeveel?! Ja, tot hem VOL is natuurlijk!! ???  ::) ... Jesus, moest je daar dus op voorhand zeggen hoeveel (bleek ook nog eens Euro te zijn, en niet liters lpg) en als je teveel had betaald kon je naderhand nog eens binnen gaan aanschuiven om het teveel betaalde, cash terug te krijgen... Zucht, en dat aan 1.15 euro/liter (hier nu 48 cent thuis...)

Die problemen met LPG tanken herken ik niet van in Frankrijk. Ik ben in 2018 voor het laatst met de 850 naar het zuiden gereden. Toen was het telkens aankoppelen met het juiste verloopstuk en tanken maar.

de Boeing

Het was bij 2 tankstations, 1 op péage, 1 langs gewone snelweg... (bij die 2de moest ik mijn identiteitskaart eerst inleveren, pas daarna werd de pomp ontgrendelt, maar hier dus gelukkig wel afrekenen na tanken en dus nog eens helemaal vol kunnen doen). Op de boerenbuiten (rond Limoges) is het echter wel nergens te vinden...