drijfstangen izm een automaat

Gestart door bobbob, 02-04-2008 15:45:17

Vorige topic - Volgende topic

bobbob

Hallo net rica gebeld over tunen over mijn auto [c70 t5 1998]. Wil er een kkk-k24 turbo op zetten met gehele 3 inch uitlaat maar die zeggen gewoon dat ik mijn auto niet kan laten tunen zonder dat ik de dijstangen vervang. De automaat blijft hoog in toeren als die overschakeld en dat zou funest zijn voor de drijfstangen.Is dat echt zo? Ben ik verplicht mijn drijfstangen te vervangen?

Turbo-Geek

Automaat blijft bij normaal rijgedrag juist LAAG in toeren .... En laag in toeren kan idd een drijfstangenkiller zijn.
Maar bij het intrappen van het gaat de kickdown in werking en kan je (in de sportstand) gewoon tot de 6000 rpm doortrekken en schakelt hij daarna op en kom je gewoon op een normaal sportief toerental uit dus ik snap het verhaal niet echt.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

bobbob

ik schrok er ook een beetje van.Maar ik dacht toch dat er meerdere getunde automaten rondreden. Hebben zij dan allemaal de drijfstangen vervangen? Ik heb zelf nu een kkk-k24 gekocht en rica zei dat dat niet kon.

JCviggen

Kan allemaal. RICA heeft er gewoon geen zin in, basically.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

reneetje

Waar heb je die kkk dan gekocht, waarschijnlijk niet bij Rica als ik het zo lees :
Citaat van: bobbob op 02-04-2008 16:24:06
Ik heb zelf nu een kkk-k24 gekocht en rica zei dat dat niet kon.
Blijft een feit dat de heren van Rica het blijkbaar niet meer interresant vinden om het wat oudere Volvo spul te kietelen.
De risico factor zal wat hun betreft te hoog liggen. :-X :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Turbo-Geek

Het is begrijpelijk hoor, vanuit een economisch oogpunt.
Dit zie je bij vrijwel ALLE grote tuners, die liever een auto OBD-2 chippen en in 10 minuten een paar honderd euro verdienen, zo simpel is het.
Dit soort 'turbo' projectjes dekken vaak de kosten niet, of de klant wil gewoon niet het bedrag betalen wat de kosten dekt.
Je ziet dit ook bij tuners zoals JD Engineering die opeens 'geen tijd' meer hebben voor het tunen van G60's omdat het duidelijk meer tijd kost dan het chippen van de 13 in een dozijn Tdi's.

bobbob

Het is dan toch gewoon mogelijk.Maar waar gaan we dan een bezoekje plegen.  european tuning?

reneetje

Maar waaarom een KKK  K 24 ?

Je bent nogal wat van plan :o
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

bobbob

kwam toevallig op mij pad,voor een heel leuk bedrag.

Ludo

Citaat van: bobbob op 02-04-2008 17:54:37
waar gaan we dan een bezoekje plegen.  european tuning?

tuurlijk.
waar anders?.

:evil:

bobbob

nou dan doen we dat! Maar drijfstangen hoeft niet? Zou trouwens wel helemaal te gek zijn. Wat zou dat kosten [inzetten], en de drijfstangen.

t5karel

Citaat van: bobbob op 02-04-2008 18:40:46
nou dan doen we dat! Maar drijfstangen hoeft niet? Zou trouwens wel helemaal te gek zijn. Wat zou dat kosten [inzetten], en de drijfstangen.
Drijfstangen kosten 700 euro,inzetten weet ik niet.
Ik zou het wel doen,zowieso als je groter gaat met je turbo ;).
De hele tijd met kramp in je kont rijden is ook niks ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

bobbob

Weet iemand misschien een adres die het voor een normaal bedrag doet?

Turbo-Geek

Kijk, goedkoop wordt het nergens  ... Simpel zat.
Het plaatsen van een setje drijfstangen gebeurt niet in een uurtje aangezien de Kop er af moet en daarmee alle aanverwante artikelen (de spruitstukken, leidingen, etc etc.
Hele rits aan pakkingen, lagers, drijfstangen, etc etc. en je zit zo op een 1000 euro aan materialen en dan praat je niet over arbeidsloon.
Als je die erbij zou rekenen dan komen er nog flink wat centen bij.

Ik denk dat het verkopen van die turbo de beste keuze is en een turbo kopen waarmee je zonder aanpassingen ook leuk vermogen kan maken in combo met de automaat.

t5karel

Er zullen vast wel mensen zijn die een beetje bijklussen,en dat in een aantal avondjes wil fixen.
Lijkt me sterk als het hier niet zou lukken :eusa_think:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.