Brandstofmeter staat op 0 (zowel benzine als LPG)

Gestart door DaMenaCe, 24-09-2008 18:47:59

Vorige topic - Volgende topic

DaMenaCe

Hoi,

Sinds vandaag staat mijn brandstofmeter op 0 (in het rode gedeelte). Zowel op benzine als op lpg.
Ik heb alle zekering gecontroleerd en heb voor de zekerheid de minpool er even afgehad van de accu.
Waar moet ik zoeken? Lijkt mij niet de vlotter omdat de LPG ook niks meer aangeeft.

Graag reactie. Alvast bedankt.

UserID6342

Als het een gecombineerde is, dus hij geeft zowel benzinestand als lpgstand aan, kijk dan even naar de zekering tussen het relais (vanaf pootje 30) ligt vaak ergens gefrot in de buurt van de gastank of in de buurt van de vlotter van de benzine tank.

mevita

DaMenaCe

Ik een paar uur geleden 30 liter benzine en 50liter gas getankt. Maar goede tip :)
En het is idd een gecombineerde brandstofmeter.

DaMenaCe

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Ik heb van de week een grote doos (kinderwagen) in mijn achterbak gehad wat ook maar net pastte. Ik denk dat ik door deze actie iets van een relais eraf heb geduwd die ik nu niet meer kan vinden. Ik heb een foto gemaakt. Klopt het dat er iets op moet zitten ?

Graag reactie. En mocht het zo zijn, dan kan ik dit gewoon bij de dealer halen toch?

Ludo

volg de kabel eens van het zwarte ronde blokje dat je ziet op deze foto, in het midden van de appendagekast.

DaMenaCe

Die komt daar uit waar ik een foto van heb gemaakt.

Ludo

nou dan weet je het al, niet aangesloten is geen brandstofinhoud aanduiding.
dus zoeken naar de stekker...

UserID6342

Citaat van: DaMenaCe op 25-09-2008 10:17:56
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Ik heb van de week een grote doos (kinderwagen) in mijn achterbak gehad wat ook maar net pastte. Ik denk dat ik door deze actie iets van een relais eraf heb geduwd die ik nu niet meer kan vinden. Ik heb een foto gemaakt. Klopt het dat er iets op moet zitten ?
http://www.damenace.nl/IMAGE_026.jpg
Graag reactie. En mocht het zo zijn, dan kan ik dit gewoon bij de dealer halen toch?
Klopt dus, daar hoort het relais te zitten zo te zien waar ik het eerder over had :), zeker als daar ook de stekkers naar toe gaan van de gasmet (midden van de gastank).  Kun je het beste een 5 poots relaitje nemen, dan weet je ook zeker dat het weer werkt, dus een met de volgende aansluitpunten 85, 86, 30, 87 en 87a.  Iedere automaterialenzaak heeft die.

DaMenaCe

Ik heb dat relais ding gevonden achter de bank. Pinnetjes waren goed verbogen. Maar hij doet het weer. Volgende keer moet ik beter oppassen. Bedankt voor jullie hulp!