"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Piet

Hij weet anders precies waar ie aan begonnen is  ;D

arjenT5R

Nee dan komt er een dikke efr twinscroll op. Maar nie doen nie...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R



Plaatje geleend van de gebroeders ditmar.... Maar ehhh oops I did it again ;D

Rob zei nog zo hou nou eens op met dat gekoop ;D

Tunings onderdelen koopziekte gedrag... ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

KIM


V70R^2

Lekker hoor Arrrrrr!

Citaat van: KIM op 27-01-2018 22:42:09
Dag comfort  ;D

Hardheid instelbaar, ik vond deze BC's zelfs comfortabeler dan origineel met de juiste settings! Is vaak het geval bij kwaliteits coil-overs, lager, strakker én een toename in comfort.

arjenT5R

#3877
En weer gered door een forummer :) Bedankt Arjen!!!

Meisje rijdt op dampgas met de opamaat dus benzine wordt eigenlijk amper gebruikt.
LPG tank van 76 liter effectief dus zonder gas staat ze ook vrijwel niet...

Ding begonnen steeds rotter te starten en vreemd te lopen op benzine.

Ik dacht eerst aan de pomp, maar toen t later weer ineens wel in orde was dacht ik als snel richting relais 103.

Ze komt uit Apeldoorn en daar moest ze dus vandaag ook wezen...
Dus even langs Arjen voor diagnose en een ander relais 103.
Ding was schijnbaar gloeiend heet haha, benzinepomp zoemde nog rustig dus oorzaak vrij duidelijk.

Auto loopt dus gelukkig weer netjes op LPG en Benzine.

Nogmaals dank Arjen, ze is nu onderweg om wat goudgeel medicijn voor je poot ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jans Duiven

Citaat van: arjenT5R op 27-01-2018 21:55:46
http://www.gebroedersditmar.nl/wp-content/uploads/2016/12/14199442_883041168507006_6244879622820382571_n.jpg

Plaatje geleend van de gebroeders ditmar.... Maar ehhh oops I did it again ;D

Rob zei nog zo hou nou eens op met dat gekoop ;D

Tunings onderdelen koopziekte gedrag... ;D

Wat is dat voor reut?

arjenT5R

Citaat van: Hans Duiven op 02-02-2018 15:26:21
Citaat van: arjenT5R op 27-01-2018 21:55:46
http://www.gebroedersditmar.nl/wp-content/uploads/2016/12/14199442_883041168507006_6244879622820382571_n.jpg

Plaatje geleend van de gebroeders ditmar.... Maar ehhh oops I did it again ;D

Rob zei nog zo hou nou eens op met dat gekoop ;D

Tunings onderdelen koopziekte gedrag... ;D

Wat is dat voor reut?

BC racing coilover kit ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jans Duiven

en daar gaat ie harder van?  ;D

Succes maar weer  :eusa_dance:

arjen850

Citaat van: arjenT5R op 02-02-2018 15:18:29
En weer gered door een forummer :) Bedankt Arjen!!!

Meisje rijdt op dampgas met de opamaat dus benzine wordt eigenlijk amper gebruikt.
LPG tank van 76 liter effectief dus zonder gas staat ze ook vrijwel niet...

Ding begonnen steeds rotter te starten en vreemd te lopen op benzine.

Ik dacht eerst aan de pomp, maar toen t later weer ineens wel in orde was dacht ik als snel richting relais 103.

Ze komt uit Apeldoorn en daar moest ze dus vandaag ook wezen...
Dus even langs Arjen voor diagnose en een ander relais 103.
Ding was schijnbaar gloeiend heet haha, benzinepomp zoemde nog rustig dus oorzaak vrij duidelijk.

Auto loopt dus gelukkig weer netjes op LPG en Benzine.

Nogmaals dank Arjen, ze is nu onderweg om wat goudgeel medicijn voor je poot ;D

Graag gedaan ;)

arjenT5R

#3882
Citaat van: arjen850 op 02-02-2018 15:39:34
Citaat van: arjenT5R op 02-02-2018 15:18:29
En weer gered door een forummer :) Bedankt Arjen!!!

Meisje rijdt op dampgas met de opamaat dus benzine wordt eigenlijk amper gebruikt.
LPG tank van 76 liter effectief dus zonder gas staat ze ook vrijwel niet...

Ding begonnen steeds rotter te starten en vreemd te lopen op benzine.

Ik dacht eerst aan de pomp, maar toen t later weer ineens wel in orde was dacht ik als snel richting relais 103.

Ze komt uit Apeldoorn en daar moest ze dus vandaag ook wezen...
Dus even langs Arjen voor diagnose en een ander relais 103.
Ding was schijnbaar gloeiend heet haha, benzinepomp zoemde nog rustig dus oorzaak vrij duidelijk.

Auto loopt dus gelukkig weer netjes op LPG en Benzine.

Nogmaals dank Arjen, ze is nu onderweg om wat goudgeel medicijn voor je poot ;D

Graag gedaan ;)

Cheers m8  ;)

Die 530.000 a 540.000 km is blijkbaar toch een heikel punt  ;D
Gewoon volhouden hij capituleert vanzelf ;D ;D

Citaat van: Hans Duiven op 02-02-2018 15:29:49
en daar gaat ie harder van?  ;D

Succes maar weer  :eusa_dance:

In de bocht wel!

Voor harder gaan heb ik dit besteld:


en dit:


en:


Bovenstaand is een setje met verbeterde lagers.

En dan lekker zelf een turbootje in elkaar knutselen van de overblijfselen van het 18T project.
Ik had eigenlijk een 18T voor mezelf in gedachte maar verkoop liep zo goed dat ik 'm maar verkocht heb haha.
Uiteraard wordt m'n zelfbouw bij Rolf gebalanceerd en wordt t compressorhuis aangepast om het grotere compressorwiel kwijt te kunnen.

Ik heb weinig echte performance plannen maar wil de turbo gewoon op een 1.1 bar hebben draaien ofzo zodat ie voorlopig z'n deuntje nog wel ff blijft fluiten.
Een 16T maxed out slijt harder dan een wat grotere turbo die een vrolijk deuntje fluit in het zelfde gebied waar een 16T moeite voor moet doen.

Automaat slopen heb ik geen zin in ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx


arjenT5R

Citaat van: razorx op 02-02-2018 16:26:03
Rationeel gedacht Arjen.

Volvo pakte ook een 18T om 250 pk te maken en een 19T om 265 pk te maken.
Die gedachtegang kan ik wel beamen, scheelt een hoop in EGT's en turbo slijtage als je het mij vraagt.

Heb wel genoeg gescheurde huizen en gare turbo's gehad ;D
Kwam laatst het ding nog tegen waar een stuk uit was gebroken, stuk was in het turbinewiel terecht gekomen etc ;D

20Ttje op 1.1 bar moet toch wel een leuk deuntje kunnen fluiten? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!