Even voorstellen: DeBelg

Gestart door DeBelg, 02-10-2008 11:18:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeBelg

Aangenaam, mede auto/volvo-enthousiasten,

Ik ben Dennis, 21 jaar en woonachtig in het Belgische Zolder.
Werkzaam bij Toyota Motor Europe in de Testing Group als Projectleider/testrijder. Na mijn uurtjes ga ik fungeren als monteur/testrijder voor AAA motorsport in de DSC met een paar 130i's.
Mijn autohistorie is (voor mijn leeftijd) al erg lang, maar sinds de aanschaf van mijn nieuw werkpaard ben ik me gaan verdiepen in de fijnere Zweedse automobielen.
De auto's die ik tot op heden heb gereden:

De funbakkies:
- '89 BMW e34 525i (verkocht in 2006)
- '95 BMW e36 M3 3.0 sedan (verkocht in 2007)
- '03 BMW e46 M3 SMG II individual (verkocht in 2008)
- '02 BMW e39 M5

De werkpaarden:
- '07 Toyota Corolla d4d (uit ergernis leasecontract afgezegd)
- '95 BMW e36 316i (verschrikkelijke probleembak, net verkocht)
- '95 Volvo 850 GLE 2.5 10v op Volvo Autogas

Afgaand op mijn autohistorie kun je wel zeggen dat ik een BMW-man ben, en dat is eigenlijk ook zo. Maar als werkpaard ben ik sinds een jaar met een scheef oog naar de dikke Volvo's aan het kijken, vooral icm LPG leek me dit een betrouwbare en vooral leuke oplossing.
De 850 heeft me altijd al geïntrigeerd. De beelden van de 855 BTCC racebakken die op 2 wielen rond de bocht hoeken zijn in mijn geheugen gegrift. Net zoals de BMW e34 5-serie is dit een auto met heritage, en daar hou ik van!

Nu, de volvo dus. Ik heb hem gekocht van de 2de eigenaar die hem verkocht omdat ie toch wat te groot was. Ze heeft 260k km gelopen, is rijkelijk uitgerust en rijdt erg goed. Ik kwam op dit forum terecht en was verbaasd over de hoeveelheid technische kennis hier zat, dus leek het me leuk om me hier bij te voegen. Toch zit ik nog met enkele vragen:
- De auto heeft een "klonk" komende van het rechterachterwiel bij het rijden over oneffen wegdek. Dus ik verdenk de bovenste shockmount, correct me if I'am wrong?
- Ook heb ik gisteren de Idle valve zuivergemaakt en er zat precies nogal wat sludge in. Nochtans zijn mijn peilstok en olievuldop erg zuiver, hoe kan ik dit duidelijk confirmeren?
- ten laatste moet ik de voorste schijven vervangen en zit er speling op de fuseepennetjes.
Geen grote en gekke dingen dus, op deze km-stand. Ik ben heel tevreden met mijn nieuwe grote vriend. Dit weekend ga ik de aandachtspuntjes bekijken en ze een leuke poetsbeurt geven, dan kan ik foto's posten waar ie echt mooi tot zijn recht komt.
De auto gaat zo'n 40k km per jaar maken, dus ik hou jullie op de hoogte over de betrouwbaarheid!
Het enige wat ik nog altijd niet leuk vind, is het feit dat het een voorwielaandrijver is...

Groeten en tot posts!

Dennis

Rogers XC 70 2000

Dag Dennis,
Weer een B-Limburger erbij  ;D.
Qua technische tips kan ik je niet veel bieden.

M.b.t. je opmerking dat je 4 x 4 mist;
Ik heb zelf een V70 XC LPI. Over de aandrijving hoor je veel slechte verhalen (zwak, fragiel, en duur in reparatie e.d.).
Deze ervaring heb ik (gelukkig) nog niet. De mijne heeft inmiddels een 205.000 km op de klok en de aandrijflijn is vrij van bijgeluiden.
Dus mocht je (ooit) willen overstappen op een awd, wees gewaarschuwd en hou rekening met hoge kosten.

Roger (Bilzen)

de boekhouder

Welkom Dennis, eindelijk iemand die er direct voor uit komt !   ;D

Nou nog een mooie foto er bij en het verhaal is compleet !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

terry855

Succes met je auto. Heb in het verleden bewust voor een FWD V70R ipv een 4x4. Nooit spijt van gehad, geheel probleemloos.  ;D Zie op dit forum, maar hoor bij mijn garagist toch de één na de ander met 4x4 problemen.

Hou me ten goede, een 4x4 rijdt fantastisch, geeft een ontzettende veilig gevoel maar ook een goede kent zijn problemen. Heb er meerdere kortstondig gereden. Op de één of andere manier is de aandrijfkeuze van Volvo niet de meest gelukkige geweest.

Wat dat betreft ben ik echt onder de indruk van Subaru.
Heb twee jaar lang een Impreza 555 gereden. 2 jaar lang gesmeten en geragd met de auto en nooit klachten, en dat was ook de ervaring van alle andere Soeb rijders. Niemand reed daar voorzichtig mee en behalve wat klachten met de bak en turbo/intercooler, als je de turbodruk opvoerde of verdere getuned werd, heb ik geen enkel probleem gekend ;)

Veel roffel plezier!!!!!!
T855

FGG

Welkom op 't Forum, Dennis.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

DeBelg

Dank allemaal!

Wel 4x4 is eigenlijk ook niet echt iets wat ik wil. 4x4 geeft in mijn ogen een vals veilig gevoel. 4x4 laat ook los, en als een 4WD loslaat is het over en uit.
RWD zoals de 740, 960 en oer 240, dat is wat mijn hart begeert. Vandaar dat ik ook sedert jaar en dag BMW man ben.

hathü

Welkom hier. Ik rij regelmatig in de BMW van mijn schoonzoon en kan me voorstellen dat je RWD(sportief rijden) begeert. Daar staat tegenover dat de Volvo comfortabel is, zeker voor dagelijks woon/werkverkeer en lange ritten erg prettig.
Tegen een mooie BMW zou ik ook geen nee zeggen. ;)

walter leever

welkom dennis,weer eentje in de buurt. ;D

ik begrijp uit je verhaal dat je "werkpaard" je toch ook het nodige rijplezier geeft(en natuurlijk:veiligheid,comfort,etc,etc)

ben persoonlijk niet zo BMW-minded(alhoewel de oude 635 csi blijft een dijk van een auto) :eusa_clap:

gr,walter(lommel)

hathü

Vandaag een uurtje met een nieuwe BMW 320 Diesel gereden, was best wel genieten, maar was ook weer blij toen ik in mijn eigen V70 TDI overstapte. ;D

Chris

Hallo Dennis,

Hoop dat de Volvo je zal bevallen.. maar dat kan bijna niet anders ;) Veel plezier ermee en natuurlijk ook welkom hier.

Groeten,
Chris

kefke2001

Welkom Dennis :)
Ook een ex Bmw rijder zie ik ;D
Mijn e34 heb ik nog steeds,ik kan er niet van scheiden maar die van mij heeft er nu bijna  480.000 km opzitten en er begonnen veel kosten aan te komen.
Bij deze welkom en nog veel roffelplezier met je Volvo. ;)

philippe850

Citaat van: DeBelg op 02-10-2008 11:18:24

- '95 BMW e36 M3 3.0 sedan (verkocht in 2007)

en alweer een belg! met mooie autohistoriek..!
alleen dacht ik dat de huidige M3 de eerste was waarvan een sedan-versie
op de markt kwam... dacht de de e36 M3 enkel verkrijgbar was in coupé..?

veel plezier met de 850 alvast!

Jans Duiven

Van harte welkom op dé virtuele Volvo 850/X70 almanak Dennis!

Hans