Chiptunen en LPG/LPI

Gestart door TTT242, 21-10-2003 21:57:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruud



Tja Guido,

Zou kunnen :-\
Zal ook best wel, (maar 't zou mij niet verbazen als dat niet het geval blijkt te zijn) Ben jij er ooit geweest?

Ruud

TTT242

Dank je voor de reacties, maar met mijn probleem of vraag blijf ik nog altijd een beetje zitten.

Ik zou wel eens een reactie van iemand willen hebben die zijn C/S/V70 2.5T(193pk) op LPI heeft laten chippen.
Het is een beetje lullig als ik een chip koop en dat dan later blijkt dat het geheel niet meer betrouwbaar is of dat de LPI het niet meer aankan; en dat wil ik eigenlijk met deze geweldige wagen goed houden.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Entuscan

De LPI kan het aan .. tot 250pk geen probleem.
Het is alleen nog ff kijken of de lpi computer (vooral de omrekeningscoeff) kan volgen.

Als je nog wat geduld hebt dan kan ik deze vragen binnekort beantwoorden ;) Maw we zijn er mee bezig.

Die van Mesmann is toch gechipped en loopt blijkbaar goed (maar dat is niet met een standaard install). Het slechtste wat je aan de hand kan hebben is dat de LPI computer opnieuw geprogrammeerd moet worden. Waarschijnlijk niet maar zelfs dat is geen probleem.

Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Entuscan

Vandaag maar eens enkele metingen van de gasinstallatie gedaan.
Met behulp van de gasboer de gasinstallatie uitgemeten. (dus niet via OBDII maar via de LPI computer)
Vooral de druk geleverd door de gastank moest in de gaten gehouden worden. De rest was geen probleem. De uitlezingen worden daarna verder onderzocht.

Ikzelf mocht met de wagen rijden terwijl naast me de technieker de waarden op de laptop in de gaten hield.
Vanalles gedaan om zo'n perfect mogelijke uitlezing te doen.

In't begin rustig aan gereden tot de wagen echt warm was. Daarna wat hoger in de toeren klimmen  en ne kleine kickdown etc. Dan echt ne serieuze kickdown en doortrekken en als laatste een paar keer vanuit stilstand blijven doortrekken .

Ik moet eerlijk toegeven dat gevoelsmatig de wagen PRACHTIG reed. Ik kon geen schokken waarnemen, niks inhouden wat dan ook.  De gasboer vond ook dat de wagen nu echt een pak sneller was als de rit net ervoor (ongetuned om een baseline te hebben).

MAAR spijtig genoeg zitten we net voor het schakel moment de gasdruk iets onder de toegestane waarden. Zowel ik als de gasboer konden in de wagen geen hapering merken maar het is toch iets wat nagekijken moet worden.

Dus de nieuwe injectoren kunnen zeker genoeg leveren, de lpi computer past zich perfect aan aan de nieuwe injectie tijden etc (lambda was ook in orde)

Het zit dus bij de pomp ... zoals altijd ... meer info volgt
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

TTT242

#19
Ja Ben,

Over welke pk's(origineel/gechipt), type chip,..... e.d. spreken we dan.
Hoe kun jij dadelijk na mekaar gechipt en ongechipt rond toeren? Is dat die powerbox. Het is natuurlijk wel Interessant moest je de originele chip dadelijk en eenvoudig kunnen terugsteken als er eventueel problemen zijn. Misschien is het dan voor mij ook te overwegen om een chip te plaatsen. Ideaal zou zijn een switch, dan zou je op bepaalde momenten (eventueel op benzine) groot vermogen kunnen aanspreken. Effe stoplichtsprintje tegen "sportcar" ;D ;D ;D  en dan de knop terug schakelen zodat je op je originele waarden  en op lpi verder kunt karren, moest het chippen op lpi toch niet zo vlot verlopen. Bij deze manier(ik weet niet of het technisch haalbaar is?) hoef ik de injectors niet te veranderen(bij mij dan toch 193pk/235chip) maar de stoplichtsprintjes zijn dan wel duurder op benzine.....
Dit zijn mischien ook maar noch boter, noch vis oplossingen?
De problemen op de pomp zijn voor mij dan niet van toepassing? ik blijf onder 250pk gechipt; jij zit daar al een heel stuk boven.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Entuscan

#20
TTT242

Ik heb het nu al ongeveer 100 keer gezegd zeker maar het wilt er precies maar niet in ;)
CHIPPEN is voor u GEEN PROBLEEM !!!   ;D

Ludo en andere hier op't forum draaien rond de 250pk zonder probleem (Ludo zit er nu over vandaar ff wat troubles met koud weer)

Het enigste waar we niet over uit waren is dat de LPI computer meekon. In theorie was het geen probleem, maar we hebben toch liever praktijk ervaringen.
De pomp daar wisten we totaal niets van.

En neen terug zetten naar normaal vermogen doe je toch niet. Na het testen de wagen terug normaal gezet en ik had de indruk om uit te stappen en te helpen duwen !!
Maw extra power ben je wreed snel gewoon.

Dus geen half/half oplossingen gewoon ervoor gaan in uw geval ;)

Als ik me niet vergis heb jij je installatie van bij LPG techniek niet?
Als dat het geval is dan laat je hem toch gewoon daar Rica chippen ... geen probleem. Toertje maken en de LPG uitlezen + eventueel gelijktijdig wat afstellen. Maar ik acht dat niet nodig. Maar je bent dan toch bij de bron ;)

Met switchen etc bestaan er oplossingen ik dacht Opsolute  maar dat werkt niet op alle wagens.

Mijn chip is via PPC systeem. Dus een computer om zelf de chip te flashen. dit is niet op 1-2-3 gedaan maar duurt telkens een 2-3 tal minuten en de wagen moet er voor stilstaan. Dus zeker geen oplossing zoals jij had verwacht.

Wel ideaal voor mij om deze dingen te testen. Met een vaste chip zat ik nu vast op benzine.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

TTT242

Het wil er wel in, maar m'n geld wil er niet zo goed uit.
M.a.w. ik wil wel geld uitgeven maar dan wil ik zeker zijn van de zaak. Maar bedankt voor de info. Ga toch eens informeren bij Lpg techniek.........
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

phhouben

Is het mogelijk chiptuning toe te passen met LPG. Wie heeft dat weleens gedaan.

mehn

Meerdere forummers. Ludo is wel een goed voorbeeld (300pk)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

ja hoor, is zeker mogelijk.
heb je al een lpg installatie er in?, welke?.

met een Vialle LPi installatie hoef je in principe niets aan te passen met een 2.0 T-5 als je al witte injectors hebt.
een chiptuning geeft doorgaans 35-40pk méér, de injectors leveren dus voldoende lpg.
wil je er nog meer vermogen uithalen met een grotere turbo, 3"dp enz, moet je een 6é lpg injector bijplaatsen én aangepaste software voor de lpg installatie.

V70geRwin

Welke motor zit er in je volvo?

gr,
Gerwin

Ludo


phhouben

Ik heb een G3 installatie, naar de injectors heb ik nog niet gekeken.

V70geRwin

Volgens mij kan iedere injector ongeveer 50 pk leveren en je hebt er 5. Denk dat je dus zonder aanpassingen wel iets kan chippen...

Bel anders Mesman eens, die kan het je vast precies vertellen wat er mogelijk is.

Turbo-Geek

Het is mij inmiddels meer dan duidelijk dat de T-5 prima op gas loopt.
Gem. 50 pk per injector dus mensen met tuning aspiraties doen er verstandig aan een extra injector aansluiting te laten voorbereiden (of direct plaatsen) bij de LPI inbouw.
Maar het zou toch ook mogelijk (en safe) zijn om zeg maar op 5 injectoren LPI te rijden (250pk max) en mocht al het vermogen aangesproken moeten worden (niet dagelijks lijkt mij) dan om te schakelen naar Benzine ???

Een beetje intelligente boostcontroller zou dat mijn inziens zelfs moeten kunnen doen (omschakelen en al) of maak ik nu een denkfout ??

Het is iets waar ik gewoon over zat te praktiseren.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------