Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Nippel. Tiet. Het gaat wel over je wagen, toch?  :eusa_think:  ;D

Thys

#1081
Goh Thijs, je zou ons nog wat meer vertellen over die remmen; Ja dat klopt!
Ze zijn inmiddels goed ingeremd, en ik ben er ontzettend blij mee. Daarnaast staat het natuurlijk ook gewoon affentittengeil 8)

Plaatjestijd!

Adapter + bracket op de plek


Brackets in de hammerite gezet, het oog wil ook wat


Alles op zijn plaats en ontlucht


En dat past precies, op het smalste punt past er net geen peutervingertje meer tussen


En dat staat best mooi 8)

Het ontluchten moest in 2 keer gebeuren; na de eerste proefrit bleek er nog wat lucht in de beide remslangen te zitten.  Verder moest je volgens de montagehandleiding de klauwen splitsen dmv. het verwijderen van de 4 dikke torx bouten, terwijl dit helemaal niet hoeft. Dat had Marco goed gezien  :)

Thys

En dan de vorderingen van vandaag; na het incident van afgelopen januari (auto op en over een paal gereden) begon de radiateur de laatste tijd steeds meer water te lekken, en ook één van de oliekoelerleidingen was niet meer vloeistofdicht. Even de kiezen op elkaar gezet, en voor een klein kapitaal 2 nieuwe leidingen besteld. Slik.

Vandaag ben ik naar Tiego gegaan om samen de handel te vervangen.


Mooi nieuw spul, de radiateur is een NRF 529509.


De intercooler kwam er in 3 stukken uit. Gelukkig is Tiego heel handig. Een andere IC heb ik liggen, maar voor die erin kan moet ik eerst nog wat andere dingen aanpassen.


Daar zit 'ie dan


Work in progress. Het lijkt wel of de auto zweeft :o

Gekke dingen zijn we eigenlijk niet tegengekomen. Het was even klooien om het borgplaatje voor de leidingen aan het oliethermostaathuis weer vast te krijgen, en zoals al enigszins verwacht werd zijn beide lasmoeren van de radiateurophanging losgeknapt.

Op naar de volgende klus!

portlock

Ha Thys, mooi verslagje weer. Het viel reuze mee de leidingen, ging op mijn autos wat moeizamer, maar het mag ook wel eens mee zitten.

Het Weer zat reuze mee dat scheelde.

Was een gezellig dagje, ik zeg tot de volgende klus haha
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

V70R^2

Mooi klusje, loont wel dat nieuwe spul, voorlopig geen lekkages of zweten meer :)

P.s. Tiego is wel druk de laatste tijd of niet ? ;D

P.p.s. die remmen  :eusa_clap:

UserID6342

Idd beter meteen goed doen Thijs, nu kun je er voorlopig weer tegen aan.  Mooie remmenset trouwens  :eusa_clap: :eusa_clap:

)()()sT

Inderdaad, dat zijn lekkere remmetjes! Mooi weer heer Thys 8)

V70geRwin

Mooi hoor en altijd fijn die upgrades.
Maar de loodjes kunnen er nog makkelijk tussen dus ruimte zat  ;D

portlock

@v70r2, valt wel mee hoor Adri ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

de geneRaal

Mooie remmen thys  ;D

Welke remslangen heb jij gebruikt en waarvandaan ?

Gr maus
Blackstone under construction

elianmars

Ik gok op Goodridge.

Ik heb ze via Ebay aangeschaft.

Thys

Die slangen waar ik je laatst over PB'de :D ze komen van forumlid Racingbrick, volgens mij verkoopt hij ze nog steeds.

elianmars

Citaat van: Thys op 11-05-2016 23:40:58
Die slangen waar ik je laatst over PB'de :D ze komen van forumlid Racingbrick, volgens mij verkoopt hij ze nog steeds.

Ach ja, Raymond verkoopt ze ook. Niet aan gedacht..... :eusa_shifty:  :eusa_doh:

de geneRaal

Citaat van: Thys op 11-05-2016 23:40:58
Die slangen waar ik je laatst over PB'de :D ze komen van forumlid Racingbrick, volgens mij verkoopt hij ze nog steeds.

Hij verkoopt inderdaad nog remslangen,alleen voor de 302 upgrade.
en nog meer natuurlijk,maar hij zat in usa.


Gr maus
Blackstone under construction

Thys

Boe! Dat is even geleden...

Afgelopen juni werd het apparaat 20 jaar en stonden er zo'n 450.000 kilometers op de teller, waarvan ik er zelf met veel plezier een kleine 280.000 gereden heb.

Afgelopen vakantie heeft hij mij en de kinderen naar de Eifel gebracht en naast het verslijten van 2 voorbanden op die fantastische wegen daar heeft ook de stuurpomp blijkbaar een opdonder gehad. Op gegeven moment begon hij wel erg veel lawaai te maken in de bochten. Inspectie leerde dat de wartel van de hogedrukleiding uit zichzelf was losgekomen, met als gevolg een laag peil en een smeerboel onder de kap. PSF gehaald, afgevuld en de leiding weer aangedraaid, maar na 25 kilometer was het weer raak. Leiding los, oliebad in de motorruimte. Nog een keer geprobeerd, maar het probleem bleef. Toen was ik het beu, en kwam ik met de volgende ghettofix:



Dat was begin juli, en begin vorige week kwam ik erachter dat het nog steeds zo zat :eusa_shifty: Best een goed systeem dus 8)

Twee weken geleden moest de auto weer gekeurd worden; toch wel weer een spannend moment. Vorig jaar moest de halve motor gereviseerd worden, dit jaar leek het mee te vallen. Enige afkeurpunt was het niet-oplichtende ABS-lampje. Dat klopte wel, want die was uitgefikt als gevolg van een storing in het ABS systeem. Uitlezen met Vol-FCR wees de sensor linksachter aan. De multimeter gaf een oneindige weerstand op de sensor, waar deze rond de 1200 Ohm hoort te zijn.

De sensor rechtsachter had ik 2 jaar terug al vervangen, de linker lag nog op de plank. Bij en met Marco is de sensor vervangen, alsmede de remklauw en -schijf, die lagen ook nog op de plank. Afgelopen week de auto afgemeld, en hij mag weer een jaar de weg op.