Re: De SS

Gestart door den dis, 17-09-2011 21:27:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Ah, daar ben je weer  :)


Het blijft leuk om te zien dat beide ex-Volvo's van mij nog altijd op het forum aanwezig zijn  8)


Waar wordt de nieuwe versnellingsbak gemonteerd, Dennis?

Martijn_B

Schutten heeft er nog 1 met AP sper liggen.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 13-12-2013 10:29:12
Schutten heeft er nog 1 met AP sper liggen.

Hmmm...interessant :eusa_think:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

M a r c

Citaat van: elianmars op 13-12-2013 09:02:41
Ah, daar ben je weer  :)


Het blijft leuk om te zien dat beide ex-Volvo's van mij nog altijd op het forum aanwezig zijn  8)


Waar wordt de nieuwe versnellingsbak gemonteerd, Dennis?

Mag jij raden  8)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 13-12-2013 11:26:55
Citaat van: elianmars op 13-12-2013 09:02:41
Ah, daar ben je weer  :)


Het blijft leuk om te zien dat beide ex-Volvo's van mij nog altijd op het forum aanwezig zijn  8)


Waar wordt de nieuwe versnellingsbak gemonteerd, Dennis?

Mag jij raden  8)

De tegeltjesvloer? ;D

den dis

Inderdaad, de vervangingsbak komt uit Marc zijn racer en zal ook door hen geplaatst worden.
De spec 3 + is besteld want de R koppeling is eigenlijk net iets te licht voor de 19T  :)
Het voordeel is dat deze bak ook al is uitgerust met de quaife en dat is weer een beetje werk uitgespaard.

Voor de rest is alles tip top met de SS, wel is een keer een wiellager moeten vervangen maar voor de rest blijft hij het goed doen. :eusa_hand:

Ook heb ik nog een eibach pro voor en achter geplaatst i.p.v. de intrax veren omdat deze regelementair (met de nodige papieren) zijn voor de keuring. En een remmenconversie van 280 naar 302 mm.

Dus stilletjes aan begint het allemaal wel wat te worden.   ;D

Mvg
Dennis

den dis

De ss is terug sinds vrijdag met quaife en spec3+  8)
Het verschil is duidelijk merkbaar maar ik heb hem nog niet echt getest, kwestie van de koppeling een beetje in te rijden.
Ik vind persoonlijk dat de koppelingspedaal niet echt zwaarder geworden is maar het aangrijppunt wel veel korter.
De quaife voel je ook wel zijn werk doen als ik de ss ddor een bochtje duw.