Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Soms is het gewoon een kwestie van tijdelijk plaatsen en kijken of het allemaal nog volgens plan gaat.

Ik moet zeggen; 'k heb het wel eens slechter gezien.  8) (klikbaar voor hi-res)

elianmars

Die is niet compleet, hoor  :eusa_shhh:

razorx

Wat ziet dat er mooi en brandschoon uit!

Ook na een paar keer op ctrl+ drukken bij de hires versie.

-D©©©L-

Citaat van: elianmars op 05-10-2008 19:22:34
Die is niet compleet, hoor  :eusa_shhh:

Klopt, ABS controller ligt er af.

KMvrtr

Citaat van: -D©©©L- op 02-10-2008 23:24:56
Op de rode heb ik een powerflex PU reactiearm rubber en een IPD siliconen versie geprobeerd. Beide vind ik eigenlijk net te hard, zeker in de winter als ze lang koud zijn.
Omdat ik een redelijk net rubber uit de arm van de blauwe geperst heb, leek een experimentje wel leuk.

Dit is het startpunt:

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/motorsteunen_onder/07_bovenste_reactiearm_rubber_kaal.jpg

Een restje ruitenkit (PU) van gisteren moet wat meer stevigheid brengen. " Een bovenste reactiearm rubber in dcccl-style"©  ;)

http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/motorsteunen_onder/08_bovenste_reactiearm_rubber_dcccl-style.jpg

Als het werkt, is het leuk. Als het niet werkt, kan er een nieuwe standaard bus van 10 euro in. Allemaal te overzien.

Dit is een trucje dat in de in de 106/Saxo/AX/205 wereld wel vaker wordt toegepast op de motorsteun.
Bison shoe repair schijnt het ook prima te doen....

Thys

Heb hem vanochtend weer even gezien, en het ziet er al ontzettend netjes uit onder de kap. Erg mooi, dat matzwart!

de geneRaal

Weet nu pas hoe je de portierruiten eruit krijgt... :eusa_shifty:

Nog tips nodig? ;D
Blackstone under construction

-D©©©L-

Citaat van: de geneRaal op 07-10-2008 19:45:43
Weet nu pas hoe je de portierruiten eruit krijgt... :eusa_shifty:

Nog tips nodig? ;D

Nee, dat gaat heel simpel door de clips van de asjes af te halen en deze uit de rolletjes te duwen. Ik kwam er ook wat laat achter.  ;D

fbm

Dan kan je dus nu mooi de ruitjes tinten!

;DMaar niet te donker!

-D©©©L-

Ik was gisteren en vandaag niet helemaal fit, maar wilde toch even wat prutsen.
Veel meer dan het solderen en weer dichtkitten van de ABS controller van de blauwe en het plakken van wat anti dreun materiaal is het niet geworden.

Onder de achterbank heb ik een soort toegepast die ook blijft dempen als ie warmer wordt. De eerste uitlaat demper zit hier immers direkt onder, dus het wil er nogal eens warm worden in de file en bij stads verkeer. De rest heb ik gedaan met een wat eenvoudiger te verwerken materiaal dat ook in kleine hoeken te duwen is.

Zoals te zien is, ben ik nog niet klaar. Het is zeker niet de bedoeling om de hele wagen in te plakken, dan wordt ie veel te zwaar.

de geneRaal

tjuh!!
Ga je een geluidsstudio beginnen in de 422?

Blackstone under construction

-D©©©L-

Citaat van: de geneRaal op 08-10-2008 17:54:42
tjuh!!
Ga je een geluidsstudio beginnen in de 422?

Ehm... wat zal ik zeggen ?  ;D ;D

Citaat van: -D©©©L- op 13-09-2008 17:09:58

Vanmorgen even op jacht geweest naar wat audio dingetjes  8) 8).
Doel is een lekkere sound; verregaand neutraal, goede soundstage maar wel met een "warm bad" gevoel, soms ook zwaar subjectief omschreven als "engels klinkend".

De hoge/middentonen chassis met filterje uit V40 MY2003- High Performance Speakerset. Met wat klein sleutelwerk aan de filter componenten is nog wel wat winst te behalen (mkt/mkp ipv een ordinaire elko):

De chassis voor inbouw in de voordeuren, behorend bij de bovengenoemde set voor het dashboard,verkijk je niet op het eenvoudige uiterlijk. Dit is een heel goed gebouwd chassis met een stevige aandrijving:

Voor de achterdeuren, een stukje C70 Dynaudio set. Ze kunnen er er ongefilterd in, de kleine dynaudio woofers vallen van nature bij hogere frequentie heel mooi af (ca 6 dB/oct).

SuB B B B B;D  Dit zat ooit in een heel nest V40's, in elke V40 met een High Performance Speakerset zit zo'n doosje. Ik heb er voor de experimenten nu 4 met versterker en 2 zonder.

Een open sub met een compound woofer staat ook nog op het program, wil daarvoor de 20cm dynaudio speakers uit een C70 gebruiken.  :eusa_whistle:
Die zijn redelijk goed verkrijgbaar.

Al eerder gezien; de 4 x 100w C70 versterker voor het laag:

En de 4 x 60w C70 amp voor hoog en center.:

En de headunit die het hele zaakie mag gaan sturen, een Blaupunkt Bremen MP76 :

Mijn collega belde gisteren dat er een pakketje binnen gekomen was met paar meter van een soort hele zware tuinslang erin. Leek wel van metaal, zo zwaar. zei hij.
Weet hij veel dat dat 35mm2 super-fijn-litze laskabel is met dubbele neopreen isolatie (zeer zwaar gebruik).  ;D ;D De kabel ogen liggen al op de plank, de zekeringhouder voor de motorruimte is er ook al. Nou alleen nog kripkous in de juiste kleuren bemachtigen en een zekeringhouder/verdeler voor plaatsing achterin opscharrelen. Bij voorkeur volvo-materiaal.

Hans Duiven

Citaat van: razorx op 05-10-2008 19:30:11

Op de foto's ja... In real life is het een flinke stofbak  ;D
Vanochtend het 422R-project persoonlijk kunnen aanschouwen. Nog veel werk aan de winkel voor Marco, maar een geweldig project  :eusa_clap:

Hans

Black Magic

Citaat van: Hans Duiven op 08-10-2008 19:20:39
Citaat van: razorx op 05-10-2008 19:30:11

Op de foto's ja... In real life is het een flinke stofbak  ;D
Vanochtend het 442R-project persoonlijk kunnen aanschouwen. Nog veel werk aan de winkel voor Marco, maar een geweldig project  :eusa_clap:

Hans

422  ;), Goed bezig marco het ziet er weer strak uit het resultaat tot nu toe! :eusa_clap: :eusa_clap:

DopdeDouwer

Citaat van: -D©©©L- op 07-10-2008 23:36:18
Ik was gisteren en vandaag niet helemaal fit, maar wilde toch even wat prutsen.
Veel meer dan het solderen en weer dichtkitten van de ABS controller van de blauwe en het plakken van wat anti dreun materiaal is het niet geworden.

Onder de achterbank heb ik een soort toegepast die ook blijft dempen als ie warmer wordt. De eerste uitlaat demper zit hier immers direkt onder, dus het wil er nogal eens warm worden in de file en bij stads verkeer. De rest heb ik gedaan met een wat eenvoudiger te verwerken materiaal dat ook in kleine hoeken te duwen is.

Zoals te zien is, ben ik nog niet klaar. Het is zeker niet de bedoeling om de hele wagen in te plakken, dan wordt ie veel te zwaar.

plaatje anti dreun plakken

Er ging eerder iets mis met mijn quote.

Maar ik weet niet welk pakket jij nu gekocht hebt Marco (of thuur), maar is één zo'n pakket voldoende? Of heb je van beide type isolatie één of meerdere pakketen nodig?
Vierkant Rules