Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

razorx

Citaat van: Miyel op 22-07-2018 22:09:34
Nee, zonder vvt volgens mij ook niet.. maar wel die 3 voor het tandwiel ;)

Leuke gedachte!  :eusa_clap:
-edit- Misschien wel de mooiste oplossing.

haasje

Ik zou wel een constructie proberen te bedenken waarbij je maar 1 bout hoeft aan te draaien ipv 3

razorx

#10082
Citaat van: haasje op 22-07-2018 23:33:18
Ik zou wel een constructie proberen te bedenken waarbij je maar 1 bout hoeft aan te draaien ipv 3
Na wat denken ben ik het met je eens.
Met het aandraaien van bouten mis je sowieso wat gevoel. Zeker met 3.
Het samen denken is overigens alleen maar een toevoeging. Als eerste wil ik het toch proberen met de vleugeltjes zoals eerder getoond.
Al zou Erwin zijn optie ook een duwende kunnen zijn vanuit de veerpoot omhulling. Wordt leuk. ;) Linksom of rechtsom.

Ewout Schalkwijk

Ik zou heel graag een keer de distributie van de D5 zelf willen doen. Is er een mogelijkheid dat daar ook een variant voor beschikbaar komt?

Zal wel gers zijn als ik een revisie van de rollers in m'n kop kan doen daar moet de boel voor los.



Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 23-07-2018 00:18:40
Ik zou heel graag een keer de distributie van de D5 zelf willen doen. Is er een mogelijkheid dat daar ook een variant voor beschikbaar komt?

Zal wel gers zijn als ik een revisie van de rollers in m'n kop kan doen daar moet de boel voor los.




Als ik een maat tekening krijg of beter een ontwerp: Jazeker!

de Boeing

Is dat abs-achtige? kunststof sterk genoeg om op te hameren? wel gaaf dat je dit even zelf kan maken!!
Schroeven, zoals bij de originele tool, lijkt me inderdaad ook wel meer gevoel geven dan hameren onder een moeilijke hoek...

En qua tuin, leuk leuk, en onderschat ook niet de toegevoegde waarde van grote bomen. Hier is er al een tijdje commotie/discussie over het verwijderen van grote bomen, waarbij de klagers (helaas altijd) meer aandacht krijgen. Momenteel hoor je die klagers even niet want ze hebben nu een merkbaar koeler huis/straat. Neemt inderdaad niet weg dat je even goed moet nadenken over de plaatsing van nieuwe bomen (20-30j vooruit denken is voor de meeste al moeilijk, laat staan voor de politiek... ;D )

En drone, ook fijn speelgoed, vriend van me heeft ook zo'n duji diej dju dji (vreselijk woord), ondertussen zijn 2de al (mavic pro dacht ik) en hij maakt tegenwoordig veel 360 foto's ermee. Deze laatst van een permacultuurtuin bij een vriend:
https://roundme.com/tour/e7e719e6bbb77899c70be2d8d9cb04db/view/889690/

razorx

Het is inderdaad ABS. Dat geprintte ABS is zo sterk dat je er Nivomat verlaginsbussen mee kan maken.
Innocenti heeft geprintte veerpositioneerders voor zijn Innocenti. Een trekkende kracht is een geprint object wat minder op berekend overigens.

Wat je zegt van die bomen is, uiteraard, helemaal waar. Dat kan rustig drie graden schelen. Door die bomen hadden wij een continu natte kant aan het huis. Het is inderdaad een kwestie van plannen. Zo was er hier een boom boven een riool geplant. ;)

volvobug

Citaat van: razorx op 23-02-2013 15:24:28
TT 267dkm, LPi uitstroompijpjes vervangen
Goedemiddag!

Vanmiddag heb ik de LPi uitstroompijpjes vervangen.
Wat heb je dan nodig:

1 * 7,5mm metaalboor
5 * uitstroompijp 90 graden 25mm:  270148.0
10 * ring uitstroompijp 5,2 x 2,62mm: 19441.0
En eventueel de ringen voor de injectoren. Die zijn samen met wat andere zaken onderweg.

I.......

Dit is nog onderweg:
5 * Vialle injector donkerbruin: 272950.0
5 * ring injector klein 3,0 x 1,5mm: 19485.0
5 * ring injector groot 14,0 x 3mm: 19487.0
10 * ring gas toe en afvoer 8.0 x 1,5mm: 19409.0
50ml "injectorlijm"


Dat was het weer.
Groeten,

Yits.

Graaf graaf, .....

Wat denk je, zullen de uitstroompijpjes in de x70 waarin Vialle LPi is geplaatst altijd de 25mm variant zijn? Ik wil deze binnenkort ook maar eens vervangen na ruim 5 ton ervaring.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: volvobug op 10-08-2018 11:30:34
Citaat van: razorx op 23-02-2013 15:24:28
TT 267dkm, LPi uitstroompijpjes vervangen
Goedemiddag!

Vanmiddag heb ik de LPi uitstroompijpjes vervangen.
Wat heb je dan nodig:

1 * 7,5mm metaalboor
5 * uitstroompijp 90 graden 25mm:  270148.0
10 * ring uitstroompijp 5,2 x 2,62mm: 19441.0
En eventueel de ringen voor de injectoren. Die zijn samen met wat andere zaken onderweg.

I.......

Dit is nog onderweg:
5 * Vialle injector donkerbruin: 272950.0
5 * ring injector klein 3,0 x 1,5mm: 19485.0
5 * ring injector groot 14,0 x 3mm: 19487.0
10 * ring gas toe en afvoer 8.0 x 1,5mm: 19409.0
50ml "injectorlijm"


Dat was het weer.
Groeten,

Yits.

Graaf graaf, .....

Wat denk je, zullen de uitstroompijpjes in de x70 waarin Vialle LPi is geplaatst altijd de 25mm variant zijn? Ik wil deze binnenkort ook maar eens vervangen na ruim 5 ton ervaring.
Als jij het zelfde inlaatspruitstuk hebt als ik en de injectoren op de zelfde plaats zitten moeten ze wel 25mm zijn.
Maar zien is weten.

Ik ben benieuwd hoe rafelig de teflonnetjes bij jou zijn.

razorx

#10089
Ik ben met plezier hier op dit forum geweest. Mijn dank daarvoor.
Nee dat is te koel en niet goed. Dank aan iedereen met de leuke feedback, de aanvullingen of correcties en de kritische vragen.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Weg ben ik niet maar mijn weblog gaat elders verder.
https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=19580

De howto's zal ik ordenen op onderwerp á la Haynes.

razorx

#10090
TT 350dkm. Doffe heldere koplampen

Goedenavond!
Ik kwam tot het inzicht dat het erg onlogisch is mijn howto's halverwege elders te plaatsen. Die blijven gewoon lekker hier.
Wel zo makkelijk met opzoeken.

Als je heldere koplampen hebt op je 70 classic zal je merken dat er geleidelijk aan een waas aan de binnenkant ontstaat.

Vreemd genoeg heeft Hella er voor gekozen die glazen aan de binnenkant van een kunststof coating te voorzien. Die coating moet je verwijderen als je je dof geworden koplampen weer helder wilt hebben. In dit verhaaltje vertel ik je hoe ik dat gedaan heb. Zeker aangespoord door het verhaal van Jeroen in zijn weblog.

Als eerste moet je de koplampen er uit halen. Dat doe je met 2*dop 10 aan de binnenkant en 1*dop10 aan de buitenkant. Wil je wat meer ruimte hebben is het handig de knippers te verwijderen. Voorzichtig! De clipjes daarvan breken graag af.
Als je die moet herstellen vind je hier een howto: Herstel lipjes van de knippers bij een x70

Het regende pijpestelen dus ik was blij toen de eerste koplamp binnen op de tafel lag.


Je ziet het: Doffe elende.
De klemmetjes waarmee het glas rondom vastzit met een schroevendraaier verwijderd. Pas op dat je het reflectormateriaal niet aanraakt. Dat is opgedampt. Je veegt het weg voor je er erg in hebt. pas ook op met het afdichtingsrubber. Dat kan vastplakken en wil dan scheuren.


Maak het afdichtingsrubber goed schoon met wat water en droog het.
Eerst ging ik aan de gang met dit spul:


Als je het etiket niet meteen kan lezen is dat normaal en heb je niet teveel van dat spul op. Pas op met dit spul! Werk buiten met je rug in de wind.

Steeds goot ik wat van die MEK in het koplampglas en schuurde de oplossende kunststof laag weg met een Volvo 850 club pasje. Het ging, maar echt opschieten deed het ook niet.


Geërgerd en ongeduldig besloot ik HG stickerverwijderaar te gebruiken. Eigenlijk is dat gewoon Nafta.


Hee, dat was andere koek. De laatste restjes kon ik nu makkelijk wegwrijven met wat keukenpapier.

Dit was meteen een mooi moment om mijn inmiddels jaren oude Xenon lampjes te vervangen. Die begonnen al aardig te verkleuren.

Bij een 70 Classic is het niet fijn Xenon lampjes te wisselen. Nu weet ik dat ik voortaan gewoon de hele koplamp demonteer. Scheelt een hoop naargeestig gepiel.


Als het dan allemaal in elkaar zit is het resultaat dankbaar:


Morgenochtend doe ik de andere lamp. Het was te nat buiten.
Voor de beloning in de vorm van een koel glas lijnolie is het te vroeg voor mij. Maar toch alvast: Proost!

Piet

Ik heb vandaag ook in de fucking regen een paar koplampen verwisseld.... ook toevallig  ;D

cornelis-b

Waar je zin in hebt met dit weer Yits, ik heb vandaag lekker de ossenlappen aangebraden en op het petroleumstelletje gezet. Dat vond ik een betere besteding van de dag  ;D ;D

Maar het resultaat is geweldig Yits.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

razorx

Ik had liever gewacht op een stralende zon, maar de voorkeuring voor de APK wilde anders ;) .

henry classic v70

Citaat van: razorx op 07-12-2018 17:45:52


Steeds goot ik wat van die MEK in het koplampglas en schuurde de oplossende kunststof laag weg met een Volvo 850 club pasje. Het ging, maar echt opschieten deed het ook niet.

Geërgerd en ongeduldig besloot ik HG stickerverwijderaar te gebruiken. Eigenlijk is dat gewoon Nafta.
Hee, dat was andere koek. De laatste restjes kon ik nu makkelijk wegwrijven met wat keukenpapier.



Dan is dat goedje van mij wat Hugo heeft gebruikt dus geen MEK...
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4