Verbruik op benzine als je normaal op LPG rijdt

Gestart door groningen850, 17-07-2008 10:27:45

Vorige topic - Volgende topic

groningen850

Ik vroeg me even het volgende af. Mijn Volvo (855 2.5 20V '93) loopt nou niet echt lekker op benzine. Loopt normaal ook op LPG. Als je hem omzet naar benzine hikt ie vaak eerst wat. Na een tijdje is het motormanagement weer aan het 'leren' om op benzine te rijden en gaat het al een stuk beter, maar blijft duidelijk minder dan op LPG.

Nu vroeg ik me even af wat normaal verbruik is (op boordcomputer voor eerlijke vergelijking) op benzine. Ik meet het volgende:
Bij 120 km/h op cruisecontrol ongeveer 9,8 liter per 100 km
Bij 140 km/h op cruisecontrol ongeveer 11,8 liter per 100 km

Dat komt me over als Hoog Verbuik eigenlijk... Maar misschien kan iemand me zeggen of het normaal is?

Overigens is mijn verbruik op LPG gemiddeld 12 liter per 100 km (niet via boordcomputer, die geeft geen goede waarde aan voor LPG)

Groet,
Jeroen

-D©©©L-

hoe oud is die benzine ? En het filter enzo ?

ovlov 058

Verbruik +- 17l/100km lijkt me dus geen hoog verbruik ;)

groningen850

Benzine is denk ik 3 maand oud ongeveer, zit nu nog 20 liter in. Filter is oud, heb ik nog nooit vervangen. Wel een keer de rubberen ring van de benzinepomp vervangen en het filter in de tank was toen goed schoon.

En 17 liter per 100 km? Dat lijkt me wel erg hoog? Ik heb het over het actuele verbruik op het moment dat je 120 en 140 op de cruisecontrol rijdt. 17 liter lijkt me dan wel heel dorstig...

razorx

Citaat van: groningen850 op 17-07-2008 10:27:45
Ik vroeg me even het volgende af. Mijn Volvo (855 2.5 20V '93) loopt nou niet echt lekker op benzine. Loopt normaal ook op LPG. Als je hem omzet naar benzine hikt ie vaak eerst wat. Na een tijdje is het motormanagement weer aan het 'leren' om op benzine te rijden en gaat het al een stuk beter, maar blijft duidelijk minder dan op LPG.

Nu vroeg ik me even af wat normaal verbruik is (op boordcomputer voor eerlijke vergelijking) op benzine. Ik meet het volgende:
Bij 120 km/h op cruisecontrol ongeveer 9,8 liter per 100 km
Bij 140 km/h op cruisecontrol ongeveer 11,8 liter per 100 km

Dat komt me over als Hoog Verbuik eigenlijk... Maar misschien kan iemand me zeggen of het normaal is?

Overigens is mijn verbruik op LPG gemiddeld 12 liter per 100 km (niet via boordcomputer, die geeft geen goede waarde aan voor LPG)

Groet,
Jeroen
Dit is inderdaad een hoog verbruik.

Even ter referentie wat doet ie op LPG?

Ik zit zowel voor benzine als LPG op 7, 8 á hooguit 9 op de 100 km bij 120 km/h. Afhankelijk van de windrichting.
Als jij dit, in mijn ogen, hoge verbruik alleen op benzine hebt zou ik in eerste instantie de drukregelaar  of de injectoren verdenken.

Mijn opgegeven verbruik voor LPG is overigens ongecorrigeerd.

Succes!

groningen850

Het ongecorigeerde verbruik op de boordcomputer op LPG is voor mijn auto:

120 km/h 6.0 l per 100 km
140 km/h 6.8 l per 100 km

Dat is dan weer heel netjes en hij loopt dus ook zonder moeite tussen de 1 op 8 a 1 op 9 op LPG.

Waar zit overigens de drukregelaar? En injectoren zat ik zelf ook al beetje aan te denken, heb iig een busje van dat injectiespul-cleaner in de tank gegooid, daardoor loopt de motor op benzine nu iig al wel iets mooier rond, maar nog steeds niet super.

ovlov 058

Citaat van: groningen850 op 17-07-2008 21:30:12

En 17 liter per 100 km? Dat lijkt me wel erg hoog? Ik heb het over het actuele verbruik op het moment dat je 120 en 140 op de cruisecontrol rijdt. 17 liter lijkt me dan wel heel dorstig...

Sorry dit is m'n verbruik bij stadsverkeer(het hele jaar dus :'()

In spanje op de autostrade 483km gedaan met 47liter euro95, veeeel beter dus.

Is hie misschien losgereden :eusa_think: