"417 R" , " De Belg " en " De Mien-machine" 164 T6 in wording...!

Gestart door arjenT5R, 17-12-2008 11:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cabletalk

Hij staat nu op 425k dus dat is dan een kleine 50k geleden dat ie geflushd is. Was wel nodig ja...

razorx

Rayman van dit forum raad om de 70dkm aan. Zo gek is die 50dkm dan niet.

UserID6342

Helemaal mee eens, ik doe het zelf om de 2 jaar maar wel met de drain and fill methode.

The Volvoboy

Mijn ervaring is dat een iets kortere interval ook helemaal geen kwaad kan. Ikzelf hanteer altijd voor een bak waar nog nooit wat aan gedaan is: iedere 1000km verversen en dat 3 of 4x achter elkaar. Daarna iedere beurt gewoon de bakolie ook meepakken. Ongetwijfeld dat je na een paar keer de interval iets langer kunt maken, maar in het begin is die 15dkm zat en dan komt de olie er gewoon weer donker uit. Als de bak een keer geflusht is kan ik me trouwens wel voorstellen dat 'ie er niet donker uit komt na 15dkm, maar toch ;D Kleine moeite, groot plezier, zo'n slokje verse bakolie. :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

SB T-5R

Mijn S70 is in de afgelopen 20.000 km bijna 30 ltr ATF doorheen gegaan.
De ATF is er nog nooit helemaal rood uit gekomen.

Opmerkelijk afgelopen week, en misschien vinden jullie dit interessant:

Ik trok met de S70 een paar mooie strepen op het asfalt (Tsja, happens  :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:) en daarna had ik 5 min later ineens slip in de bak.
sjips dacht ik.
Bij het volgende stoplicht had ik geen enkele aandrijving meer.
De auto aan de kant geduwd en kijkje onder de kap.
Niks vreemds. Olie van de bak alleen pikzwart.
Ik was er heilig van overtuigd dat ik na bijna 450.000 km nu toch echt de automaat stuk had. Platen verbrand oid.

Daarna kreeg ik de tip van Schutten om de volgende dag nog maar eens te proberen of ie het deed.
T'kan gebeuren dat de olie verglaasd blijkbaar. Was mij niet bekend.
Ik de volgende dag vol goede moed naar de S, starten, in D.
Klonk. Aandrijving.

Ik ben zo weg gereden en dezelfde dag nog 80 km naar huis zonder enig probleem.
Dezelfde avond is er 7 ltr nieuwe ATF doorheen gegaan (want die was wel echt zwart nu).
Ding rijdt als een zonnetje. De laatste keer verversen voor dit voorval was zo'n 3500 km geleden.
Hij schakelde ook loepzuiver, dus het was niet vanwege de olie of een slechte staat bak dat het gebeurd is.

Volgende keer toch maar wat voorzichtiger in de bocht ;D

arjenT5R

#3815
Gisteren van opamaat de krukas poelie er nog eens af gehaald, zaten nog wat bramen aan sinds t akkefietje met de afgebroken boutjes.
Helaas waarschijnlijk een afgebroken boutje tussen de riem gekomen en een aantal bramen gemaakt op de poelie/tanden.
Dus de bramen netjes glad gemaakt en schuurpapiertje er overheen zodat er iig geen schade meer gemaakt wordt aan de nieuwe riem.

Zojuist van de R de distributieriem vervangen en de rollen.

Stond natuurlijk weer met een deel van de vida xl tool op de slijpsteen te duwen ;D
Geloof niet dat er nog iets origineel is aan de tool maar hij werkt nu iig best.
Heb de stukken draad van de tools voor het klepdeksel afgeslepen en twee stukken bougiedraad er aan gelast met een mooie dunne electrode. Heb ze daarna beide op een sloopkop flink opgespannen op en een nacht laten staan om zeker te weten dat ze niet breken ofzo ;D.

Van de tooltjes op de nokkenassen te positioneren heb ik ook al eea afgeslepen enzo om t allemaal fatsoenlijk te laten passen.
Maar nu voldoet t wel gelukkig ;D
Yits heeft ze in de kliko geknikkert maar we zitten hier wel in zeeland natuurlijk :D ;D

Monsieur Cain had de officiële nokkenas tooltjes nog op zolder dus die zou nog langs komen om te komen timen. Maar volgens mij is ie nog druk aan het stucen ;D

Tijdens de werkzaamheden aan de riementroep zag ik ook dat de steun aan distributie zijde z'n beste tijd wel heeft gehad.
Die bestel ik binnenkort maar eens dan ;D
Ogja zo blijf je bezig aan de ouwe troep ;D

Edit: ohja er kwam nog een pakje binnen van maxpeedingrods ofzo ;D ;D ;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: arjenT5R op 02-12-2017 15:10:08

Yits heeft ze in de kliko geknikkert maar we zitten hier wel in zeeland natuurlijk :D ;D

Proest ;D ;D

razorx


UserID6342

Je hebt straks wel heel geïnteresseerd zitten kijken naar die bougies, draadeinden en platen die hier liggen kerel ;D

razorx

Heel zeker. Als ik zo iets weer nodig heb maak ik het zoals ik het bij jou zag.

arjenT5R

Het is maar goed dat ik wat vaker tegenslagen heb, dat leert je daar weer mee om gaan  :(

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30499.msg1748461.html#msg1748461

Krijg ik toch gelijk, heb dus nu twee keer voor Jan l*l de kop gewisseld ding verbruikt koelwater als een gek ventje.

Ik zit natuurlijk weer aan boord, dus repareren gaat me niet lukken.

Gelukkig heb ik wel de R op orde dus ze kan iig daar ff mee karren.

Nu op zoek naar iemand die de kop wil trekken,vlakken en weer monteren.

Gelukkig is alles er rondom nieuw en goed gangbaar. Dat scheelt wel weer.

Zucht.............. :-\ :'(
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

slopen dat hok lijkt me het beste, vermoedelijk heb je de sleutelgod teveel beledigd  ;D

razorx

Citaat van: Sbv op 21-12-2017 15:45:01
slopen dat hok lijkt me het beste, vermoedelijk heb je de sleutelgod teveel beledigd  ;D
En dan helpt alleen nog een offer.  ;)

Piet

is ie toevallig dop met een gaaf linker voorscherm?  ;D

arjenT5R

Citaat van: Sbv op 21-12-2017 15:45:01
slopen dat hok lijkt me het beste, vermoedelijk heb je de sleutelgod teveel beledigd  ;D

Tsja is wel kras he... Jacomine zei ook al beter een nieuwe. Maar ja dan koop je weer de ellende van een ander.
Want dan zou er weer zoiets terug komen.
Hier is alles nieuw aan remmen schokdempers sensoren de hele mikmak.
76 liter gasbom ideale auto echt!
Maar hij is behoorlijk dwars ja....

Ze had ook nooit door moeten rijden met overhitte motor :P

Citaat van: Piet op 21-12-2017 16:16:34
is ie toevallig dop met een gaaf linker voorscherm?  ;D

De aasgieren liggen alweer op de loer  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!