Welke banden gaan we nemen

Gestart door KART, 16-01-2003 14:49:57

Vorige topic - Volgende topic

RoelNL

denk het wel als er geen spacers onder zitten.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Lunadust

Citaat van: jan2016 op 21-02-2016 11:45:43
Net andere wielen onder mijn 850 gezet
voor 205 17 " nieuwe banden
achter 235 17"omdat die nog niet op waren...spannend of ze bij belading gaan aanlopen?
Als ik er alleen inzit lopen ze vrij als ik op (geen) geluid af mag gaan. :eusa_doh:

Voor je eigen en anderen hun veiligheid is het beter om nieuwe banden achter te plaatsen.
Techneut, geen dichter.

BBS

Citaat van: Lunadust op 21-02-2016 12:48:18
achter 235 17"omdat die nog niet op waren...spannend of ze bij belading gaan aanlopen?
Als ik er alleen inzit lopen ze vrij als ik op (geen) geluid af mag gaan. :eusa_doh:

Voor je eigen en anderen hun veiligheid is het beter om nieuwe banden achter te plaatsen.

{melige modus aan} Hoe moet dat dan als je 4 nieuwe banden tegelijk haalt? {melige modus uit} ;D ;D
Volvoloos....

Woger

Ik heb een paar weken geleden de auto van mijn vrouw laten keuren (Peugeot 5008) en de dealer belde op dat alles goed was maar dat er eigenlijk 4 nieuwe banden onder moesten. Ze konden dat voor €750 regelen. Ik heb maar gezegd dat ik dat zelf wel regelde. Auto opgehaald en de achterste banden zijn nog behoorlijk goed, dus maar even gaan kijken naar 2 nieuwe banden voor. Uiteindelijk gekozen voor de Atlas Green Sport omdat die erg goed uit de banden test van Adac kwam en er overal alleen maar goede recenties over las. Bij bandenthuis besteld en 3 dagen later kwamen ze de banden aan huis installeren.
Nu zo'n 6 weken verder merk ik weinig verschil met de eerdere Michelins, maar ik was geen €375 kwijt maar €140 .

cornelis-b

Citaat van: Woger op 05-03-2016 13:59:41
Ik heb een paar weken geleden de auto van mijn vrouw laten keuren (Peugeot 5008) en de dealer belde op dat alles goed was maar dat er eigenlijk 4 nieuwe banden onder moesten. Ze konden dat voor €750 regelen. Ik heb maar gezegd dat ik dat zelf wel regelde. Auto opgehaald en de achterste banden zijn nog behoorlijk goed, dus maar even gaan kijken naar 2 nieuwe banden voor. Uiteindelijk gekozen voor de Atlas Green Sport omdat die erg goed uit de banden test van Adac kwam en er overal alleen maar goede recenties over las. Bij bandenthuis besteld en 3 dagen later kwamen ze de banden aan huis installeren.
Nu zo'n 6 weken verder merk ik weinig verschil met de eerdere Michelins, maar ik was geen €375 kwijt maar €140 .

Volgens mij merk je wel degelijk verschil ..................................... in je knip ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

TonV70R

Citaat van: BBS op 21-02-2016 12:59:22
Citaat van: Lunadust op 21-02-2016 12:48:18

{melige modus aan} Hoe moet dat dan als je 4 nieuwe banden tegelijk haalt? {melige modus uit} ;D ;D

Altijd de achterbanden als laatste monteren ;)
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

rpakuypers

Omdat de winterbanden "af" zijn komen er zeer binnenkort 4 nieuwe Vredestein Ultrac Cento banden onder de 850. Na jarenlang Uniroyal Rain Expert/Rainsport gereden te hebben was ik niet tevreden over de laatst set (cuppen) en de Vredestein banden zijn ook nog 24 euro per band goedkoper. Ben benieuwd .......

Groet,
Roger

Martin-R

Citaat van: rpakuypers op 27-03-2016 20:44:48
Omdat de winterbanden "af" zijn komen er zeer binnenkort 4 nieuwe Vredestein Ultrac Cento banden onder de 850. Na jarenlang Uniroyal Rain Expert/Rainsport gereden te hebben was ik niet tevreden over de laatst set (cuppen) en de Vredestein banden zijn ook nog 24 euro per band goedkoper. Ben benieuwd .......

Groet,
Roger

Hoewel ik een beetje bevooroordeeld ben, rij ik met alle tevredenheid op de Ultrac Cento's.
Dus denk dat je er een goede keuze aan hebt!

rpakuypers

Citaat van: Martin-R op 27-03-2016 20:51:43
Citaat van: rpakuypers op 27-03-2016 20:44:48

Groet,
Roger

Hoewel ik een beetje bevooroordeeld ben, rij ik met alle tevredenheid op de Ultrac Cento's.
Dus denk dat je er een goede keuze aan hebt!

Mijn garagist hier net buiten het dorp gaf al aan dat het voor mijn Volvo een zeer goede en betaalbare keuze is. Hij heeft er zelf ervaring mee want ze liggen ook onder zijn auto. Hij heeft ook nog enkele andere banden (General, Michelin en Hankook) laten zien maar met name ook de stuggere wang en de velgrandbescherming (voor mijn set refurbished Perfo's) spreken mij ook erg aan.

Groet,
Roger

jgvdv

zijwangen goed in de gaten houden van vredestein , loopvlak gaat vaak los ;)
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

NielZ3qp

Vandaag de Hankooks van een half jaar oud van voor naar achter gezet en voor nieuwe Michelins er onder. Hankook is niet slecht voor het geld maar Michelin blijft bij mij met stip op 1!
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

clk-p

Citaat van: NielZ3qp op 29-03-2016 23:47:49
Vandaag de Hankooks van een half jaar oud van voor naar achter gezet en voor nieuwe Michelins er onder. Hankook is niet slecht voor het geld maar Michelin blijft bij mij met stip op 1!

Ik heb het juist helemaal niet zo op michelins, enkel de pilotsport heb ik goede ervaringen mee, de rest van de michelin vind ik bagger banden.
Heb zelf goede ervaringen met bridgestone potenza. Echter nog niet op de volvo, maar deze komen er binnenkort wel onder.

kulk

Bij mij komen er vanmiddag 2 nieuwe Michelin Primacy 3 op.
Keuze is op Michelin gevallen omdat er al 2 op de andere 2 velgen zitten, ik heb er graag 4 dezelfde banden onder.
Mocht ik ooit weer 4 nieuwe banden nodig hebben dan ga ik wel voor Nexxen of iets.

NielZ3qp

Citaat van: clk-p op 30-03-2016 08:17:39
Citaat van: NielZ3qp op 29-03-2016 23:47:49

Ik heb het juist helemaal niet zo op michelins, enkel de pilotsport heb ik goede ervaringen mee, de rest van de michelin vind ik bagger banden.
Heb zelf goede ervaringen met bridgestone potenza. Echter nog niet op de volvo, maar deze komen er binnenkort wel onder.

Bagger want?

V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

Piet

Michelin bagger?
Hmmm merkwaardig, heb er verschillende soorten gehad. Nooit problemen mee.
Heb er nu Michelin Supersports onder, nooit zoveel grip gehad. En toch niet slijten als een idioot.