Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

wepster

Citaat van: -D©©©L- op 27-11-2010 23:52:09
Citaat van: wepster op 27-11-2010 23:50:35
heb uje die bak bij dirk nu nog niet op gehaald ???
word wel eens tijd is het niet  :eusa_whistle:




Zou jij je rekening nummer niet eens even op PB zetten dan ?  ;D
fuck
was ik helemaal vergeten
zal even kijken dat ik je dat zo snel mogelijk op pb zet
het zijjn de kleine dingen die het hem doen he ;D


-D©©©L-

#2461
B5254T4 (S60R) krukas met een langers slag (93,2 mm ipv 90 mm). Orginele versterkte drijfstangen en bijbehorende zuigers. Deze drijfstangen zijn welliswaar niet zo sterk als de aftermarket "H-Beam" versies, maar wel een mooi stukje lichter.




maruska

S60R ? vloeken in de kerk ? ;D
dit is de 300pk versie toch ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jrkalf

Ziet er goed uit Marco.... ik ben benieuwd naar het resultaat van je geplande acties :)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

-D©©©L-

Ik heb een model 1996 T5 inlaatspruitstuk eens naast een model 2007 T5 inlaatspruitstuk gelegd:
Zoals goed te zien is, is het spruitstuk behoorlijk platter en een fractie langer. De gasklep zit midden-onder. Bij een 2007 motor is dit een elektronische gasklep (ETM) , bij de 1996 variant zit er een mechanische gasklep aan de zijkant. Het nieuwe model is ook een stuk lichter qua gewicht.

(klik voor hi-res)


De reden om het jongere model spruitstuk eens te bekijken is dat het mogelijkheden bied om de LPi injectoren veel dichter bij de inlaatkleppen te plaatsen. De afstand tussen de LPi injectoren en de inlaatkleppen kan gereduceerd worden van ~21 cm naar ~9 cm. In combinatie met een warmte isolerende "pakking" tussen kop en spruitstuk moet een aanzienlijk kouder mengsel op LPG mogelijk zijn.

Op de foto zie je de mogelijk nieuwe inbouwplaats van de LPi injectoren in het nieuwe spuitstuk (aan de onderkant !) en de plaats waar de LPi inectoren normaal in een "oud" spruitstuk geplaatst worden.

(klik voor hi-res)


Het plaatsen van een mechanische gasklep op het nieuw type spruitstuk is een leuke uitdaging.  ;D


BenC70ES

Heb je dan nog plaats voor de carterventilatie als je ze langs onder plaatst?  Zou wel mooi zijn, dan zie je werkelijk bijna niets meer van de LPI.

Ik heb trouwens al exact hetzelfde inlaatspruitstuk op mijn MY99.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Misha

#2467
Precies, mijn S70 uit 1999 had ook zo'n spruitstuk.




Ik vraag me alleen waarom je ze langs onder zou willen plaatsen; puur optisch ? praktisch is het zeker niet.


Oja : met Lpi

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 01-01-2011 22:54:11
De afstand tussen de LPi injectoren en de inlaatkleppen kan gereduceerd worden van ~21 cm naar ~9 cm. In combinatie met een warmte isolerende "pakking" tussen kop en spruitstuk moet een aanzienlijk kouder mengsel op LPG mogelijk zijn. 

De énige reden waarom de injector zo dicht mogelijk bij de inlaatklep word gemonteerd, is om inspuiting tegen de wand (volledig) uit te sluiten.
Soms kan het niet anders, maar kouder word het gas echt niet.
De inspuitdruk blijft ook hetzelfde.

-D©©©L-

Citaat van: BenC70ES op 01-01-2011 22:58:49
Heb je dan nog plaats voor de carterventilatie als je ze langs onder plaatst?  Zou wel mooi zijn, dan zie je werkelijk bijna niets meer van de LPI.

Ik heb trouwens al exact hetzelfde inlaatspruitstuk op mijn MY99.

Carterventilatie lijkt geen probleem te zijn. Als ik het blok op de werkbank heb, zal ik nog eens een paar foto's maken met een injector erbij. De reden dat ik niet nog dichter naar de kop toe kan met de LPi injectoren, zijn de pingelsensoren.

Er zijn een aantal spruitstukken die erg op elkaar lijken. van 1999 tot 2001 was de eerste serie in deze stijl. Daarna zijn er nog  twee versies geweest.

Citaat van: Misha op 01-01-2011 23:02:48
Ik vraag me alleen waarom je ze langs onder zou willen plaatsen; puur optisch ? praktisch is het zeker niet.

Hint  ;):

Citaat van: -D©©©L- op 01-01-2011 22:54:11
De reden om het jongere model spruitstuk eens te bekijken is dat het mogelijkheden bied om de LPi injectoren veel dichter bij de inlaatkleppen te plaatsen.

-D©©©L-

#2470
Citaat van: Ludo op 01-01-2011 23:10:32
Citaat van: -D©©©L- op 01-01-2011 22:54:11
De afstand tussen de LPi injectoren en de inlaatkleppen kan gereduceerd worden van ~21 cm naar ~9 cm. In combinatie met een warmte isolerende "pakking" tussen kop en spruitstuk moet een aanzienlijk kouder mengsel op LPG mogelijk zijn.  

De énige reden waarom de injector zo dicht mogelijk bij de inlaatklep word gemonteerd, is om inspuiting tegen de wand (volledig) uit te sluiten.
Soms kan het niet anders, maar kouder word het gas echt niet.
De inspuitdruk blijft ook hetzelfde.

Waar onttrekt de ingespoten LPG z'n warmte aan als het van vloeibare naar dampstaat gaat ?
Wat je opmerking over de inspuitdruk ineens in dit verhaal doet is me een raadsel. Kan je dat toelichten ?

BenC70ES

Citaat van: -D©©©L- op 01-01-2011 23:19:22Er zijn een aantal spruitstukken die erg op elkaar lijken. van 1999 tot 2001 was de eerste serie in deze stijl. Daarna zijn er nog  twee versies geweest.

Die ribbels zitten er bij mij ook op, maar denk dat ze mijn spruitstuk gewisseld hebben bij de LPI inbouw enkele jaren terug.  Verder kan ik geen enkel verschil ontdekken met de eerdere versies.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

Net voor de verbrandingsruimte word pas de warmte onttrokken.
De reden waarom er teflon gebruikt is in de uitstroompijpjes werkt daar ook nog aan mee.
De teflon heeft zelfs een dubbele functie, het gas niet bevriezen, en is ook niet warmte geleidend.
Het vloeibaar gas blijft dus (ijs)koud tot aan de verbrandingsruimte.

Het verschil in motortemperatuur (lager) tegenover dampgas, heeft ook hiermee te maken.

-D©©©L-

#2473
Citaat van: Ludo op 01-01-2011 23:32:49
Net voor de verbrandingsruimte word pas de warmte onttrokken.
De reden waarom er teflon gebruikt is in de uitstroompijpjes werkt daar ook nog aan mee.
De teflon heeft zelfs een dubbele functie, het gas niet bevriezen, en is ook niet warmte geleidend.
Het vloeibaar gas blijft dus (ijs)koud tot aan de verbrandingsruimte.

Het verschil in motortemperatuur (lager) tegenover dampgas, heeft ook hiermee te maken.

Als ik jou verhaal letterlijk moet lezen, dan zeg je dat de LPG in vloeibare vorm blijft tijdens de 20 cm die het moet afleggen naar de inlaatklep. Daar kijkt het eens goed (?) om zich heen om te zien of het voorbij de inlaatklep is en besluit het om over te gaan naar dampstaat waardoor er ineens warmte onttrokken word.

Ik denk dat het gas warmte onttrekt aan z'n omgeving zodra er een drukval is (= zodra het uit het uitstroompijpje treed). En dat het dit blijft doen totdat de druk van het gas gelijk is aan de druk van de omgeving.
Wat heeft het teflon van de inspuitpijpjes ineens in dit verhaal te zoeken ? Kan je dit toelichten ? Graag dan ook het verhaal over de inspuit druk, dat snap ik ook nog niet.


Ludo

Door de hoge druk blijft het lpg lang vloeibaar.
Wat ik wil zeggen met de druk is dat die gelijk blijft, ongeacht waar de injectors geplaatst zijn, 10cm van de inlaatklep of 50cm blijft gelijk.
De drukregelaar regelt een constante druk, een kouder mengsel, wat jou doel is, is daarom uitgesloten.

Pas als er warmte ontrokken word, expandeert gas, dat is net voor de inlaatklep.
Met inspuitpijpje, bedoel ik eigenlijk het uitstroompijpje.  ;D  ;)
Zonder teflon uitstroompijpjes word het gas al warmer in de injector, wat ook weer warmte kan ontrekken.
Zelfs het alu inlaatspruitstuk van onze auto's, heeft een gunstig effect i.v.m. warmte onttrekken.