Laatste demper 850 leeg halen?

Gestart door martijn., 04-12-2002 21:05:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YoeriR

Hoe zit t met een uitlaat zonder demper? Is het qua db's nog toegestaan???

Sbv

Citaat van: YoeriR op 16-12-2013 12:11:45
Hoe zit t met een uitlaat zonder demper? Is het qua db's nog toegestaan???
trekken je oren dat ?

MikeyQR

Bij een non turbo?, dat zou ik niet doen, maar als je vrienden wil maken met :police: :police: dan wel ;D

YoeriR

Mn oren wel maar ik vroeg mij af of het qua db wettelijk toegestaan is

Sbv

Citaat van: YoeriR op 16-12-2013 14:15:03
Mn oren wel maar ik vroeg mij af of het qua db wettelijk toegestaan is
Je hebt een wettelijke maximum  db eis daar dien je aan te voeldoen

YoeriR

Dat weet ik maar wordt daar nog aan voldaan wanneer ik mn einddemper leeg haal???

Jack v

Nee dat mag niet.
De auto heeft een RDW type goedkeuring waarbij een aantal db's hoort. Kom je daarboven ben je al strafbaar. Probeer het ma eens zonder katalysator en de achterdemper intact.
Hoort leuk ma op de snelweg word je er hoorndol van.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

YoeriR


Arjanestate

Turbo zonder cat maar met intacte demper is zeer goed te doen,  redelijk donker geluid maar nog steeds comfortabel in de auto.
854 T-5 ROOD 1994

Vulk


YoeriR


ramonmartin

Niet doen, met kat als enige demper wordt je al gek in een niet turbo, ik spreek uit ervaring...

Klinkt leuk bij optrekken, maar zoals gezegd, na 5 minuten op snelweg wordt je niet blij.
Plus dat je bij de eerste de beste controle een probleem gaat krijgen.

NinaPaul

Tijd om mijn andere '92 GLT te voorzien van een ferrita, al 5 jaar blijft het erg stil omtrent de prijs, pb mag ook.

Citaat van: NinaPaul op 01-09-2016 17:08:48
Ferrita heeft ook een vervangingsuitlaat (dus niet de sport uitlaat), die is gewoon net zo stil als origineel.

Citaat van: M a r c op 04-01-2012 12:21:10
Geluid is beschaafd omdat dit de gewone rvs vervangingsuitlaat is van Ferrita en niet de sportversie. Was overigens bij ons goedkoper geweest...   :eusa_whistle:  ;)

Ik zou zeggen vraag ernaar ik heb er toen ~ € 315,- voor betaald (ex. btw).
Kunnen we gelijk zien of hij werkelijk goedkoper is :D

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz