Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

Sverige

Ik hoor weinig over een toch heel goede band, nl . Gislaved, een stoere Zweedse band met een mooi loopprofiel.

Zelf rijdt ik er al jaren op, zowel zomer als winterbanden.
Hij is leuk geprijsd en heeft daarnaast een prettige vorm van garantie.

Dwz als je de band aan gort rijdt, dan trekt men een bedrag af voor de km die je er mee gereden hebt en betaal je dus alleen maar bij voor een nieuwe band.
Echt bandlevenslange garantie dus.
Vorig jaar had ik net nieuwe onder V70 gepoft toen ik binnen een maand ergens doorheen reed, ik weet nu nog niet wat ???, maar de band was zogezegd "totall los".
Ik hoefde alleen maar het balanceren te betalen en klaar, weer een nieuwe band. ;D
Hoe de band stuk is gegaan is dus niet interessant, stoeprandjes, whatever.

Han

Jack

Heb net 4 Bridgestone RE050 215/45/17 laten monteren. Ben benieuwd.
Be realistic; ask for the impossible...

mehn

Ik ga weer voor Uniroyal Rainsport 1.
Niet dat ze al weer aan vervanging toe zijn, maar ter info  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Citaat van: Jack op 05-07-2005 17:29:08

Hee jack, van de Nokians af?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jeroentjuh

Ik rij nu al een aantal maandjes op Pirelli P Zero Nero (195/40R16) en deze bevallen me prima, perfect grip zowel nat als droog en weinig banden lawaai......

JCviggen

Citaat van: Jack op 05-07-2005 17:29:08

Ik vind de RE050s spectaculair goede grip hebben droog, en héél erg netjes als het nat is. Had misschien enkel een iets hogere load index willen nemen, maar verder zijn het de meest perfecte banden die ik heb gehad so far.

wel beetje schuren bij max stuuruitslag overigens met die maat..maar niks waar je last van hebt normaal
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

ed

Die RE050 was mijn tweede keus. Ben erg benieuwd hoeveel km's deze banden meegaan, want ze schijnen nogal hard te slijten.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jack

ED,

Ik had 4 Nokian NRY's laten monteren maar die waren niet stil te krijgen; sommige gaven een
wegdekdruk van meer dan 30 kg; de hele auto trilde. Toen maar overgegaan op het huismerk
van Henze autobanden in Rijswijk, Bridgestone. Nog wel getwijfeld tussen de RE050 en de ER300.
De banden doen het goed, vooral in lange snel genomen bochten zeer stabiel. Qua uiterlijk vind ik
de Nokians veel mooier. Voor de NRY's betaalde ik 125 euro en voor de re050's 184.  

ed

en erg benieuwd naar de slijtage op langere termijn.
Zoals gezegd heb ik nu de Michelin Pilot Exalto II op mijn "wintervelgen" (de Comets) liggen. Heb ik voor een mazzeltje over kunnen nemen van iemand die de verkeerde maat had besteld. Voor 85 euro per band het mannetje. Moet het er nog wel op. Ik verwacht dat deze banden het toch wel 40.000 km uithouden, maar zal dat nog even berichten, evenals de rijeigenschappen.

Jack

Moet wel zeggen dat die RE050 een hele lekkere (race) band is hoor.

JCviggen

Citaat van: ed op 06-07-2005 11:17:35
Die RE050 was mijn tweede keus. Ben erg benieuwd hoeveel km's deze banden meegaan, want ze schijnen nogal hard te slijten.

Nou ik heb er inmiddels een kilometer of 8000 mee gereden en ze zijn nog niet op  ;D
Je ziet wel duidelijk dat er al wat van af is, maar echt heel snelle slijtage lijkt het me toch niet te worden, en ik heb het hier uiteraard over de voorbanden...en die krijgen toch aardig op hun donder...denk dat ik met de 2 voorbanden toch wel zeker een 20 à 25.000 kan gaan doen. Maar zoals ik al zei ben ik niet echt de meest rustige chauffeur, en ~290 pk of zo op je voorbanden kan je moeilijk 50.000 km gaan verwachten
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

rogier

Hoe denken jullie over Fulda? Euromasters heeft nu een scherpe aanbieding (2 halen 1 betalen) en aangezien ik toch banden slijt bij het leven hecht ik ook weinig waarde meer aan de duurdere banden.

BenC70ES

Fulda zijn normaal gezien goede banden...  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

V70R

Ik ben vorige week overgegaan van Pirelli P-Zero (205/45-17) naar een maatje grotere Pirelli P-Zero Nero (215/45-17) en dat bevalt tot nu toe prima. Bij vol doortrekken in z'n twee in een "niet al te scherpe" bocht kun je vol op het gas blijven staan zonder dat ze spinnen. De auto ligt ook wat rustiger op de weg en reageerd minder heftig op dwarsrichels, ook met bandenspanning van 3.1v/2.7a.
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

rogier

Citaat van: BenC70ES op 13-07-2005 23:41:06
Fulda zijn normaal gezien goede banden...  :)
Dus ik zou het erop kunnen gokken ::)

:)