Koude start na LPi inbouw?

Gestart door thuur, 15-10-2008 20:44:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

#60
Citaat van: Limburgse LPG Technieken op 30-10-2008 09:31:24
Een iets langere starttijd kan altijd en is ook zoals uw garagist verteld niet dadelijk een probleem.
Wel wordt het probleem als de starttijd aanzienlijk vergroot, dan spreek ik over bv 5 a6 seconden moeten starten vooraleer de motor aanslaat.

We hebben inderdaad gezien dat er mogelijk enkele slechte injectoren zijn uitgeleverd door Vialle,
met de opbrengst van de injectoren is niets mis, ze geven de juiste hoeveelheid, maar bij deze sluit de naald niet correct af.
Hierdoor komt bij het stilstaan wat gas vrij in het inlaatspruitstuk, wanneer je dan start wordt er benzine geïnjecteerd,
samen met dan de al aanwezige lpg is het mengsel te rijk om te ontbranden, en daardoor de verlengde starttijd.

Wij gaan dan uw injectoren moeten testen op lekkages, en de slechte moeten vervangen door nieuwe.
Deze herstelling valt volledig onder waarborg.

Hiervoor moet je wel naar onze firma komen, na 30 minuten werk is alles klaar.
Ik moet nog wel eerst injectoren voor uw wagen bestellen.
Want de nieuwe reeks is in productie, maar nog niet leverbaar.
Normaal zouden deze over 14 dagen leverbaar moeten zijn.

Ik zal U contacteren om iets af te spreken zodra ze hier binnen zijn.


Lekkende injector dus normaalgezien. Ik hoop dat ik dan eens tot bij hen geraak aangezien ik qua werk redelijk vast zit. Ik werk nu bij een firma die vast verlof heeft (deze week), maar aangezien ik ga veranderen van werk en het is 2u rijden voor mij...

)()()sT

Duidt op hetzelfde dus...
Welke injectoren heb jij Thomas? De "oude," of die nieuwe grotere (bruin)?

;)

Vulk


Marc O.

Citaat van: )()()sT op 30-10-2008 08:03:19
Citaat van: Marc O. op 29-10-2008 19:45:13
Hoop in ieder geval dat dit het probleem ook daadwerkelijk oplost. Is garantie neem ik aan?

Uiteraard, de installatie zit er nu 3 weken in, dus ik heb nog een jaar en 49 weken  ;D

Ik dacht, effe checken of ie het niet is vergeten  :eusa_shifty: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Wel jammer dat ik dan ook pas weer 10 november terecht kan....  :eusa_whistle:
Thomas: wanneer ga jij?

Gr.

Vulk

Binnen een tweetal weken zouden ze binnen zijn. Als ik bij mijn huidige werkgever blijf kan ik pas gaan rond de kerstperiode vrees ik. Als ik ander werk vind probeer ik eens een vrijdagavond te gaan ofzo.
Afwachten dus. :)

)()()sT

Idd. Ik heb in ieder geval wel de "zekerheid" dat ie met wat langer doorstarten gewoon loopt ;)

Vulk

Idem hier, hij heeft mij tot nu toe nog niet in de steek gelaten.

)()()sT

Vanmiddag had ik een afspraak staan bij Mesman. Vreemd was wel dat de auto vanmorgen vrij vlot startte  ???
Er bleken 2 of 3 injectoren te lekken, vandaar de moeilijke koude start. Er zitten nu nieuwe injectoren in en ik ben benieuwd hoe het torretje morgenochtend start.

Thomas: heb jij al nieuws?

;)

elmarconi

Citaat van: )()()sT op 10-11-2008 22:35:10
Vanmiddag had ik een afspraak staan bij Mesman. Vreemd was wel dat de auto vanmorgen vrij vlot startte  ???
Er bleken 2 of 3 injectoren te lekken, vandaar de moeilijke koude start. Er zitten nu nieuwe injectoren in en ik ben benieuwd hoe het torretje morgenochtend start.

2 of 3, hoe hebben ze dat geconstateerd?

--
Autogas Inside . . .

jberg

ik heb net een paar maanden een lpi erin, en die van mij doet t zelfde, moeilijk aanslaan, maar als ik op benzine gereden heb niet

ik heb zelf t vermoeden dat het aan een of andere afsluiter van de benzine toevoer ligt

als ik mijn v70 nl een poos op contakt laat staan maar niet start doet ie hetzelfde, ookal had ik toen nog geen lpi

mijn garagist zei toen dat t kwam doordat als je de auto een poos op contact laat staan en m niet strart dat dan de benzinetoevoer afgesloten word
als je dan uiteindelijk wel start dan moet ie eerst weer benzine oppompen

op gas word natuurlijk ook de benzinetoevoer afgesloten en reageert ie dan natuurlijk hetzelfde als je start

klonk mij logisch in de oren

DirkT?

#71
Klinkt mij ook allemaal bekend!

Ik heb er sinds half september een LPi installatie inzitten met de "nieuwe" bruine injectoren.
Starten (met koude motor) ging steeds moeilijker, lang tot erg lang doorstarten en zelfs het gaspedaal een beetje induwen om een reactie te krijgen.
Als ik uitgereden heb op benzine dan start hij de volgende keer wel goed.   
Afgelopen week was het trouwens helemaal afgelopen met starten, hij deed niets meer.
Met startkabels erbij wel gelukkig. Volgens de dealer heb ik ergens een ongevraagde stroomverbruiker zitten accu en +-pool worden te warm. Ik heb een vermoeden dat het met of de LPi installatie te maken heeft of met mijn alarmsysteem waarvan de interne accu het begeven heeft.

Morgen Mesman maar eens bellen. Moest toch nog terug omdat ik hem niet altijd lekker vindt lopen
en de overgang van benzine naar gas soms iets te stotterend gaat. (bij een koude motor)

)()()sT

Citaat van: elmarconi op 10-11-2008 22:36:49
2 of 3, hoe hebben ze dat geconstateerd?

Ik stond achter de ruit met een bakkie koffie. Bij Mesman zijn ze streng en mag je niet naar binnen  ;D
Voor hen peanuts om te testen, ik zag de monteur de dingen nog onderdompelen onder water. Hoe en wat precies weet ik niet. Het ging mij erom dat er sowieso injectoren lekten, en dat het hopelijk voorbij is met het lastige starten... Morgen weten we meer...

jberg

wat mij dus opgevallen is dat toen ik nog geen lpi erin had dat de auto ook niet goed start als ie een hele tijd op contact gestaan had,

zou dit niet t zelfde euvel kunnen zijn???

Ludo

Citaat van: jberg op 10-11-2008 22:46:42
mijn garagist zei toen dat t kwam doordat als je de auto een poos op contact laat staan en m niet start dat dan de benzinetoevoer afgesloten word
als je dan uiteindelijk wel start dan moet ie eerst weer benzine oppompen

op gas word natuurlijk ook de benzinetoevoer afgesloten en reageert ie dan natuurlijk hetzelfde als je start

klonk mij logisch in de oren

tijd voor een andere garagist.  :eusa_doh:


blijkbaar had je injectors uit een slechte reeks Joost.  :-\