Geen turbo, toch chippen?

Gestart door rogier, 19-08-2003 17:50:33

Vorige topic - Volgende topic

Fokke 01.01.005

Low budget sonore roffel?

Vorige week rammelde het standaard 'sier' eindstuk van mijn uitlaat los. Het ding in de kofferbak gegooid en maar even zo gelaten, geen tijd gehad om er iets aan te doen. Zei mijn vrouw afgelopen weekend bij 140kmh: 'wat een geronk, het lijkt wel een sportuitlaat ! '

Nou?
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Reitse

moeders had een gat ter grootte van een golfbal in de einddemper van haar 440 zitten (moet je mij die auto ook niet meegeven...). Klonk best wel lekker, moest toch gemaakt...

ex_beamerman

hallo
als je de kat er onderweg haald dan krijg je al meer vermogen en een super sound,wel de kat vervangen door een stuk buis want anders geeft het zo'n holle roffel
groet jhonn

jan hogchem

ik heb andere bougies, eon, ander luchtfilter, K&N,geen kat maar een rechte rvs 3"buis en een ferrita sportuitlaat aan m'n '92 GLT gemonteerd en hij trekt waanzinnig(vanaf 13-1500 rpm) alleen het verbruik is wat gestegen maar het geluid is formidabel.
je moet alleen voor de APK de kat even terugzetten.
gr. Jan Hogchem ;D ;D

ex_beamerman

je verbruik is wat gestegen?........net als mijn gebruik WAT gestegen is?......dan loopt i nu dus een op vijf en en half?
greetz jhonn

ps. mijn labda probleem is nog steeds niet opgelost en het zal wel een beslissende factor zijn wat het verbruik aangaat
;D ;D ;D ;D :'( :'( :'(

Marc 0101.001

Citaat van: Mr.Orange (j.feikens) op 22-09-2003 13:24:07
je verbruik is wat gestegen?........net als mijn gebruik WAT gestegen is?......dan loopt i nu dus een op vijf en en half?
greetz jhonn

ps. mijn labda probleem is nog steeds niet opgelost en het zal wel een beslissende factor zijn wat het verbruik aangaat
;D ;D ;D ;D :'( :'( :'(

Had jij niet zelf een open luchtfilter gemaakt? Ik zou daar eens zoeken naar de oorzaak. Zorg dat ie niet te arm loopt want dan kost het je uiteindelijk een motorblok! Het lambda-lampje geeft namelijk aan dat ie of te rijk of te arm loopt.

RHF

Kan er nog iets getuned worden bij een 850 ('94) 2.5 10V met chip tuning?
Wie heeft hier ervaring mee? Ik meen dat ie standaard 142PK  heeft en 203 Nm.

Wat kun je verbeteren met andere luchtfilter/bogies en???
My first 850, what's next...

denkweb

140 pk standaard... tunen van een GLE heeft niet echt veel resultaat, of je moet er (voor een kostbaar bedrag in de regel) een turbo op bouwen... (Mosselmantuning?).

Zoals veel leden hierop zouden zeggen (ik ben ze dit keer voor): koop dan liever gelijk een T5(R)...

855-Champagne

Er is een aluminium pully te krijgen die een aantal peekaas extra zouden even +/- 10 pk een k&n luchtfilter, denso bougies en je hebt weer een paar pk's extra.

Jeroentjuh

Citaat van: 855-Champagne op 20-02-2004 23:09:37
Er is een aluminium pully te krijgen die een aantal peekaas extra zouden even +/- 10 pk een k&n luchtfilter, denso bougies en je hebt weer een paar pk's extra.

Verstelbaar nokkenas tandwiel zeker. Maar van die K&N en bougies merk je bijna nix hoor op een 10 klepper, ik zou er niet eens aan beginnen, het kost klauwen vol met geld en je schiet er bijna nix mee op..... En chiptuning op een atmosferische motor heeft ook al nie veel zin...

Frankyfire

Kun je een V70 2.5 10v uit 1999 met 70.000 km op de klok met een chip vervanging nog wat op porren of niet?
zo ja wat zijn de risico's en ongeveer de kosten??

groeten

Frank.

denkweb

Veel kosten en zeer weinig winst. Zegge 800-1000 euro en 15 pk maximale winst....

Wel een (ook dure) optie is het installeren van een turbo (Mosselman tuning?). Die tarieven beginnen met een beetje geluk bij 1500 euro...

De meeste 850-rijders zouden hierop reageren met: koop een T5(R)... :P

ed

De opvolger, de 2.4 20 kleppen 140 pk motor, is wel heel goed te tunen. Deze is de software matig geknepen variant van de 170 pk versie. Deze zijn vanaf eind 99 geleverd. Kijk goed of je niet zo'n motor hebt, want dan kan tunen erg interessant zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mark20v

Dan zal een 2.5i 20v met 170 pk niet meer op te waarderen zijn, of niet?
Volvo separates men from the boys  

s©ub@

nog een pk of 10 à 20...

dus helaas niet echt de moeite...
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!