De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Freakybaby

Citaat van: Taranis op 05-03-2011 18:56:20
En ja, daar heb je gelijk in. Je wil het toch opgelost hebben dus je blijft er geld in steken :)

Herkenbaar. En het volgende pak je dan ook maar op, want ja, nu zit er al zoveel in dat je wel door moet ;D

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Taranis

Citaat van: Freakybaby op 05-03-2011 19:00:27
En het volgende pak je dan ook maar op, want ja, nu zit er al zoveel in dat je wel door moet ;D

Precies. Nu zit er al zoveel geld in, dat ik 'm niet meer weg doe als er een reparatie van ~ 2 mille aan zit. Het is klote, maar het is niet anders.

Inmiddels een bekende aanblik:



Kachel ingeschakeld en de vloeistof komt weer omhoog:



Sander is met veel plezier de oude pomp aan het slopen ;D





Het wagenpark:



Sommige mensen hebben best een zware voet... de mijne staat op gemiddeld 66 km/h :



;D

Chris

Citaat van: Taranis op 05-03-2011 18:56:20
Citaat van: Freakybaby op 05-03-2011 18:41:18
is dat een voorbode van een scheldpartij dat de ophanging van de bumper beschadigd is  :eusa_whistle:

Aanhoudende problemen zijn irritant, en duur. Sterkte met oplossen Ronald

1 bout is al lam, de andere zal wel snel volgen ;) Als ik nog eens tijd en zin heb de gaten eens opboren en nieuwe draad tappen. Maar dat doe ik dan wel nadat de standkachelproblemen opgelost zijn en de bumper geen tig x meer los hoeft.

En ja, daar heb je gelijk in. Je wil het toch opgelost hebben dus je blijft er geld in steken :)

Ik hoop wel dat het bedrag toch beperkt kan blijven.

Ben benieuwd... succes in ieder geval weer met verder zoeken.

Taranis

Tnx, en ja, dat hoop ik ook ::)

Chris

Citaat van: Taranis op 05-03-2011 20:28:52
Tnx, en ja, dat hoop ik ook ::)

Ik begrijp dat de traditie voorlopig nog even traditie blijft dus? :eusa_doh:

Ik heb nog wel een litertje achter in de auto staan hoor eventueel ;).

Taranis

Haha nee ik heb de zekering er weer uit getrokken dus ik hoef als 't goed is niet bij te vullen ;)

Chris

Citaat van: Taranis op 05-03-2011 20:36:33
Haha nee ik heb de zekering er weer uit getrokken dus ik hoef als 't goed is niet bij te vullen ;)

Ah, dat is mooi! Beter, anders blijf je aan de gang.

Sbv

Ik heb ook nog wel 4 l staan alleen geen demi water meer in huis

Chris

Citaat van: Sbv op 05-03-2011 20:42:14
Ik heb ook nog wel 4 l staan alleen geen demi water meer in huis

Wat zijn we toch aardig he? ;D Ronald hoeft zich nergens zorgen over te maken...

Stop die zekering maar terug :eusa_shifty:.

Taranis

Me eindelijk eens ingelezen over de visco koppeling. Op www.volvoxc.com staat een heleboel nuttige informatie, daar is (sorry Ben, niet vervelend bedoeld, ik was enkel blij verrast :) ) duidelijk een stuk meer technische kennis aanwezig dan op het volvo-forum. Het lijkt er op dat ik de discutabele eer heb om als eerste (op dat forum dan) het mechanische deel van een Haldex koppeling in de soep te laten lopen.
Mijn klachten komen overeen, zij het in mindere mate, met de klachten die een kapotte visco-koppeling t/m modeljaar 2003 geeft.

Wat verder wel interessant was: de software module die het pompje op de Haldex koppeling aanstuurt gaat vaak na 100.000 - 150.000 km al stuk. Dit veroorzaakt een anti-skid service melding. Bij ongeveer 120.000 km op de teller verscheen die bij mijn XC en men heeft nooit kunnen vinden wat het was. Als het de contactrol van het stuur is, zou dat uit te lezen moeten zijn (al is ook niet uit te lezen welke van mijn parkeersensoren defect is, vreemde auto >:( ). Het zou dus goed kunnen dat die module ook defect is. Het pompje schijnt wat minder vaak te sneuvelen, maar het komt wel voor.

Met dat alles in het achterhoofd begin ik te twijfelen over het kopen van een tweedehands Haldex koppeling. Binnenkort mag ik naar de koppeling van de XC70 van Sbv's pa luisteren en dan hak ik de knoop door, maar ik neig er naar om toch maar een nieuwe te (laten?) monteren in plaats van een tweedehands exemplaar. Wel wil ik dan vooraf even goede afspraken maken over de garantie ::)

De XC moet mee tot de 500.000 kilometer, dus de volgende Haldex koppeling moet het wel nog even 150.000 kilometer zonder gezeur uitzingen.

Ik heb er een tijdje over gedacht om de hele rommel er maar vanonder te slopen. Er zweven wat spookverhalen her en der over internet dat DSTC ontregeld zou raken als je de tussenas verwijdert, waar STC daar geen last van heeft. Ik kan me er niet direct een voorstelling bij maken. Regelt DSTC de aandrijving dan? Ik dacht dat die alleen het motorvermogen terug kon regelen en per wiel af kon remmen?

Ben

Dat forum is een goede bron voor XC informatie.

Sbv

Citaat van: Taranis op 10-03-2011 14:58:21
Me eindelijk eens ingelezen over de visco koppeling. Op www.volvoxc.com staat een heleboel nuttige informatie, daar is (sorry Ben, niet vervelend bedoeld, ik was enkel blij verrast :) ) duidelijk een stuk meer technische kennis aanwezig dan op het volvo-forum. Het lijkt er op dat ik de discutabele eer heb om als eerste (op dat forum dan) het mechanische deel van een Haldex koppeling in de soep te laten lopen.
Mijn klachten komen overeen, zij het in mindere mate, met de klachten die een kapotte visco-koppeling t/m modeljaar 2003 geeft.

Wat verder wel interessant was: de software module die het pompje op de Haldex koppeling aanstuurt gaat vaak na 100.000 - 150.000 km al stuk. Dit veroorzaakt een anti-skid service melding. Bij ongeveer 120.000 km op de teller verscheen die bij mijn XC en men heeft nooit kunnen vinden wat het was. Als het de contactrol van het stuur is, zou dat uit te lezen moeten zijn (al is ook niet uit te lezen welke van mijn parkeersensoren defect is, vreemde auto >:( ). Het zou dus goed kunnen dat die module ook defect is. Het pompje schijnt wat minder vaak te sneuvelen, maar het komt wel voor.

Met dat alles in het achterhoofd begin ik te twijfelen over het kopen van een tweedehands Haldex koppeling. Binnenkort mag ik naar de koppeling van de XC70 van Sbv's pa luisteren en dan hak ik de knoop door, maar ik neig er naar om toch maar een nieuwe te (laten?) monteren in plaats van een tweedehands exemplaar. Wel wil ik dan vooraf even goede afspraken maken over de garantie ::)

De XC moet mee tot de 500.000 kilometer, dus de volgende Haldex koppeling moet het wel nog even 150.000 kilometer zonder gezeur uitzingen.

Ik heb er een tijdje over gedacht om de hele rommel er maar vanonder te slopen. Er zweven wat spookverhalen her en der over internet dat DSTC ontregeld zou raken als je de tussenas verwijdert, waar STC daar geen last van heeft. Ik kan me er niet direct een voorstelling bij maken. Regelt DSTC de aandrijving dan? Ik dacht dat die alleen het motorvermogen terug kon regelen en per wiel af kon remmen?
De XC van pa kan geregeld worden. Heb hierover al contact gehad. Heb je wat links van xc forum, dan kan ik ook eens wat gaan lezen aldaar

Taranis

Ik krijg de links niet uit de ultra-beveiligde internet explorer hier, dus ik zal proberen ze vanavond nog even bij elkaar te zoeken :)

Sbv

Citaat van: Taranis op 10-03-2011 15:36:59
Ik krijg de links niet uit de ultra-beveiligde internet explorer hier, dus ik zal proberen ze vanavond nog even bij elkaar te zoeken :)
Ok, net even snel filmpje gekeken van de HO vervangen, nou dat kunnen wij ook wel. zat allemaal lekker los. Een uur werk en dan zit deze erin  :eusa_liar:

Taranis

Uh, de HO is (nog) niet defect bij mijn weten :eusa_think:

Is dat net zo'n filmpje als die van het vervangen van de draagarm in 7 minuten?