Olie verlies lange afstanden Foutmeldingen ECU

Gestart door Kizzy, 15-08-2008 17:07:58

Vorige topic - Volgende topic

Kizzy

Een tijd geleden reeds bericht over dit onderwerp. Verlies olie langs zijde automatische versnellingsbak.
Op korte trajekten en in stad geen noemenswaardig olie verlies. Op autoweg na 100km zie ik zelf geen aanduiding meer op peilstok. De karterontluchting is niet verstopt zoals eerder door Thuur gesuggereerd.
Wat niet wil zeggen dat krukaskeerring niet stuk kan zijn.
Heb foutmeldingen van ECU eens bekeken en krijg volgende foutmeldingen. Automaat: Trottle position signal to high en incorrect signal from gear position signal. Toch lijkt alles in orde tijdens het rijden, al weet ik niet hoe het zou moeten zijn want daar heb ik de auto niet lang genoeg voor.
Voor ABS systeem: no power supply to hydraulic modulator valves. Dit stoort mij meer omdat het over het ABS systeem gaat, ook al brand het dachboard lampje van de ABS niet.
Heeft iemand sugesties? Zeker in verband met olie verlies. Het vervangen van keerring lijkt geen simpele job dus doe dit liever niet nodeloos. Indien het toch moet: is het eenvoudiger de motor uit te nemen dan de automaat?
Beschik niet over een brug dus de Bak losmaken langs de onderzijde is ook een heel gedoe.

thuur

Eerst de foutcodes resetten en zien welke er terug komen. Zo te lezen kunnen er oude codes tussen zitten.

M.b.t. de keerring: zie het topic 'ook lid van de keerringclub'.

Gr ;)