Olielekkage.

Gestart door J_T, 15-07-2008 02:05:52

Vorige topic - Volgende topic

J_T

Hallo,

Mijn 850 2.5 10v lekt olie, al vanaf dat ik hem heb gekocht.
Thuis, waar ik parkeer zit dan ook een gigantische olievlek, maar per nacht verliest ie iets van 20 druppeltjes.
Tot ik gisteren bij mijn zus aankwam, en er gewoon echt veel uit was gedropen, toen heb ik mijn olie gepijld, en hij was nog gewoon vol, net iets onder het streepje, dus ik dacht, okee, goed.
Maar nu lekt hij dus elke keer zoveel, en blijf ik er flessen olie ingooien.
En vanavond ging mijn oliedruk lampje branden toen ik hem hard door een bocht gooide, terwijl hij gisteren dus nog vol was...
Verder komt er rook uit mijn olievuldop, als ik hem open doe, en stinkt mijn auto soms naar verbrande olie.
En vorige week nadat ik mijn olie bij had gevuld, kwam er witte rook uit mijn  uitlaat, en in het interieur...

Is dit het einde van mijn lieve bakbeest?
zo nee, zou iemand weten wat er aan de hand mee is?
ik hoop het niet, want het is mijn tweede auto nog maar, en ik was van plan er 10 jaar mee te doen..

specs:
850 2.5 10v automaat
km stand 235.000
bwjr. 94

Motor ziet er verder niet olie-achtig uit, alleen als je van onderen kijk, dan zie je er druppels aan hangen, verder ook geen rare bijgeluiden oid. heeft wel eens rook bij kickdown.
Wie had gedacht dat je je subwoofer op de draden van je antenne kon aansluiten? :D

thuur

Blinde gok:

Carterventilatie verstopt en minstens krukaskeerring tussen blok en bak lek. Aan onderdelen nog geen 150 euro, wel een beetje werk. Het eerste kun je zelf, het tweede weet ik niet.

Gr ;)

J_T

Okay, mijn oom heeft een garagebedrijf, dat is al meegenomen, maar evengoed kl*te!

een meisje van me werk zegt dat mijn carterpan lek is, maar ik kan me geen gekke dingen herinneren behalve dat ik een duif had aangereden. (de veren die ik in mijn binnenspiegel omhoog zag waaien, gaven wel een mooi effect, sorry dierenvrienden.)
Wie had gedacht dat je je subwoofer op de draden van je antenne kon aansluiten? :D

thuur

Niet om je meisje in diskrediet te brengen, maar er zijn 100 keerringen tussen bak en blok lek tegenover 1 carterpanpakking.

Dus ze kan best gelijk hebben :)

Gr ;)

J_T

vandaag naar de garage geweest... ze zeiden dat het de keerring was, wat een dure reparatie was.
dus dat word vragen hoeveel het gaat kosten.. en als het te duur word.. vraag ik of ik m om mag ruilen :(

arjan_de_jong

Om je outo nou in te ruilen vanwege een lekke keering  gaat wel erg ver.

zon keering kost niet zo veel alleen de arbeid maakt het duur. Als je het niet zelf kan dan.

weet je welke keering lek is?

Ik heb al meerdere keren gelezen hier dat er hier eentje op het forum zit die het voor een hele nette prijs doet. dennis850estate was het geloof ik ;)

Freakybaby

Als je het niet zelf kan moet je een prijs vragen bij je garage, dennis850estate een PB sturen, en dan beslissen wat je doet.

Let er wel op dat die keerring niet om niks gaat lekken. Dus alsnog eerst de carterontluchting controleren en dan reinigen/vervangen (of dit natuurlijk dan ook laten doen)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

J_T

bij de garage zeiden ze dus een kapotte keerring ofzo, maar er blijkt dus spul te bestaan wat je bij je oliedop naar binnen gooi, en wat het lekken stopt?
Ik heb het zien liggen, zal ik het er in gooien?
het zegt op de verpakking dat je het in de carter moet gooien en dan 10 minuten stationair laten lopen, en als je auto dan na 500 km nog lekt, dat je naar de garage moet gaan.

Iemand ervaring met dit goedje?

-D©©©L-

Citaat van: J_T op 25-07-2008 02:17:54
bij de garage zeiden ze dus een kapotte keerring ofzo, maar er blijkt dus spul te bestaan wat je bij je oliedop naar binnen gooi, en wat het lekken stopt?
Ik heb het zien liggen, zal ik het er in gooien?
het zegt op de verpakking dat je het in de carter moet gooien en dan 10 minuten stationair laten lopen, en als je auto dan na 500 km nog lekt, dat je naar de garage moet gaan.

Iemand ervaring met dit goedje?

Uitstel van executie.
'T is een lapmiddel om, gestrand met een lekkende keerring op vakantie in zuid frankrijk, een kans -kan- bieden om zonder elk kwartier olie bij te vullen toch thuis te kunnen komen.
Het goedje maakt het rubber van de oude keerringen wat soepeler waardoor ze -soms- wat beter afdichten. Tegelijkertijd is het om diezelfde reden een aanslag op de kleprubbertjes en olieslangen/pakkingen.

arjan_de_jong

Zolang je de carterventilatie niet schoonmaakt/vervangt blijft er een te grote druk op de keeringen staan. vroeg of laat gaan ze lekken. een lapmiddel heeft dan ook geen zin meer of je moet de carterventilatie ook gelijk aanpakken. En dan nog is het tijdelijk.

Ik heb het klusje vorige week zelf gedaan en het is een behoorlijke klus als je de 850 nog niet kent maar het is te doen. wel moet je beschrikken over iig een brug en het liefst een luchtratel.

Stuur dennis gewoon even een PM. Ik wil het ook best doen voor je, alleen moet je hem dan wel even missen omdat ik overdag een normale baan heb en dus niet de hele dag aan auto's kan klussen.

weet je trouwens aan welke kant hij lek is? versnellingsbak zijde of dist. zijde.