Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Incremental of differential?

Ik ga met Acronis True Image een backup maken van mijn data. Welke van de 2 bovenstaande backup soorten kan ik het beste nemen? Data grootte is ongeveer 120 GB. Externe HD heeft een capaciteit van 500 GB.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Haenzel

Ligt er aan waarvoor je de backup wilt gebruiken. Een goede uitleg vind je hier:http://en.wikipedia.org/wiki/Differential_backup#Differential

viking_in_shorts

ligt er maar aan - wat wil je bereiken?

Jur

Volgende zaken zijn belangrijk:
- Hoeveel data moet je totaal backupen
- Hoeveel data verandert er over de backup interval
- Hoelang wil je bezig zijn met terugzetten
- Waar ga je naar toe backuppen
- Hoelang heb je om te backuppen. Backuppen naar tape kost meer tijd dan naar near-online SATA disken.

Maar in jouw geval moet een full backup toch eigenlijk ook makkelijk kunnen. Kwestie van op het juiste moment schedulen. Nacht's FB en overdag zou evt met diff's kunnen werken.

elmarconi

Citaat van: Ronbroek op 28-04-2009 20:24:47
http://web.archive.org/web

Backups van websites, cool !

http://www.crappyphonepic.com/images/850%202004.jpg

Citaat van: elmarconi op 04-03-2008 19:52:26

Anyway ik zag dat enkele linkjes niet meer werkten. Tip v/d meester:

Zoek ze eens op in "the wayback machine"

Bijv: http://web.archive.org/web/20050407061933/http://joerg.hohensohn.bei.t-online.de/mbus/index.htm

Altijd handig voor oude rommel  ;)

--
Autogas Inside . . .

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Daf46

Citaat van: thuur op 18-04-2009 13:41:40
Citaat van: viking_in_shorts op 18-04-2009 06:27:30
Zit er op het scherm zelf niet een klein lullig kruisje [Dont show this window again] ergens? Of was dat bij het [logged in to multiple locations] scherm? Ikzelf zie het ook niet meer, dus het moet redelijk makkelijk weg te krijgen zijn  :eusa_shifty:

Kan het niet vinden.. Begin langzaam te denken dat mijn installatie wellicht niet gelukt is. Maar es opnieuw installeren als het me de volgende keer irriteert.

Citaat van: Herminator op 18-04-2009 10:13:05
Welkomst scherm kun je instellen bij gebruikersaccounts. Daar kun je instellen of je het welkomst scherm wilt gebruiken en eventueel snel wisselen.

Van Live Messenger?

Gr :D
En ? Al gevonden ?

Op het welkomst scherm (dat scherm met al je contactpersonen neem ik aan)
-->Klik op Menu openen (naast de zoekbalk, redelijk bovenaan het scherm)
--> Kies: Extra-->Opties
In het opties-scherm heb je rechts een menu, kies aanmelden
Vink de optie "Hoofvenster van WLM openen bij het starten van Messenger" uit.

Voilà!

thuur

Citaat van: Daf46 op 05-05-2009 22:10:18
Citaat van: thuur op 18-04-2009 13:41:40
Citaat van: viking_in_shorts op 18-04-2009 06:27:30
Zit er op het scherm zelf niet een klein lullig kruisje [Dont show this window again] ergens? Of was dat bij het [logged in to multiple locations] scherm? Ikzelf zie het ook niet meer, dus het moet redelijk makkelijk weg te krijgen zijn  :eusa_shifty:

Kan het niet vinden.. Begin langzaam te denken dat mijn installatie wellicht niet gelukt is. Maar es opnieuw installeren als het me de volgende keer irriteert.

Citaat van: Herminator op 18-04-2009 10:13:05
Welkomst scherm kun je instellen bij gebruikersaccounts. Daar kun je instellen of je het welkomst scherm wilt gebruiken en eventueel snel wisselen.

Van Live Messenger?

Gr :D
En ? Al gevonden ?

Op het welkomst scherm (dat scherm met al je contactpersonen neem ik aan)
-->Klik op Menu openen (naast de zoekbalk, redelijk bovenaan het scherm)
--> Kies: Extra-->Opties
In het opties-scherm heb je rechts een menu, kies aanmelden
Vink de optie "Hoofvenster van WLM openen bij het starten van Messenger" uit.

Voilà!

Ik heb m'n computer niet meer opnieuw opgestart, dus het scherm niet meer gezien (Vista is toch wel cool 8)).

Bedankt, dat lijkt er inderdaad op. Bij mij is het vakje echter grijs.... Ik kan het alleen uitvinken als ik zeg dat ie Messenger mag opstarten bij het aanmelden bij Windows. Maar dat wil ik ook niet :(

Gr :-\

razorx

How about Windows 7?
Iemand al ervaringen?
Eerste testen  met server 2008 leveren een redelijk resultaat op (zelfde core als Vista maar zonder de bagger).

De real life testen moeten voor ons nog beginnen.

Gr,
Yits.

EVV

Citaat van: razorx op 06-05-2009 01:46:13
How about Windows 7?
Iemand al ervaringen?
Eerste testen  met server 2008 leveren een redelijk resultaat op (zelfde core als Vista maar zonder de bagger).

De real life testen moeten voor ons nog beginnen.

Gr,
Yits.
Ik heb gisteren de RC gedownload na eerst een tijdje de vorige officiele beta gedraaid te hebben. Ik vind hem nu al beter dan Vista ooit geweest is, bij Windows7 is Vista een OS dat maar half af is. Wel had ik met de RC gisteren opstart problemen, het beeld was totaal onleesbaar, dat heb ik met de beta nooit gehad. Even kijken of het een eenmalig probleem was, maar ik loop er el sterk over te denken deze versie te gaan kopen. Ik gebruik het wel alleen voor thuis, niet voor werk.

Domaso

Citaat van: Domaso op 05-05-2009 12:25:22
Incremental of differential?

Ik ga met Acronis True Image een backup maken van mijn data. Welke van de 2 bovenstaande backup soorten kan ik het beste nemen? Data grootte is ongeveer 120 GB. Externe HD heeft een capaciteit van 500 GB.

In m'n pc zitten 2 HD's genaamd C en D. C is ong. 150 GB waarvan 30 GB gebruikt voor XP. D (Data) is ongeveer 250 GB waarvan 80 GB is gebruikt. Backup komt op 'n externe HD van 500 GB.
Belangrijkste is de D schijf backup (foto's, muziek en persoonlijke documenten).
Ga dus met Acronis eerst 'n full backup maken van D en dan geregeld een differential backup. Echter al 3 maal opnieuw begonnen maar Acronis liep iedere keer vast. Vanmorgen weer 'n poging. Toen ie vastliep de boel gecancelled maar de gedeeltelijke backup niet verwijderd. Daarna opnieuw gestart en als het goed is gaat Acronis dus gewoon verder waar ik de laatste maal gestopt ben.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

viking_in_shorts

Weet nog steeds niet precies wat je wilt bereiken, maar ik heb laatst voor iemand een simpel robocopy script gemaakt. Backup duurt tussen de 30 seconden en 2 minuten (inclusief .pst bestanden) en is gewoon via een browser benaderbaar. Waarom gebruik je deze backup software?

Domaso

Citaat van: viking_in_shorts op 06-05-2009 11:54:04
Weet nog steeds niet precies wat je wilt bereiken, maar ik heb laatst voor iemand een simpel robocopy script gemaakt. Backup duurt tussen de 30 seconden en 2 minuten (inclusief .pst bestanden) en is gewoon via een browser benaderbaar. Waarom gebruik je deze backup software?

Weet eigenlijk niet wat ik, anders dan backup software, zou kunnen gebruiken. De gegevens op mijn dataschijf veranderen natuurlijk voortdurend. Als ik nu met Acronis 1 maal een full backup maak hoef ik in het vervolg alleen nog de veranderingen te backuppen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Jur

Ik gebruik zelf total commander met sync dirs. Verder heb je voor XP Synctoy (powertools for XP van Microsoft zelf).
Werken wel redelijk. Voor de MCSE-ers onder ons (Mouse Click Support Engineer ): Deze zijn beide grafisch. ;D

Robocopy gebruiken we idd nog steeds voor migraties (groeps en gebruikersdata).

thuur

Backuppen is heel leuk en kan iedereen. Wat men vergeet is het terugzetten. Als mijn backupsoftware al 3x vastloopt dan gaat ie snel de prullenbak in. Zo heb ik ooit een prachtige "stage 0" backup gemaakt van mijn Vista laptop. Denk je dat dat te restoren is... :eusa_wall:

Ook in bedrijven gebeurt dit aan de lopende band.

Gr :-\