Volvo-Cees stelt zich voor.....

Gestart door Volvo-Cees, 25-08-2008 00:07:32

Vorige topic - Volgende topic

Volvo-Cees

Hallo allen,

Ik zit al een half jaar op dit forum, en heb reeds veel kennis opgedaan omtrent de Volvo's. En het leek me nu weleens tijd om mijzelf officieel voor te stellen.

Ik ben Cees van Lopik, 27 jaar en woonachtig in Noordwijk (Z-H). Ik heb in Februari 2008 mijn eerste Volvo gekocht.
De liefde voor Volvo begon in 1988 toen mijn vader na jaren (sl-)Opel te hebben gereden een echte auto kocht! Een Volvo 240 2.3 GL sedan uit 1983, met zo'n echte neus! Prachtige wagen was dat, daarna zijn er nog diverse Volvo's gevolgd: 440 / 460 2.0 GLE / 850 2.0i sedan / S70 2.0i G3. Momenteel rijdt mijn vader een S60 2.4i. De meeste van die Volvo's heb ik eigenlijk uitgezocht, en mijn vader kocht ze... ::)
Op mijn 18e binnen 2 weken mijn rijbewijs gehaald, en gelijk een Fiat Roestmo gekocht voor 50 gulden, daarna zijn er nog enkele Opels en VW's gevolgt omdat Volvo nog te duur was voor mij.
In dec. 2007 een huis gekocht en gaan samenwonen, en toen hadden we twee auto's voor de deur staan, een Polo van mij en een Arosa van mijn vriendin. Besloten om beide auto's in te ruilen voor dan eindelijk een echte auto!!
En dat resulteerde in de aankoop van de Volvo S70 2.4i  140pk Europa Exclusive in Nautic Blue Pearl van 23-12-1999 en met 127.000 km.
Ik was specifiek op zoek naar een S70 uit 1999/2000 met de 2.41 motor, en dit was de tweede die ik heb bezichtigt. Zag er gewoon keurig uit, geheel dealer onderhouden met een snelhechter vol met alle rekeningen. Mooie kleur en veel opties, zoals bijv. de RTI, en natuurlijk mooie km. stand. Half jaar garantie incl. APK+grote beurt+distributie. Daarbij kon ik de beide auto's van ons goed inruilen.
Inmiddels reeds 11.500 km verder, en hij bevalt nog steeds super. Netjes gemiddeld verbruik, geweldige stoelen en wegligging. Alleen niet zo'n echte roffel qua geluid..maarja je kan niet alles hebben...dat wist ik van tevoren ;)
Afgelopen zomer er 4 weken mee op vakantie geweest naar Kroatië in de omgeving van Dubrovnik, heerlijke genoten van de auto, en 4300 km gereden. Op de snelweg met 120 km/h op de cruise control met volle bepakking + aanhanger volop genieten, met een verbruik van 1 op 11! Niet slecht dus.

Ik heb reeds wat wijzigingen aangebracht:
-Bigfront radio/cd geplaatst.
-RTI ge-updated.
-Nieuwe naafdoppen geplaatst.
-2.4i logo aangebracht.
-chrome plaathouders gemonteerd.
-trekhaak laten monteren.

Nog te doen:
-Ander stuur, huidige stuur plakt. Ik heb al een ander liggen, moet dus alleen nog monteren.
-Spoiler op achterklep. Ik ben er één op het spoor...
-16 inch Perfo's ipv van huidige 15 inch Antlia's. Dus als iemand nog een steje heeft liggen.... ;D
-Ooit nog eens een XC-grill, als ik over de prijs ben heen gekomen.. :P
-En heldere C70 koplampen staan ook op mijn verlanglijstje, maar zijn mij toch te duur... :-[

Ik heb in april ook nog een aanrijding gehad met een scooter, ik kwam van rechts dus niet mijn schuld. Maar de schade aan mijn spatbord en bumper is nog niet gerepareerd :-\ Het lijkt erop dat het nu binnenkort wel gaat gebeuren, en dan kunnen ze gelijk mijn spoiler spuiten.
Tot zover mijn relaas, volgen er nu nog wat foto's!

Gr. Volvo-Cees

cees-s70

mooie kleur ik zelf vind het de moooooooiste kleur maar na mij zullen er wel andere menigen komen  :eusa_whistle:
En wat ik uit je beschrijving lees wordt hij nog mooier  :eusa_dance:
veel plezier er mee en ik hoop dat je er met net zo,n grote grijns instapt als ik  :angel:

Ronbroek

Hoi Cees, mooie introductie  :D

Welkom !

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

daytonawim

Mooie auto hoor :-)

En strakke foto's.

walter leever

welkom cees,

beetje pech met die brommer :eusa_doh:

komt wel weer in orde,

groeten,walter

FGG

Zo, da's een mooie!

Welkom op 't Forum, Cees.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rifwachter

Hallo Cees,

Welkom op het forum.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

wepster

tja wat mot je daar op zeggen jammer dat die brommer er tegenaan heeft gezeten maar ik lees ook dat dat wel weer in orde komt .
het is dat mijn budged het niet toeliet om voor een 70 te gaan dus ben ik voor een 850 gegaan maar die van jou ziet er wel erg mooi uit zeg
veel veilige kilometers gewenst  :eusa_clap:

Kali-Integrali

Welkom Cees,

Veel rij- en forumplezier!

Gr-Martijn

Volvo-Cees

Hallo,

Bedankt voor alle leuke reacties.
Ik rij inderdaad met een grote grijns, al irriteer ik mij wel dood aan de schade op het spatbord. Maarja die verzekeringmaatschappijen zijn nooit snel met betalen, alleen wel snel met geld halen..!! :eusa_liar:
Zijn er trouwens nog mensen hier die een setje Perfo's 'overhebben'...?? :P Ik vind 16 inch beter staan dan 15 inch...

Bouke

Welkom Cees,

Mooie bak hoor! ;) Veel plezier er mee

Gr Bouke

professor flupkes

Hallo Cees

Ook van mij een fijne welkom hier ! Erg mooie auto ,en dan die ingebouwde navigatie ....... :eusa_clap:

993GT2

Welkom op het forum.

Ik heb wel een setje antraciet 16"Comet's liggen. Als jij voor mij een 17" setje van hetzelfde type hebt in de lichte kleur. dan hebben we een deal! ;)
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Volvo-Cees

Een setje Meteor 16 inch vind ik ook wel erg mooi, maar dan wil ik graag de lichte versie, dus geen antraciet... ;D En ik heb helaas geen setje Comet 17 inch liggen ::)
Maar die Meteor zijn nog moeilijker te vinden dan Perfo's.... :eusa_doh:
En nu zit ik weer te twijfelen over Helium's, ook erg mooi. Ik denk dat ik doe zolang maar doe, totdat ik Perfo's of Meteor's tegen kom...

Volvo-Cees

Vandaag een mooie set Perfo's gekocht van Marktplaats, met nieuwe banden :laugh:
Zodra ze eronder zitten zal wat foto's plaatsen.
Ik ben blij..!!!