Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Nou ja, ik weet het wel :) Maar wel balen. Nu uitbesteden aan de dealer?

Bouke

Citaat van: 850estatetdi op 26-02-2011 14:01:36
Citaat van: elianmars op 26-02-2011 13:51:55
Grrrr.... We willen bij de zwarte een ashoes vervangen, maar de centrale asmoer wil niet los. Diverse gereedschap gesloopt, maar de moer blijft vast zitten.

Deze klus moeten we opgeven, helaas  :-\

dop met een sleutel en dan een grote lange pijp er op zetten waar je aan kan hangen
Met een pijp van twee meter gaat alles kapot , he Sander en Marcel ;D

elianmars

Citaat van: Bouke op 26-02-2011 18:00:09
Citaat van: 850estatetdi op 26-02-2011 14:01:36
Citaat van: elianmars op 26-02-2011 13:51:55
Grrrr.... We willen bij de zwarte een ashoes vervangen, maar de centrale asmoer wil niet los. Diverse gereedschap gesloopt, maar de moer blijft vast zitten.

Deze klus moeten we opgeven, helaas  :-\

dop met een sleutel en dan een grote lange pijp er op zetten waar je aan kan hangen
Met een pijp van twee meter gaat alles kapot , he Sander en Marcel ;D

Jep. Twee sleutels afgebroken en een paar krom gebogen. Ook de vinger van Sander heeft een oplazer gekregen. Die kwam tussen de betonvloer en de pijp, toen er weer een sleutel afbrak.
De ratel, die Sander van Ronald heeft gekregen is ook overleden. Precies hetzelfde afgebroken als de andere sleutel (zie foto's).

Eerst met één pijp geprobeerd, later met twee, maar ook toen wilde de moer niet los gaan.



Zo hoort een sleutel (geen idee wat de originele benaming van het ding is) te zijn:



En zo ziet het er uit als er twee man met een pijp kracht op zet:





Ik heb ook nog verschillende keren de luchttol er op gezet, maar de tol is niet sterk genoeg, wat we eigenlijk al wisten. Ook laten schrikken met koudbeitel en vuist heeft niks geholpen.

Sander gaat het binnenkort proberen op zijn werk om de bout los te krijgen, met een echte luchttol.

grijzev70tdi

Goed bezig geweest zie ik. Misschien een beetje domme vraag, maar ingespoten met WD40 of iets in die orde? Wil soms wel eens helpen ;)

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 26-02-2011 19:30:45
Goed bezig geweest zie ik. Misschien een beetje domme vraag, maar ingespoten met WD40 of iets in die orde? Wil soms wel eens helpen ;)

Groet Jasper

Kijk maar eens wat er op de vloer ligt. Een hele plas kruipolie. Heeft helaas ook niet geholpen  :-\

grijzev70tdi

oeps niet gezien.
Al met een brander op geweest? Zal je waarschijnlijk wel de moer moeten vervangen.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Verder hebben we wel lekker geklust. Bouke en Iris hebben zich suf gepoetst op de Saffron, die er nu gelikt uit ziet  :eusa_clap: Daar heeft Bouke volgens mij foto's van gemaakt.

Sander en ik hebben de Koni's van de zwarte naar de Saffron overgezet. Achter alleen de schokbrekers, aan de voorkant de complete veerpoten overgezet.

Ook de trekhaak is van de zwarte afgehaald. Dat was ook niet zomaar gebeurd. Vooral de stekkers uit elkaar peuteren viel tegen.

De mistlampen van de zwarte zijn omgeruild met die van de Saffron. De mistlampen van de zwarte zijn redelijk nieuw en hebben wat minder steenslag.

Er hangt wel wat olie onder het blok van de Saffron, waarvan we niet hebben kunnen ontdekken waar het vandaan komt. Het is rondom de turbo wat vettig, maar waar het nou precies vandaan komt....  :eusa_think:

Het is jammer dat we de ashoes niet hebben kunnen vervangen, maar dat gaat binnenkort vast goed komen  :eusa_pray:

Een paar foto's:

Saffron even gewassen voordat er gepoetst kon worden:





De zwarte met de voetjes van de vloer:



En ook Saffron met de kont omhoog. We konden die niet ook op vier assteunen zetten, aangezien we er maar zes hadden......



Troosteloze boel  ;D




Het was weer gezellig, dame en heren!  :D

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 26-02-2011 19:35:23
Al met een brander op geweest? Zal je waarschijnlijk wel de moer moeten vervangen.

Eh, nee. Daar heb ik niet aan gedacht  :eusa_doh:

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

antraciet

Citaat van: maruska op 26-02-2011 19:53:57
lekkere klusschuur !

Ja zo kun je een bedrijfshal ook noemen  ;D

elianmars

Citaat van: antraciet op 26-02-2011 19:58:30
Citaat van: maruska op 26-02-2011 19:53:57
lekkere klusschuur !

Ja zo kun je een bedrijfshal ook noemen  ;D

Er wordt tegenwoordig meer in geklust dan gewoon gewerkt, geloof ik  ;D

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 26-02-2011 19:42:48
Citaat van: grijzev70tdi op 26-02-2011 19:35:23
Al met een brander op geweest? Zal je waarschijnlijk wel de moer moeten vervangen.

Eh, nee. Daar heb ik niet aan gedacht  :eusa_doh:

Dat zou je volgende keer nog kunnen proberen om te doen. Oow en alvast een advies: niet vastpakken als hij er van af is. Want waarschijnlijk raak je het dak dan. ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Bouke

Citaat van: elianmars op 26-02-2011 20:00:05
Citaat van: antraciet op 26-02-2011 19:58:30
Citaat van: maruska op 26-02-2011 19:53:57
lekkere klusschuur !

Ja zo kun je een bedrijfshal ook noemen  ;D

Er wordt tegenwoordig meer in geklust dan gewoon gewerkt, geloof ik  ;D
Zo vaak dat je de voorbijgangers hoort zeggen tegen elkaar "ja het is daar een soort VOLVO club of zo" ;D

Bouke

Hier wat foto's niet speciaal van het poetsen ,maar je ziet dat het glimt zeg maar ;D






ja overal werdt gepoetst ;D of was het iets met zweten van een turbo :eusa_think:



Het was weergezellig zo met z'n allen en er werd vooral hard gewerkt ;)