Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx


BBS

Dank je Yits!
Past die mooi op de vers gespoten achterklep straks. Samen met de XC bumper in kleur 8)
Volvoloos....

razorx

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 24-02-2019 20:21:56
Ben heel benieuwd waar het op uitkomt. Voor mijzelf zouden ze te groot zijn, maar altijd leuk om het inzicht te krijgen over het hoe en wat. :D
Ik zit wel te vechten met het plekje waar ze komen te staan. Alles is bij ons een beetje onconventioneel ingericht: Gericht op werk, wat ons leven is en niet op zitten op een bank of zo. ;)
Dit soort speakers hoort in de buurt van een wand te staan maar ook wat ruimte te hebben. :D Komt goed.

Marc O.

Altijd leuk, dit soort projecten! 👍
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT


razorx

Wist niet dat MK3 ook paste. Is wel beter. Die MK2 is net wat aan de korte kant.

Sbv

wisserblad van Peugeot 106 is nog iets langer dacht ik

BBS

Citaat van: razorx op 02-03-2019 15:30:40
Wist niet dat MK3 ook paste. Is wel beter. Die MK2 is net wat aan de korte kant.
Maar hoe vaak gebruik je de achterwisser? Die keren dat ik hem gebruikt heb zijn op 1 hand te tellen.
De achterruit heb ik sinds kort behandeld met Rain-X, evenals de zijruiten en de spiegels.
Die achterwisser zit er nu alleen voor de show op :D
Nu is het zicht daar een stuk beter van geworden.
Volvoloos....

razorx

#10238
Ik start wat tegen het gebruik in met een proost!
Genietend van een Chimay tripel typ ik dit bericht in.

Op de foto hieronder zie je dat het MK2 wissertje net wat kort is. Al is dat ook weer stoer denk ik ;) .


Ook zie je wat beginnende roest op een nare plek.
Voor de rest houdt de wagen zich goed met zijn 21 jaar. De motorkap heeft wat steenslag. Zal daar op het moment x wat symptoombestrijding op toepassen.


Zoals ik vertelde zijn de onderdelen voor het luidspreker bouwpakket binnen/


Er is gekozen voor goed materiaal.
Het zagen van de planken voor de kast ging erg fijn met de Lidl zaaggeleider. Dat ze bij de meeste bouwmarkten kromme platen verkopen is bekend. Dit valt gelukkig zo weg te schuren. De hoeken heb ik later met de bovenfrees gedaan.




Het scheidingsfilter heb ik op een stukje gaatjesprint gemaakt. Ik zorgde er voor dat de spoelen loodrecht op elkaar staan on interferentie te voorkomen.


Het basreflexdeel heeft alleen met noppenschuim bekleedde wanden. De rest is gedempt met Sonofill.


Verguldde chassisdelen geschikt voor banaan stekers of bloot op de kabel schroeven.


De zijpanelen mocht ik er eindelijk oplijmen.


Daarna de eerste laag vernis er tot aan het hout afgeschuurd om een glad oppervlak te krijgen en er weer drie lagen op geschilderd.

De lengte van het basreflex poortje moest ik nog even berekenen maar daar heb je software voor. Uiteindelijk is dit nooit 100% accuraat omdat de plaatsing van de speakers heel veel invloed heeft.

Tijd om te testen. De speakers moeten nog inspelen zoals bij iedere nieuwe luidspreker maar ik moet zeggen dat dat bij Visaton chassis relatief meevalt.

Luisterpret:


Waar ze definitief komen te staan weet ik nog niet. Eigenlijk klinken ze nu al een stuk natuurlijker dan de Kef's die echt niet slecht zijn.

Mmh ik vrees dat mijn bierglas lek is.
Proost!
Yits.

henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

pwassink

Dat haaks op mekaar, dat doet het hem .. :eusa_shhh:

Of zou het toch de pure passie zijn van de maker, je weet het niet .

Mooi Yits, ga je lol van hebben ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

arjenT5R

Citaat van: pwassink op 03-03-2019 08:58:48
Dat haaks op mekaar, dat doet het hem .. :eusa_shhh:

Of zou het toch de pure passie zijn van de maker, je weet het niet .

Mooi Yits, ga je lol van hebben ..

Ha peet ben je er ook weer!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ewout Schalkwijk

Gaaf hoor. 8) Tien uurtjes om in te spelen oid?

Chimay glazen zijn altijd lek, althans bij mij wel. De blauwe is echt m'n favoriet :eusa_clap:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Demon


razorx

#10244
Dank jullie!

Het enige dat er nu nog aan ontbreekt is een Digitaal Analoog Converter.
Ik dacht er over er zelf één te bouwen. Is prima te doen maar als je je project doorrekent: Onderdelen, printplaat, goede connectoren, de behuizing en de voeding, dan kom je tot de conclusie dat een Dacmagic van Cambridge Audio met zijn €149 helemaal niet duur is.