tool voor verlagen?

Gestart door Sven850, 19-10-2008 16:15:11

Vorige topic - Volgende topic

Sven850

als je de standaard veren vervangt voor verlagings veren (40mm) heb je daar dan een speciale tool voor nodig? of is dat alleen als je de schokbreker ook doet?

gr Sven
XC40 T4 Recharge

elianmars

Op z'n minst een verenspanner, om de veren van de schokbreker af te halen (alleen aan de voorkant nodig.)

Aan de achterkant gaat het makkelijker en heb je niet zo'n verenspanner nodig.

Sven850

ok bedankt dan weet ik dat ook weer voor als ik er mee aan de slag ga binnenkort :)
XC40 T4 Recharge

toppertje

Citaat van: Sven850 op 19-10-2008 16:15:11
als je de standaard veren vervangt voor verlagings veren (40mm) heb je daar dan een speciale tool voor nodig? of is dat alleen als je de schokbreker ook doet?

gr Sven

met deze vraag, vraag ik mij af of het wel verstandig is om zelf aan je ophanging
te gaan sleutelen.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

innocenti

En zelfs voor ervaren mensen blijft het oppassen veren monteren en demonteren.

Sbv

Goed gereedschap is het halve werk, met name een verenspanner is onmisbaar naar mijn idee.

Ludo

Citaat van: Sbv op 21-10-2008 21:28:46
Goed gereedschap is het halve werk, met name een verenspanner is onmisbaar naar mijn idee.

ja maar dan wel meteen een goeie, zo eentje die geen enkele kans krijgt om rond je oren te springen...

elianmars

Met deze gaat het ook, hoor:

:eusa_shhh: :eusa_shifty:

Sbv

Zie zoiets maar prive te vinden. Ik heb 3 van die enge losse spanners. Het werkt wel, maar om het nu vaak te doen.....

Rijns_t5r

losse spanners werken ook best hoor,maar zou hij na het verlagen ook gaan uitlijnen?  :eusa_shifty:
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Enno

Citaat van: toppertje op 21-10-2008 18:31:52
Citaat van: Sven850 op 19-10-2008 16:15:11

gr Sven

met deze vraag, vraag ik mij af of het wel verstandig is om zelf aan je ophanging
te gaan sleutelen.

Ook ik ben er begin dit jaar zonder veel sleutel ervaring aan begonnen. Je hebt een paar goede veerspanners nodig. Het wordt pas leuk als je originele veren wilt monteren op een standaard demper. Dan kom je er achter dat een gewone veerspanner te kort is om de veer voldoende samen te persen.....bij een verlaagde veer speelt dit probleem niet.

Laat je niet ontmoedigen door bangmakerij....als je je maar van te voren goed voorbereidt en het juiste gereedschap & onderdelen hebt dan moet alles wel goed kunnen komen. De eerste schokdemper doe ik vervangen heb kostte me ook 5 uur. De laatste keer heb ik de complete voorzijde omgewisseld in ruim 2 uurtjes.

Het is best leuk om zelf te doen dit soort klusjes.

Succes er mee

elianmars

Ben ik met je eens, Enno. Ik ben er ook aan begonnen, zonder sleutelervaring. Als je het zelf nooit probeert, zul je er nooit ervaring in krijgen.

Sbv

Citeer
Het is best leuk om zelf te doen dit soort klusjes.

Ja dat zeker, alleen bij een S60 achter doe ik het niet meer zelf wat een %^#%^klus. 850 is niet zo een probleem

Eugene

Citaat van: Ludo op 21-10-2008 21:32:51
Citaat van: Sbv op 21-10-2008 21:28:46

ja maar dan wel meteen een goeie, zo eentje die geen enkele kans krijgt om rond je oren te springen...

http://www.toolstoreonline.nl/argeweb/downloads/poot2.jpg

200 euro maar? :o

If it's not blown, it sucks...