stoelverwarmings mat vervangen?

Gestart door Oele, 17-10-2003 14:15:36

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Beste mensen,

Na zorgvuldig doormeten en testen ben ik er achter dat de stoelverwarmings mat waar je op zit van de bestuurdersstoel (leer) defect is.

Ik wil hem graag vervangen, heb inmiddels de stoel uit de auto, de bekledings haken aan de zijkant en voorkant omgebogen, maar kom nu geen stap verder. De mat zit zodanig verweven onder de stalen pennen en vast met krammetjes dat ik hem er nog niet uit kan halen.

Voor de duidelijkheid, ik heb dus al de krammetjes waarmee het leer onderaan de stoel zit los gehaald, helaas zitten er halverwegen het zitvlak nog meer haken, stalen pennen en lukt het me nog niet om de stoelverwarmingsmat er uit te halen.

Moeten al deze pennen en krammen ook weggehaald worden? Dit is volgens mij een haast onmogelijke klus???

En zoja, lukt het daarna ook weer om  het netjes in elkaar te zetten?

Graag jullie reactie en ervaringen!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Ramon

Volgens mij kan je veel vinden met de zoekoptie ...

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Oele

Dat kan ik dus niet!

Het enige waar ik wat aan had is:

"Dat doe je door de krammetjes aan de voorzijde en de zijkanten los te halen.
In de stoel bevindt zich een verwarmingsmatje. Deze zit op het schuimrubber geplakt."

Dat heb ik inmiddels dus gedaan na 30 minuten eerst op het forum gezocht te hebben en na de behulpzame melding hierboven nog eens 15 minuten gezocht te hebben!

De bekleding blijft in het midden van de stoel hangen aan een heleboel krammetjes en een stalen pin, deze eraf halen in volgens mij erg moeizaam, laat staan terugzetten zodat het allemaal weer netjes wordt...

Ik ben opzoek naar iemand die dat in de praktijk al gedaan heeft en mij een tip kan geven!
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Oele

Nu dus maar gewoon begonnen zonder tips:

Hierdan alsnog voor andere mensen mijn tips:

1. De stoelbekleding wordt op zijn plek gehouden door de stalenpennen die onder de bekleding ingeweven zit. Deze zit weer op zijn plek vast met 3hoekige krammetjes vast aan de stalenpennen die in het schuim van de stoel vast zitten.

2. Als je echt zeker bent dat de stoelverwarmings mat defect (gebroken) is en je ook zeker bent dat dit niet gebroken is vlakbij het draadje vastgesoldeerd zul je helaas verder moeten.

3. Knip alle krammetjes met een zijkniptang door, als je ze probeerd te redden zul je meer kapot maken dan je lief is.

4. langzaam komt er steeds meer los en kun je de mat onder de stalenpennen vandaan trekken. Letop! maak ook de achterkant onderaan de stoel los, de mat zit vastgeplakt aan het achterste stuk waar je alleen bijkunt met vrouwen handen, die dus eerst voorzichtig losmaken en daarna met beleid de mat weghalen.

5. Je kunt met multimeter controleren of de mat ongeveer 1,5 ohm meet zoniet is ie ergens gebroken, ga lekker op de bank zitten vriemelen totdat je de breuk gevonden hebt.

6. Het solderen van de defecte draad is niet moeilijk pas wel op dat hij niet te kort wordt in verband met de druk die erop komt te staan, even licht een schuurpapiertje eroverheen, s39 , tin en een hete bout erop en volla!

7. Terugplaatsen het lieftst doen als je weer fris bent, dit kost nogal wat frustratie anders...

8. Met tape achterkant weer vastplakken, netjes krammetjes van andere plekken gebruiken zodat je de moeilijkste die doorgeknipt waren vervangt voor orignele en daarna de onderkant vastmaken met eventueel eigengemaakt krammetjes, draad of iets anders.

9. Kost niksanders als een heleboel tijd maar bij mij doet ie het weer!

Gr, Michiel

Ramon

Bedankt voor je bijdrage !

Ik ga mijn eigen mat ook maar eens nalopen
(doet het al 2 jaar niet......)

Ramon
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

EdenAli

Kijk gevonden :eusa_dance: ik ga er mee bezig

Goede opgraving ;D