Nieuwe Schijven en Remklauwen! COULANCE!!!

Gestart door MarcoV, 07-05-2009 13:29:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Begrijp hier uit dat je remvloeistof in de bleeder moet doen en pas dan moet ontluchten?
Verklaart wel waarom er dan telkens Lucht komt in het systeem!

MarcoV ;)

elianmars

Klopt. Je perst dus gewoon de vloeistof door je remsysteem en daarmee duw je eventuele lucht weg.

Zo heb ik het complete systeem van nieuwe vloeistof voorzien.

Ik dacht dat Sander wist hoe het werkt.
Sorry dat ik 't niet even gezegd heb..... 

MarcoV

Hmm, moet ik maandag maar vragen aan de garage of ze hem compleet opnieuw afvullen, moet het probleem hopelijk opgelost zijn!

MarcoV ;)

elianmars


MarcoV

Volvo garage belt net op. Ze hebben de remmen ontlucht en is nog niet goed :( Ze vermoeden nu dat de hoofdremcilinder kapot is! Wordt nu besteld en morgen er in, hopelijk is het niet al te duur maar volvo kennende word het weer een hoge rekening :(
Wel toevallig dat ie precies kapot gaat met het wisselen van de remklauwen, is wellicht al zwak geweest?

MarcoV

Lampje

Hoi Marco. Vergeet niet de oude hoofdcylinder terug te vragen. Zal je zien dat dat het probleem óók niet was en dan ligt hij al in de kliko!

MarcoV

Vermoed toch dat we te veel de rem hebben ingetrapt met ontluchten en daardoor de cilinder kapot is gegaan!
We wachten maar ff af morgen.

MarcoV :(

V70 classic

Citaat van: MarcoV op 11-05-2009 12:29:46
Vermoed toch dat we te veel de rem hebben ingetrapt met ontluchten en daardoor de cilinder kapot is gegaan!
We wachten maar ff af morgen.

MarcoV :(

De wet van Murphy zullen we maar zeggen.
Op een geg moment krijg je alles tegelijk.
Ziet er overgens goed uit sk6.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Dus toch.....

Ik was er al bang voor, maar durfde er niet over te beginnen.

Is 't die grote zwarte cilinder, of het remvloeistofvaatje met leidingen wat vervangen wordt?

MarcoV

#39
Citaat van: elianmars op 11-05-2009 13:16:21
Dus toch.....

Ik was er al bang voor, maar durfde er niet over te beginnen.

Is 't die grote zwarte cilinder, of het remvloeistofvaatje met leidingen wat vervangen wordt?

De zilvere hoofdremcilinder waar de pot op staat, volgens mij is dat deze:



marcoV ;)

LeonW

Klopt, waarschijnlijk de cupjes in de hoofdremcilinder die niet meer goed afdichten.
Volvo S70 2.5T

Raoul

Ontluchten door het rempedaal tot de bodem in te trappen is nooit goed. De cupjes kunnen hierdoor beschadigd raken doordat ze langs een eventueel roestrandje in de cilinder getrapt worden. Beter is om te ontluchten met een vacuumpot o.i.d.

innocenti

Hoopt dat het meevalt Marco. Mijn hoofdremcilinder begaf het ook. Zelf vervangen. Cilinder was bij mij €245,- En pokkewerk om te vervangen.

Succes

elianmars

#43
Citaat van: MarcoV op 11-05-2009 18:36:53
Citaat van: elianmars op 11-05-2009 13:16:21
Dus toch.....

Ik was er al bang voor, maar durfde er niet over te beginnen.

Is 't die grote zwarte cilinder, of het remvloeistofvaatje met leidingen wat vervangen wordt?

De zilvere hoofdremcilinder waar de pot op staat, volgens mij is dat deze:

http://www.volvo-parts.nl/images/1212406-D.jpg

marcoV ;)


En waarom vraag ik dat? Omdat ik dat nog heb liggen van de Engelse R, namelijk.

Maar ik neem aan dat het al bij de dealer vervangen gaat worden?



Edit: FF Vadis er bij gepakt. Dat "zwarte geval" is de bekrachtigingscilinder, het "zilveren geval met het vaatje" is de hoofdremcilinder.

Ik lees net dat die besteld is door de dealer.

Hopelijk vallen de kosten mee voor je, Marco!  :eusa_pray:

MarcoV

Ja, wordt vandaag door de garage er in gezet, maar bedankt voor het meedenken Marcel!

MarcoV ;)