Stage V, VI, VII ??

Gestart door KMvrtr, 21-04-2008 10:17:42

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Ik ben de kreet al een paar keer tegen gekomen.

Maar wat is het nu precies stage V tuning, of VI, of VII??
Ik neem aan dat stages I t/m IV ook bestaan?

-D©©©L-

Dat is de commerciele benaming van een modificatie staat door middel van andere software, turbo, voorpijp, intercooler etc.  Een bepaalde combinatie van spullen staat dan voor een "stage".

De enige vast gelegde norm daarin is "Stage 0", dat wil zoveel zeggen als: De auto in een goed fuctionerende originele staat brengen. Voor onze volvo's praat je dan vooral over de staat van de ontsteking, de vacuum en druk slangen, motorsteunen onderstel delen.

KMvrtr

Oké, zoiets dacht ik al.

Ik had alleen gehoopt dat de verschillende stages onderling duidelijker geclassificeerd zouden zijn.
Hoe bepaal je nu in welke stage je zit?  ???

Zelf ben ik voorlopig nog wel even bezig met stage 0.   :)

Enno

en stage 0.....?

terug brengen naar fabrieks specificaties....auto als nieuw..

JCviggen

Iedereen verzint maar wat met die stages.

Bij European Tuning bvb zit je al aan stage 5 voor een beperkte upgrade (turbo en andere bolt-ons) terwijl andere "aftermarkets" bij stage 3 al aan de internals zitten te klussen.

Het grappigst is't nog bij de B5 S4 lui, daar heb je stage 3 voor turbo swap en dan stage 3+ voor àlles wat erna komt  ;D

Ik vind eigenlijk dat refereren naar "stages" al aardig silly is. Noem een kat een kat...
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

reneetje

Citaat van: JCviggen op 21-04-2008 12:17:40
Iedereen verzint maar wat met die stages.

Bij European Tuning bvb zit je al aan stage 5 voor een beperkte upgrade (turbo en andere bolt-ons) terwijl andere "aftermarkets" bij stage 3 al aan de internals zitten te klussen.

Het grappigst is't nog bij de B5 S4 lui, daar heb je stage 3 voor turbo swap en dan stage 3+ voor àlles wat erna komt  ;D

Ik vind eigenlijk dat refereren naar "stages" al aardig silly is. Noem een kat een kat...

"Noem een kat een kat..." vertaal ik als noem het beessie bij de naam, toch?  ;D

Maar wat is dan  * bolt-ons
                            * turbo swap
                            * internals
                            * silly

;) ::)

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

JCviggen

die woorden horen nu eenmaal bij het "stages" gebeuren  ;D (vooral silly)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

t5karel

Heb toch liever bolt-kilo,s ;D. ???.

En Silly da,s onze kat(vervanger)want hij vangt ook wel eens bij de overkant van de straat en da,s best ver ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

M a r c

"Silly" of niet  ;) , onze Stages zijn niet onstaan omdat we leuk vonden klinken, maar om kant-en-klare upgrade-pakketten te kunnen aanbieden die qua prijs scherper zijn dan wanneer je alles los zou kopen  :) That's all.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Barry_C70

Citaat van: Enno op 21-04-2008 11:27:48
en stage 0.....?

terug brengen naar fabrieks specificaties....auto als nieuw..

Stage 0 usually means handling mods like suspension components, brakes, tires, etc. Bringing the car back to stock is just stock/OEM and isn't even a stage otherwise all cars would be in a stage of modifying, which they aren't.