Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: BBS op 31-07-2015 09:10:11
Ik wil eigenlijk sowieso van Windhoos af... De eifoon en eipet zijn er al, ik wil tzt nog een eimac en dan alles via netwerken aan elkaar knopen. Lekker stabiel en geen gezeik meer.
Zinloos 10 is nog maar net uit, en staat nu al stijf van de problemen. Kúnnen ze daar of wíllen ze daar bij die clan van Gates geen fatsoenlijk besturingssysteem maken? ??? >:(

Ik heb thuis al sinds een jaar of 6 alleen maar Apple: alles werkt, geen vastlopers, geen gedoe, geen gezeik. Gewoon goed:

2 iPads, 3 iPhones, 1 iMac, 1 MacBookPro, 2 MacMini's, 1 AppleTV, 1 Airport

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

daanium

Dat horen we van bijna alle Apple gebruikers, als je alles van Apple hebt, loopt het gewoon.
Punt uit. Geen gekke configuraties of instellingen, gewoon perfect.
Maar onze klanten werken met Windows, nu dus ook met Windows 10.
Wij als support winkeltje moeten gewoon mee, of we willen of niet...
Maar erg blij ben ik (nog) niet met Windows 10
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

LeoZandvliet

Is Windows 10 ook rondom een windows live account gebreid of kun je ook makkelijk alleen met lokale accounts werken?
Volvo 850 2.3 T-5R DOP - 1996

daanium

Goede vraag, tot nu toe heb ik nog niks gehoord daar over.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

fpede

ik zit hier met een mix van apple & windows  :-*
beide hebben hun voor & nadelen. (iets met gaming  :eusa_whistle: )
Heb zelf nog geen problemen tegen gekomen met windows 10, alles loopt vlot, en nog geen vastlopers tegengekomen. enkel de installatie was wat meer werk, maar dat was aangezien ik die zelf geforceerd heb ipv te wachten op mijn beurt  ;D

classicT5

Heb ook beide, apple crashed bij mij wel soms. Apple staat thuis, mijn vrouw vind het niets, alleen het scherm is mooi (27inch) ;)

Windows 8.1 (na gewenning) vind ik best ok, zeker icm Surface pro. Dat gebruik ik voor mijn werk.

Heb meerdere ipads (prive) en ook meerdere android tablets (werk), verschil daartussen vind ik niet meer groot, qua functionaliteit en stabiliteit.

Krijg trouwens geen uitnodiging voor upgrade naar windows 10, volgens mij omdat ik win 8.1 pro heb?

fpede

Citaat van: classicT5 op 31-07-2015 15:30:13

Krijg trouwens geen uitnodiging voor upgrade naar windows 10, volgens mij omdat ik win 8.1 pro heb?

Ik geloof dat enkel enterprise versie geen gratis update krijgt. Verder wordt de update in golven verdeeld. Of je download het tooltje om de update te forceren

volvo355

Ik heb hier op windows 8.1 pro wel een uitnodiging gehad en ook de update maar kan hem niet installeren omdat mijn windows niet gekocht is.

classicT5

@fpede, heb je link waar je dat kunt downloaden?

De microsoft site kom je in een loop terecht als je daar zoekt. Is wel vaker zo bij ze ;)

FrankvdAa

Citaat van: classicT5 op 31-07-2015 18:21:53
@fpede, heb je link waar je dat kunt downloaden?

De microsoft site kom je in een loop terecht als je daar zoekt. Is wel vaker zo bij ze ;)

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10ISO

Met behulp van de tool op die website kun je zelf een USB-stick of DVD maken waarmee je kunt upgraden. Let wel, de setup.exe starten vanuit je geactiveerde Windows 7 of 8(.1) anders heb je geen key om te activeren.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

classicT5

Aha, die had ik wel gevonden. Ben tegenwoordig gewend van internet te installeren ipv eerst downloaden, dwz executable direct op starten ed.

Bedankt!

Domaso

Loop tegen 'n nieuw probleem aan. Mijn backup programma (Genie 8) loopt steeds vast. Krijg 'n melding dat visual c++ de backup stopt. Van alles geprobeerd maar niets lukt. Uit frustratie maar terug naar 7. Was heel eenvoudiger, lees minuten, werk. Volgens windhoos kun je tot 1 maand nadat je 10 hebt geinstalleerd moeiteloos terug naar 7.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Vulk

Ik ben ook overgeschakeld. Op wat komische teksten van Microsoft na geen probleem. Bolt goed (tot nu toe).  :eusa_pray:

fpede

Indeed, zelfs op de 2006 dell xps draait het super  :eusa_dance:

razorx

Ik ga zo ook over na het maken van een back-up.

Via Windows update is de installatie overigens meer up to date dan via het downloaden van een installatie file.