Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850 T5 Freak

je moet ook niet uitgaan van die markering op de poelie, als je van bovenaf op de krukastandwiel kijkt zie je daar als goed is ook een merkteken staan ( opstaand randje zeg maar) deze goed zetten en dan boven controlen bij de nokkenassen,

Suc6  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

razorx

Citaat van: 850 T5 Freak op 13-05-2008 23:35:28
je moet ook niet uitgaan van die markering op de poelie, als je van bovenaf op de krukastandwiel kijkt zie je daar als goed is ook een merkteken staan ( opstaand randje zeg maar) deze goed zetten en dan boven controlen bij de nokkenassen,

Suc6  ;)
Thanx!
Ik pak morgen een stevige theaterlamp,
dan moet het e.e.a. wat duidelijker te zien zijn.

Groeten van Yits.

razorx

Ik vrees het ergste.

Boel met veel moeite op tijd gezet, je ziet het onderste merkteken bijna niet.
Ik had de spanrol voor het stellen met een spin met elastiek op spanning gebracht.

Toen twee keer ronddraaien met een ratel op de krukaspoelie.
Spin schoot los, daardoor slipte de riem op de tanden van de nokkenassen.

Voelde duidelijk weerstand van cylinder tegen klep.
Liep op vier pitten, bougie 5e cylinder nat van de brandstof.

Compressietester er op, nog maar 2 bar in 5e cylinder.
Ik voel me even wat somber.

Groeten van Yits

Misha

Citaat van: Claudia
Misha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45
Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Citaat van: razorx op 14-05-2008 20:57:12
Ik vrees het ergste.

Boel met veel moeite op tijd gezet, je ziet het onderste merkteken bijna niet.
Ik had de spanrol voor het stellen met een spin met elastiek op spanning gebracht.

Toen twee keer ronddraaien met een ratel op de krukaspoelie.
Spin schoot los, daardoor slipte de riem op de tanden van de nokkenassen.

Voelde duidelijk weerstand van cylinder tegen klep.
Liep op vier pitten, bougie 5e cylinder nat van de brandstof.

Compressietester er op, nog maar 2 bar in 5e cylinder.
Ik voel me even wat somber.

Groeten van Yits

Wacht even, je hebt een spin/elastiek gebruikt om de spanrol op spanning te houden?

Dat hoeft niet, want als je met de klok meedraait en de riem staat strak over inlaatpoelie en krukas dan is dat de 'slappe' kant.

Ik begrijp niet wat er nu geslipt is? Als 1 nokkenas niet goed staat meet je allicht heel weinig bar. Weet je echt zeker dat je na dat slipakkefietje weer alles goed hebt gezet?

Op mijn krukaspoelie staan trouwens 2 merktekens (op 2 tandjes). Het is even goed kijken maar als deze 2 merktekens aan weerszijden van het merkteken op het blok staan, staat de krukas pas goed. Zorg voor goede verlichting!


Sterkte!


Gr :-\

razorx

Citaat van: thuur op 14-05-2008 21:58:58
Citaat van: razorx op 14-05-2008 20:57:12
Ik vrees het ergste.

Boel met veel moeite op tijd gezet, je ziet het onderste merkteken bijna niet.
Ik had de spanrol voor het stellen met een spin met elastiek op spanning gebracht.

Toen twee keer ronddraaien met een ratel op de krukaspoelie.
Spin schoot los, daardoor slipte de riem op de tanden van de nokkenassen.

Voelde duidelijk weerstand van cylinder tegen klep.
Liep op vier pitten, bougie 5e cylinder nat van de brandstof.

Compressietester er op, nog maar 2 bar in 5e cylinder.
Ik voel me even wat somber.

Groeten van Yits

Wacht even, je hebt een spin/elastiek gebruikt om de spanrol op spanning te houden?

Dat hoeft niet, want als je met de klok meedraait en de riem staat strak over inlaatpoelie en krukas dan is dat de 'slappe' kant.

Ik begrijp niet wat er nu geslipt is? Als 1 nokkenas niet goed staat meet je allicht heel weinig bar. Weet je echt zeker dat je na dat slipakkefietje weer alles goed hebt gezet?

Op mijn krukaspoelie staan trouwens 2 merktekens (op 2 tandjes). Het is even goed kijken maar als deze 2 merktekens aan weerszijden van het merkteken op het blok staan, staat de krukas pas goed. Zorg voor goede verlichting!


Sterkte!


Gr :-\
Nee, ik was een beetje dom.
Draaide hem wat terug om de merktekens op plaats te brengen ter controle. Toen gebeurde het.

De nokkenassen staan so-wie-so goed ten opzichte van elkaar.
Kan het dan toch zo zijn dat ik op 1 cylinder geen compressie heb als de krukaspoelie misschien toch verkeerd staat?

De kracht op de krukaspoelie was lager dan zo'n 30Nm, de momentsleutel tikte nog niet.

Ik wardeer je meedenken heel erg.

Groeten van Yits

reneetje

Als je hem al hebt laten lopen ( op 4 poten wat je schrijft) is het leed al geleden. :-\ :-[
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

razorx

#68
Citaat van: reneetje op 14-05-2008 22:18:10
Als je hem al hebt laten lopen ( op 4 poten wat je schrijft) is het leed al geleden. :-\ :-[
Dag reneetje,
na het akkefietje de boel weer goed gezet , maar ik hoorde geen tikken bij handmatig ronddraaien.
Groeten, Yits

razorx

Verwacht eigenlijk wel schade aan één van de kleppen.

Daar ga ik niet zelf aan pielen, heb al genoeg schade aangericht.

Rutger B

#70
balen man zwaar klote
Hoorde je hem ook ploffen in zijn inlaat / luchtfilter bij compresie test want klinkt als kromme inlaatklep

(zo iets heeft een vriend van me ook gehad die had dus inlaat kleppen krom was 20v)

razorx

Citaat van: Rutger B op 14-05-2008 22:48:07
balen man zwaar klote
Hoorde je hem ook ploffen in zijn inlaat / luchtfilter bij compresie test want klinkt als kromme inlaatklep
Ik heb geen geplof gehoord.

Rutger B

nou ik hoop voor je dat het toch nog wat meevalt allemaal

elianmars


razorx

Jullie allen bedankt voor jullie medeleven!

Auto gaat so-wie-so naar de garage.
Wil wel een Volvo specialist, ik heb goede ervaringen met garage Roest (Amsterdam wel zo makkelijk voor mij).

Raar genoeg zie ik dit achteraf als een goede leerervaring.
Ik denk soms dat ik alles kan, maar je moet wel denken bij wat je doet.

Voorbeeld: Bougies er niet helemaal uitgedraaid, dacht lucht kan toch wel ontsnappen.
Als na de slip van de riem je hem door een compressieslag duwt, komt er toch wel wat kracht vrij.

Pang, zuiger wat harder tegen klep.

Dus Yits bezint aleer ge begint en wat minder jonge hondengedrag!

Mijn lieverd had wel wat troostende woorden: Zie het als bedrijfsschade, veel doe je goed, soms wat fout.

Groeten van Yits.