Een 15G turbo op 2 liter monteren!wordt onverwachts toch een16T!!!

Gestart door Liber0, 15-01-2009 20:01:56

Vorige topic - Volgende topic

Liber0

Fasttech is gewoon ver weg...Alle tuners zijn ongeveer hetzelfde toch??

Eugene

Als je op 230km bang bent je blok te vernielen, dat kan je in 27km net zo goed gebeuren zonder aangepaste software als je niet rustig rijd ;)

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Ik ben met een gemonteerde 16T en 15G software naar ET gereden. Was geen probleem, hoor.
Het was "slechts" 110 km rijden, maar zoals Eugène al zegt, als je wil krijg je de boel op een paar kilometer al kapot.

Al zal dat kapot gaan ook wel meevallen. Ik heb even een testritje gedaan met de 16T en 15G software. De druk is veel te hoog, acceleratie is gigantisch. Ik heb het één keer volgas geprobeerd. Omdat het zó hard ging, heb ik daarna maar héél rustig gereden  :eusa_shifty:

M a r c

Citaat van: Liber0 op 01-02-2009 11:59:45

Dacht ut niet...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Emiel

19T op 15G software....dat was pas spannend. Was wel leuk rondrijden voordat ze in Wateringen tijd hadden... :evil:

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 01-02-2009 13:22:16
Citaat van: Liber0 op 01-02-2009 11:59:45

Dacht ut niet...

Fasttech en RICA leveren allebei software van hoge kwaliteit. Ze hebben beide een rollenbank en schrijven de software zelf. Dat is hét verschil met de andere tuners (voor Volvo's) in Nederland.

Als RICA stukken dichterbij is, is het onzin om naar de andere kant van Nederland te rijden. Je krijgt idd vrijwel gelijke software van deze beide jongens, ze weten allebei zeer goed waar ze mee bezig zijn.
De Tussenpaus

M a r c

Ik doelde met name op het "ALLE"....  er zijn meer firma's in NL die zich tuner noemen....

Komt bij dat je een auto op een rollenbank niet 100% afgesteld krijgt (=feit).... maar daarover zullen wij het wel nooit eens worden. Het ruwe werk van de mapping kan op een rollenbank, maar het fijne werk zul je toch echt op de weg moeten doen anders levert ie op de bank meer vermogen dan op de weg of loopt ie op de weg gewoon beroerd en daar heb je zo weinig aan.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

T W R 850

Heb nu zelf de ervaring met verschillende ''Tuners'' en er zit wel degelijk verschil tussen.
Had ik eerst een hele zenuwachtige auto waar van de turbo als een bom in kwam zetten en ik echt dacht dat ik een super snelle kar had................................Not!!!

De beleving was wel zo maar op papier was het bagger!
Nu daarintegen is de auto een stuk minder zenuwachtig en gaat het allemaal wat vloeiender.
En is hij wel snel en vooral krachtig.

Dus helaas een verziekte ecu en een lange dag verder heb ik nu wel een super fijn rijdende en ook snelle S70R.

JCviggen

Citaat van: Turbobiker op 01-02-2009 13:35:50
Als RICA stukken dichterbij is, is het onzin om naar de andere kant van Nederland te rijden.

Wat is nou eenmalig een afstand van 200km meer, is niet dat je er elke week naartoe moet. (Naja, met RICA weet je dat natuurlijk niet  ;D)

Als het een standaard chippie was zou ik akkoord gaan, maar met alles wat een niet-standaard turbo heeft zou ik niet naar RICA gaan.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

t5karel

Citaat van: Liber0 op 31-01-2009 17:08:35
de chip...ik doe eerst de turbo en pakkingen turbo vervangen

de 16T komt erop en dan naar rica da's het dichtste bij

fasttech is 230 km rijden voor me vind ik wat ver...om
met niet afgestelde turbo te rijden.....kapotte motor is ook erg duur

waalwijk is maar 27 km...
Is ook de kortste klap.Waarom moeilijk doen,als het makkelijk kan ???.Als je een beetje leest in het tuningstopic kun je al heel snel lezen om welke tuners het zoal gaat.
Het gedram van die of die is beter is geikel wat je altijd hebt met zoveel mensen op een forum.
Kijk eens op de websites van de bewuste bedrijven en trek daar een conclusie uit i.c.m de rijervaringen hier op 't forum.Simpel toch?

www.fasttech.nl
www.europeantuning.nl
www.rica.nl
:o ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Turbobiker

Citaat van: JCviggen op 01-02-2009 14:08:55
Citaat van: Turbobiker op 01-02-2009 13:35:50
Als RICA stukken dichterbij is, is het onzin om naar de andere kant van Nederland te rijden.

Wat is nou eenmalig een afstand van 200km meer, is niet dat je er elke week naartoe moet. (Naja, met RICA weet je dat natuurlijk niet  ;D)

Als het een standaard chippie was zou ik akkoord gaan, maar met alles wat een niet-standaard turbo heeft zou ik niet naar RICA gaan.

Jij zou niet meer naar RICA gaan (maar was dat niet omdat ze een lekke brandstofleiding niet met software konden compenseren? :evil: )
Goed, jouw software was (nog) niet optimaal. Ze moesten er nog een keer aan werken eigenlijk, maar die kans heb jij ze niet gegeven. Genoeg andere jongens moesten ook nog een keer bij ET langs om de software te optimaliseren. En Fasttech wil speciale projecten een week hebben staan. Eigenlijk komt dat bij alle drie dus op hetzelfde neer en is zo ongeveer een 'wet' in tuningsland: voor vrijwel ieder 'project' geldt: tuning duurt altijd langer...

Ik heb erg goede ervaring met RICA, mijn software was altijd goed, ook met afwijkende turbo. En ze hebben heel wat projecten gedaan met afwijkende turbo's. Vrijwel alle projecten die DBM doet levert RICA de software voor. En daar zitten wat rare turbo's tussen...

Dat ze niet altijd tijd voor je nemen is weer wat anders, daar hebben sommigen bij RICA slechte ervaring mee en anderen juist weer goede ervaring. Maar dat probleem duikt bij iedere tuner weer op...

Citaat van: t5karel op 01-02-2009 15:00:16
Het gedram van die of die is beter is geikel wat je altijd hebt met zoveel mensen op een forum.
Kijk eens op de websites van de bewuste bedrijven en trek daar een conclusie uit i.c.m de rijervaringen hier op 't forum.Simpel toch?

Dat punt stoort mij nu ook. Daar heeft Karel gewoon gelijk. Als iemand roept 'ik ga naar RICA', dan wordt hier geroepen 'niet doen, ga naar ET' en als iemand dan zegt 'ik ga naar ET' roept de volgende dat je naar Fasttech moet gaan.

Wat software betreft staan ze alle drie hun mannetje (rijervaring en de website gaan je daar niet helpen)(sorry Karel ;D ), maar ieder van de drie heeft specifieke punten waar je op kunt selecteren.

In het geval van Liber0 gaat het om redelijk standaard spul, wat ieder van deze drie tuners uit zijn mouw moet kunnen schudden. Dus waarom zou je in dit geval moeilijk doen. En bij ieder loop je het risico dat het niet in één keer goed is (zelfs in dit geval). Dan is het toch wel makkelijk even langs te kunnen wippen.

(@JC:)(want wees nu eerlijk, als jij op 30km van RICA had gezeten, had je thuis je auto eerst weer in orde gemaakt en was een week later weer voorbij gereden om de software te laten optimaliseren)(en daarbij wilde jij over een grens heen waar RICA normaal niet snel aan meewerkt)
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 01-02-2009 13:41:12
Komt bij dat je een auto op een rollenbank niet 100% afgesteld krijgt (=feit).... maar daarover zullen wij het wel nooit eens worden. Het ruwe werk van de mapping kan op een rollenbank, maar het fijne werk zul je toch echt op de weg moeten doen anders levert ie op de bank meer vermogen dan op de weg of loopt ie op de weg gewoon beroerd en daar heb je zo weinig aan.

Stop nu eens mij te overtuigen. Ga liever gerespecteerde tuners als Van Beek Racing en Jeroen Dik (ach, en waarom niet: RICA en Fasttech ook nog wel) vertellen dat ze iets helemaal fout doen met hun topwagens op de rollenbank. Misschien kun je hun ogen openen.
De Tussenpaus

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

V70 classic

Citaat van: Turbobiker op 02-02-2009 11:05:47
Citaat van: M a r c op 01-02-2009 13:41:12

Stop nu eens mij te overtuigen. Ga liever gerespecteerde tuners als Van Beek Racing en Jeroen Dik (ach, en waarom niet: RICA en Fasttech ook nog wel) vertellen dat ze iets helemaal fout doen met hun topwagens op de rollenbank. Misschien kun je hun ogen openen.

Zo een dyno is een flinke inverstering.
Dit is ook de reden dat de roetmeting bij diesels op zo een belachelijke manier gebeurd.
Men kon niet elk bedrijf verplichten tot aankoop van zo een ding.
Vermogen is gewoon een vast gegeven.
Als je auto op de bank 300 pk levert doet hij dat op de weg ook.
Feit is wel software van rico explosiever  rijdt dan andere.
Voor je gevoel zal een auto die zijn vermogen geleidelijk afgeeft trager lijken.
misschien dat je dit bedoeld anders kan ik die opmerking op de bank wel op de weg niet ,niet serieus nemen sorry.
In de jaren 80 hadden we dit gezeik ook toen we met de vrachtauto's over gingen van atmosferische motoren naar geblazen.
Die turbo motoren trokken veel harder dan de kale V10 , zeiden ze.
Wij klagen bij mercedes dat dat kreng niet trok.
beide op de dyno en wat bleek.
De sterkere auto bleek de mindere.
Alleen omdat de turbo bij een bepaald toerental een duwtje in de rug gaf leek hij sterker.
De V10 tokkelde gewoon (voor het gevoel)op het gemak naar de 80.
De chauffeur opnieuw leren rijden bleek de oplossing. :eusa_whistle:  :eusa_whistle: .
Zou dan misschien voor sommige forum leden ook gelden  ;D   ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Turbobiker

Citaat van: V70 classic op 02-02-2009 13:19:03
Feit is wel software van rico explosiever  rijdt dan andere.

Achterhaald inmiddels.
De Tussenpaus