sc 900 bromt bij uitzetten

Gestart door Francis, 02-11-2008 20:53:23

Vorige topic - Volgende topic

Francis

Dag allemaal,

Eerste keer op dit Forum, dus ik stel mezelf allereerst maar even voor. Heb afgelopen zaterdag een V70 gekocht uit 98 en een 850 ingeruild. Fantastische bak, ben erg tevrden.
Ik heb de auto gekocht zonder radio en vandaag een sc 900 gekocht, inclusief versterker. Nu ik alles heb aangesloten krijg ik een harde brom te horen als ik de raidio uitzet of het contact eraf haal. Ook hoor je kleine hade tikjes als het volume hoger wordt gezet.

Wie weet waar dit aan kan liggen. Ik verwacht dat het aan mezelf ligt, misschien niet goed aangesloten.....

Wie heeft er raad??

Groet,
Francis

Haenzel

Ik zou beginnen met te controleren of beide apparaten goed geaard zijn. Eventueel even testen met een (tijdelijke) extra kabel naar chassis....

Francis

Haenzel,

Kan deze kabel willekeurig op het apparaat geplaatst worden??? (wel op een metaal gedeelte, bijvoorbeeld de achterzijde?

Haenzel

Ja, dat kan zonder problemen...

Tamarzilla

Misschien eens nagaan of de radio geen defect heeft.

Verkeerd aansluiten lijktme moeilijk met de standaard bedrading van de auto.

Groeten,

Frank
T5, rica getuned

)()()sT

Nu we toch over die SC-900 kletsen:

- mijn CD speler doet het niet meer; hoorde ineens krrrrrrrrrrrrrr;
- zojuist ineens een hard gepiep en ALARM in het display. Kennen jullie dat? Is dat de wekker dat ik op moest staan?  ;D

Francis

Ik heb zojuist nog even gecheckt, het blijkt toch dat ik een stekker verkeerd heb aangesloten. De groene stekker welke van achteren gezien het meest rechts zit had ik aangesloten, dit was dus niet de bedoeling. Als test had ik de versterker afgesloten en de 'brom' was verdwenen. Toen dacht ik van, aha, daar zit het probleem, het groene stekkertje kwam uit de middelste stekker die al was aangesloten, deze heb ik vervolgens afgesloten.
Gevalletje van kortsluiting dus???

Snapt eenieder het nog..... Kortom, datgene wat fout kon worden aangesloten is gebeurd.

Gelukkig opgelost, bedankt voor jullie inbreng.

Groet,
Francis

thuur

Fijn om te horen ;D

En nu lekker genieten!

Gr 8)