"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: arjenT5R op 27-04-2009 00:57:43
- Zei strip, koelreservoir, koelwater dop, rechter spiegelglas, afdekkapje remlicht. €180

Wie zei dat ???


Citeer
- Abs signaal aftappen en gebruiken voor km teller

Niet doen, niet doen.... Je krijgt geheid storingen. Wat is de reden van deze 'To Do'?


Gr ;)

arjenT5R

Citaat van: thuur op 27-04-2009 01:00:52
Citaat van: arjenT5R op 27-04-2009 00:57:43
- Zei strip, koelreservoir, koelwater dop, rechter spiegelglas, afdekkapje remlicht. €180

Wie zei dat ???


Citeer
- Abs signaal aftappen en gebruiken voor km teller

Niet doen, niet doen.... Je krijgt geheid storingen. Wat is de reden van deze 'To Do'?


Gr ;)

De reden van deze To do is een gigantische tellerafwijking naar beneden
zit om en nabij de 11 a 12%.

104 op de teller is 120 echt
en bij de 200 is het ongeveer 220
is wel irritant met cruise control op de snelheid tijdens traject controle
heb er al een paar bekeuringen door gehad :(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

Gezien je kenteken krijgt je klokkenwinkel nu exact hetzelfde signaal als wat jij wilt gaan aftappen.......

Ik weet dat er een softwareupdate te krijgen is om de bandenmaat in te stellen. Wellicht is dat bij jou gebeurd. Wat is je bandenmaat?


Gr :eusa_think:

arjenT5R

wel ik had altijd al een beetje afwijking door de bandhoogte van 40 in de zin van 225/40/18

Maar ik heb er een automaat onder geschroeft van een 96'R
en toen is het nog verder achteruit gegaan  ;D

En mijn teller gaat maar tot 240  :-\
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

Dus al 3,6% procent afwijking door je bandenmaat. De automaat maakt geen *** uit, want je ABS controller leest het signaal van je rechtervoorwiel. Dat wordt gebruikt voor de snelheid die je meter weergeeft.

Heeft een T-5 niet standaard een meter die tot 260 km/u aangeeft?


Gr ???

arjenT5R

Citaat van: thuur op 27-04-2009 01:29:34
Dus al 3,6% procent afwijking door je bandenmaat. De automaat maakt geen *** uit, want je ABS controller leest het signaal van je rechtervoorwiel. Dat wordt gebruikt voor de snelheid die je meter weergeeft.

Heeft een T-5 niet standaard een meter die tot 260 km/u aangeeft?


Gr ???

jahoor? Volgens mij is dat kabeltje op de automaatbak voor het snelheids signaal? want die was op de oude bak anders als op de bak die ik nu heb. Dat heb ik van Dcccl marco mee gekregen.

En mijn auto is ooit ergens in het begin ingevoert dat zou de rede zijn van de teller die tot 240 gaat
maaaaaar dan zou het snelheids signaal toch in ieder geval moeten kloppen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

Vanaf MY95 heeft de versnellingsbak geen snelheidssensor meer.


Gr ;)

haasje

#427
Als het een T-5 is, is het toch een MY 94? Deze hebben dus een snelheidssignaal uit de bak.

Als je er een bak van een MY 96 in gezet hebt, zou hier geen snelheidssensor in moeten zitten, vraag is dus waar je je snelheidsignaal nu dus van krijgt.

edit:
Ik heb even heel globaal zitten rekenen, zou het mogelijk zijn dat je een tellerunit hebt die eigenlijk tot 260 hoort te zijn, maar er een wijzerplaat opzit die maar tot 240 gaat?

220 (werkelijke snelheid) / 260 (max snelheid op originele teller) * 240 (maximale snelheid op huidige teller) = 203 (aangegeven snelheid op teller)


)()()sT

CiteerDatum eerste toelating   14-11-1994

Dan is het MY '95, toch?

Er zijn sommige auto's (o.a. uit de Sahara  ;D) die, ondanks dat ze een turbo hebben, een teller tot 240 hebben. Weet eigenlijk niet of ze dan een turbodrukmeter hebben?

Weet je waar de auto vandaan komt?

arjenT5R

Aangezien ik geen stoelverwarming heb en voor de trest alle mogelijke opties zeg ik een warm land  ;D.

En dat snelheids signaal van de bak is er nog wel dat zit alleen op een andere plek,
eerst zat het aan de achterkant nu aan de bovenkant van de bak.
Ik ben er vrijwel zeker van hoor anders zal ik die kabeltjes er eens uit halen en kijken of mijn teller het nog doet.

Ik heb het met eugene en met dcccl over die teller gehad en ze zeiden allebij dat ik het eens van de abs sensor af moest halen....

Maar nu beweert thuur dat ik dan storingen krijg....Help  ???
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Nou net even de kabeltjes los gehaald,
dit is het kabeltje dat op de 94'er bak aan de achterkant er op geklikt wordt
met een zelfde stekker als de abs sensor.

Deze heb ik toen om moeten zetten naar de 96'R bak waar een kabeltje aan de bovenkant uitstak,
zoals hier op de foto te zien is.



Dus ook een bak  na 95 heeft een snelheids sensor op de bak zitten
ik denk dat dit af en toe verward wordt met de achteruit rij sensor dit wordt gewon via de TCU geregeld.

Dus zojuist deze kabeltjes los gemaakt en wat denkje geen snelheids signaal  ;)
dus toch maar proberen met die abs sensor? of blijft dat gevaarlijk?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haasje

Heb je geen teller om het mee te testen? (ik heb er hier evt nog wel 1 liggen) Wat betreft de datum eerste toelating, het zou oude voorraad kunnen zijn, er rijden er meer rond met een nieuwer kenteken dan het modeljaar zou moeten hebben.

Guido S70

Maar, zoals Thuur zegt, een tellerplaat tot 260 lost je probleem ook op...

thuur

Je hebt inderdaad een MY94.

Citaat van: arjenT5R op 05-01-2009 23:18:39


Dan zit je met een verkeerd signaal en/of verkeerde tellerkast.


Gr :eusa_think:

beunmaat

dusssssss  ;D
Dat signaal aftappen waar jullie het  niet mee eens zijn of een andere teller?
of andere tellerplaat mischien ook mogelijk?

Tom van ET had nog de tip om de teller naald een stukje te verzetten?
maar dan klopt de BC nog steeds niet natuurlijk? want die geeft het verbruik
en dagteller enzo ook verkeerd aan.