Welke Volvo op gas? Ervaringen gezocht!

Gestart door Guus, 07-05-2008 22:10:17

Vorige topic - Volgende topic

gerardgrobben

tip : 850R op LPG, trekt nog steeds de straatstenen eruit...

tuba or not tuba, that's the question

Wijnand

Citaat van: Wijnand op 17-06-2008 21:20:10
Citaat van: Ludo op 17-06-2008 17:40:08
enige coulance regeling van hun kant zou zeker op z'n plek zijn geweest.

Ik heb het bedrijf dat de pomp gaat vervangen ook gevraagd bij Vialle de zaak voor te leggen en een coulanceverzoek te doen. Nu is het even afwachten wat ze daar mee doen. Volgende week donderdag wordt de pomp vervangen, ik zal de uitkomst hier melden.

Groet,
Wijnand.

Even een update:

Gisteren de Volvo opgehaald bij het gasbedrijf. Vertellen ze me doodleuk dat de pompen niet worden uitgeleverd door Vialle. De auto heeft er dus voor de flauwekul gestaan >:(. Ze schijnen bij Vialle een leveringsprobleem te hebben. En de volgende mededeling was nog het fijnst: "het kan nog weken gaan duren". Kennelijk is er een flink kwaliteitsprobleem met de pompen (waarom verbaast me dat niet) en ik zal nog een tijdje door moeten rijden op benzine :-[. Er staat voor 8 juli een nieuwe afspraak gepland, maar ik moet er rekening meehouden dat de pompen dan nog steeds niet zijn uitgeleverd. Flink balen dus, vooral omdat we over een aantal weken naar Zweden gaan en ik er niet aan moet denken om alle kilometers op benzine te moeten rijden.

Wordt vervolgd...

Groeten,
Wijnand.

paul-r

Guus,

Ik kom even terug bij jouw begin vraag:

Jaren gereden in een 850 T5 Lpi G3. Helemaal top. Altijd starten, geen vermogensverlies. De pomp is 1x vervangen en 2x zat er een injector los. Is door Mesman (installateur) weer keurig vastgezet.

Nu rijd ik een V70N modeljaar 2004 (dus type 2), een 2,5T. Inmiddels zit daar ook weer een Lpi G3 installatie in. Nu met flashlube toevoeging voor de smering. Nog niet zo heel veel ervaring, behalve bij het afrekenen na een tankstop (72 liter ringtank), en dat is weer erg plezierig. Ik voel helemaal geen verschil en misschien zelf ietjes meer vermogen, maar dat kan ook tussen de oren zitten. Mesman heeft het weer prima ingebouwd, met erg nette bij de auto passende schakelaar op de middenconsole. Een 6de injector voorbereiding heb ik direct laten zetten voor mogelijke tuning, maar ik twijfel erg of ik dat zal doen. Auto is al rap genoeg (voor mij).
Wel kwam ik er bij mijn garage achter (geen dealer) dat bij de V70 modellen van na 2003 niet meer zo eenvoudig de kleppen kunnen worden gecontroleerd op speling. Daarvoor zal ik waarschijnlijk een keer een dealer moeten bezoeken i.v.m. speciale apparatuur. Kilometerstand van mijn auto staat nu op 160.000 km, dus ik verwacht er nog jaren mee te kunnen doen (850 ging met 437.000km de deur uit).

Groet, Paul

Wijnand

Citeer
Even een update:

Gisteren de Volvo opgehaald bij het gasbedrijf. Vertellen ze me doodleuk dat de pompen niet worden uitgeleverd door Vialle. De auto heeft er dus voor de flauwekul gestaan >:(. Ze schijnen bij Vialle een leveringsprobleem te hebben. En de volgende mededeling was nog het fijnst: "het kan nog weken gaan duren". Kennelijk is er een flink kwaliteitsprobleem met de pompen (waarom verbaast me dat niet) en ik zal nog een tijdje door moeten rijden op benzine :-[. Er staat voor 8 juli een nieuwe afspraak gepland, maar ik moet er rekening meehouden dat de pompen dan nog steeds niet zijn uitgeleverd. Flink balen dus, vooral omdat we over een aantal weken naar Zweden gaan en ik er niet aan moet denken om alle kilometers op benzine te moeten rijden.

Wordt vervolgd...

Groeten,
Wijnand.

Dinsdag is de pomp dan eindelijk vervangen. Nu is het nog even afwachten wat Vialle doet met het coulanceverzoek. Het gasbedrijf gaf toe dat de pomp wel erg snel kapot was gegaan (bij 150.000km schijnen ze met regelmaat de geest te geven). Overigens was het gasbedrijf zo vriendelijk om ongevraagd de reiskosten van de vorige keer (toen ik er voor niets stond) van de rekening af te trekken. Nu maar weer flink wat kilometers maken om die reparatie terug te verdienen  ;D

Groet,
Wijnand.

Ludo

Citaat van: Wijnand op 10-07-2008 08:59:18
Dinsdag is de pomp dan eindelijk vervangen. Nu is het nog even afwachten wat Vialle doet met het coulanceverzoek.

ik denk dat het antwoord voorspelbaar is.  ;)
maar we zijn benieuwd Wijnand.

Wijnand

Citaat van: Ludo op 10-07-2008 22:52:30
Citaat van: Wijnand op 10-07-2008 08:59:18
Dinsdag is de pomp dan eindelijk vervangen. Nu is het nog even afwachten wat Vialle doet met het coulanceverzoek.

ik denk dat het antwoord voorspelbaar is.  ;)
maar we zijn benieuwd Wijnand.

Als ik de reactie heb laat ik het weten. Maar vanwege de vakanties kan het wel even duren...

Groet,
Wijnand.